martes, 12 de junio de 2012

Tarta de ruibarbo & fresas





Sí, he trobat la meva tarta preferida (i no porta xocolata..shhht!!)!! Una tarta de ruibarbre i maduixes amb una base sucrée cuita amb una crema d'ametlles. Nyam!

Fins fa un any no havia tastat mai el ruibarbre. El primer cop el vaig tastar en unes postres i fins aquest any a classe de pastisseria no n'havia tornat a menjar. A classe el  fer servir per una recepta molt semblant a la que porto avui tot i que sense maduixes i amb una base més semblant a un sablé breton. 

I abans de deixar-vos amb aquesta recepta aprofito per dir-vos que estic a punt a punt d'acabar les classes i l'stage a la Hofmann que vaig començar aquest darrer gener i tot i que tinc ganes per poder emprendre nous projectes que tinc a mitges i tornar una mica a la "normalitat", em farà pena, mooolta pena. I ho trobaré a faltar molt!!

I a vosaltres...dir-vos que se que us tinc abandonadíssims, però durant el mes de juliol espero posar-me al dia de tot el que heu anat fent i poder-me copiar moltes idees i receptes :P. Ah!! i tornar a participar en els reptes que  he deixat apartats i ja tinc ganes de rempeendre!

I ara, a per la recepta!

Sí, he encontrado mi tarta preferida (y no lleva chocolate..shhht!)!! Una tarta de ruibarbo y fresas con una base sucrée cocida con una crema de almendras. Ñam! 

Hasta hace un año no había probado nunca el ruibarbo. La primera vez lo probé en unos postres y hasta este año en clase de pastelería no lo había vuelto a comer. En clase lo usamos para hacer una receta muy parecida a la que traigo hoy pero sin fresas y con una base más pareciendo a un sablé breton. 

Y antes de dejaros con esta receta aprovecho para deciros que estoy a punto de acabar las clases y el stage en Hofmann que empecé este último enero, y a pesar de tener ganas para poder emprender nuevos proyectos que tengo a medias y volver un poco a la "normalidad", me hará pena, muuucha pena. Y lo echaré de menos!! 

Y a vosotros...deciros que se que os tengo abandonadísimos, pero durante el mes de julio espero ponerme al día de todo el que habéis ido haciendo y poderme copiar muchas ideas y recetas :P. Ah!! y volver a participar en los retos que he dejado un poco apartados y ya tengo ganas de retomar! 

 Y ahora, a por la receta!










Massa sucrée:

Ingredients:

1 tassa i 1/2 de farina
1 ou
1/4 de tassa de sucre
1 tassa de mantega tallada a quadrats
1/4 de culleradeta de sal

Masa sucrée:

Ingredientes:


1 taza y 1/2 de harina
1 huevo
1/4 de taza de azúcar
1 taza de mantequilla cortada a cuadrados
1/4 de cucharadita de sal


Procedimient: barregem tot fins obtenir una massa homogènia. Estirem entre film i deixem al congelador fins que endureixi. Tallem i folrem el nostre motlle prèviament engreixat amb mantega o greix en spray. Punxem amb una forquilla la base perquè amb la cocció no s'infli. Farcim de crema d'ametlla i ho posem al forn a 165º uns 20/25 minuts (o fins que quedi daurat coma a la foto).

mentrestant...


Procedimiento: mezclamos todo hasta obtener una masa homogénea. Estiramos entre film y dejamos en el congelador hasta que endurezca. Cortamos y forramos nuestro molde previamente untado con mantequilla o grasa en spray. Pinchamos con un tenedor la base para que con con la cocción no se hinche. Rellenamos de crema de almendra y lo ponemos al horno a 165º unos 20/25 minutos (o hasta que quede dorado como en la foto).

mientrastanto...



Compota de ruibarbre:

250 gr de ruibarbre
100 gr de sucre
15 gr d'aigua

Procediment: posem al foc i ho fem bullir a foc fort remenant fins que els trossos es desfacin i es vagi obtenint una textura espessa.  

Un cop la massa està cuita, posem la compota de ruibarbre.

Compota de ruibarbo:


250 gr de ruibarbo 
100 gr de azúcar
15 gr de agua


Procedimiento: ponemos al fuego y lo hacemos hervir a fuego fuerte removiendo hasta que los trozos se deshagan y se vaya obteniendo una textura espesa. 


Una vez la masa está cocida, ponemos la compota de ruibarbo.


I a sobre unes maduixes tallades i macerades amb una mica de sucre glas i suc de taronja, vinagre... 

Y encima unas fresas cortadas y maceradas con un poco de azúcar glas y zumo de naranja, o vinagre...


Bon profiiit i fins ben aviat!! :)

Qué aproveche y hasta muy pronto!! :)






46 comentarios:

  1. Alba, mi niña, que bueno que vienes aunque sea poco! Traernos esta tarta de ruibarbo y fresas, no puede ser más oportuno! Tengo compota de ruibarbo en la despensa y en los mercados tengo fresas de Manacor (aquí al lado) en su punto...así que tendré que hacer un sacrificio y probar hacerla, aunque sean unas pequeñitas!
    No se si decirte que me alegra o no que ya termines el stage, seguro que has aprendido mares y que sea lo que sea que hagas ahora, ese aprendizaje será de provecho!
    Tú tranquila que estarmos por aquí esperando qué nos cuentas!
    Un beso grande!

    ResponderEliminar
  2. mmmm una amiga té ruibarbe això ho hem de provar. gràcies Alba!

    ResponderEliminar
  3. Ets tu? De debó? Ole, ole!! quina alegria veure't per aquí!! Jo no he provat mai el ruirbabre, hi hauré de posar remei... però saps que m'agradaria? Que tu ens fessis aquest super pastisset, que té una pinta boníssima!
    Va, que ara recuperaràs la teva vida... i podrem fer trobades bruixaires, podràs començar a fer tot el que el futur et depara, que per força ha de ser alguna cosa bona!!! Ets la millor!
    Molts petonets carinyet!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  4. La veritat que el pastisset té molt bona pinta, però jo encara tampoc mai he tastat el ruibarbre, així es que no em puc imaginar el sabor, però les maduixes m'encanten!

    Quina alegria veure't de nou Alba, et trobem a faltar!!

    El video posa les piles ehhh ;)

    Petonets i fins aviat

    ResponderEliminar
  5. Qué rico!!! y qué ilusión reencontrarme con Zebda....he vuelto a la juventud

    ResponderEliminar
  6. Que maravillla de tarta, es una preciosidad para la vista. Y que envidia más mala me da que tengas acceso al ruibarbo, por Madrid es casi imposible encontrarlo.

    Un besazo :)

    ResponderEliminar
  7. Nunca he probado el ruibarbo, tan delicioso como lo pintas está!??? Las fotos son preciosas desde luego..
    Qué envidia haber podido hacer un stage en Hofman, ojalá en Madrid hubiese algo parecido.
    Un besote

    ResponderEliminar
  8. mira, se me ha caido la baba con la base, me la comia asi sola!!y encima no te imaginas las ganas que tengo de probar el ruibarbo pero en coruña no lo encuntro, en ningun sitooo!!asi que hare tu tarta pero a base de fresitas!!!un besito y me alegro que estes de vuelta!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. otra cosa!!!!!!o mas bien dos!!!!

      Son tazas de las de reposteria americana???
      Y donde has puesto 1/4 de cucharaditra de harina te has colao no??es levadura??Responde a mi mail si puedes que la voy a hacer estos dias!!!muaaa

      irenenavasfernandez@hotmail.es

      Eliminar
  9. nunca lo he probado,pero todo se andara.Fantastica tarta Alba y las fotos tremendas tambien,me alegro de verte
    peto

    ResponderEliminar
  10. doncs saps que mai l'he tastat??? i mira que he vist receptes xules com aquesta!!!! benvinguda guapi, ja tenia ganes de tornar a passar-me per aqui!!! ;) petonets

    ResponderEliminar
  11. Mai he provat el ruibarbe però veient com ens el presentes m'entren ganes de provar-lo d'una vegada, mira que he vist receptes eh, i no se'm passa pel cap quin gust deu tenir.
    Sempre és d'agrair una actualització del teu bloc, t'esperem aviat! i disfruta ;)

    ResponderEliminar
  12. No l'he provat mai el ruibarbe. Precisament avui hi ha mercat al poble, a veure si tinc sort i en trobo. T'ha quedat espectacular!!! Quina bona pinta!!!Les fotos molt boniques....
    Petonets

    ResponderEliminar
  13. ME alegra que estes de vuelta,,, no te preocupes que somos más de uno, yo tb. tengo un poco abandonado a los amigos blogueros por falta de tiempo. Pero tb. me tengo que poner al día.
    Una tarta deliciosa y una idea estupenda que me has dado. Besotes guapa.

    ResponderEliminar
  14. Llàstima que el ruibarbre costi tant de trobar aquí perque a mi també m'agrada molt.
    Anims amb la recta final de l'stage, que ja s'acaba!

    ResponderEliminar
  15. Todavía no he probado el ruibardo, bueno si, pero en yogurt el verano pasado!! y tengo ganas de probarlo en algun pastel!! que delicia!
    me chifla tu nuevo plato!!
    como pasa el tiempo, eh!! uff! me hago mayor!
    besitos

    ResponderEliminar
  16. Doncs jo encara no he tastat el ruibarbe!!!! Ja saps què has de dur al pícnic!!!!!!
    Ànims a la recta final, gaudeix-ne fins l'últim moment i després... per fi lliure!!!!!!!!!!
    petonets

    ResponderEliminar
  17. Hola, No l'he tastat mai.... però em sembla que m'encantaria pel que sentit. Ànims que això ja està fet ... i encara que fa pena, segur que després tornar una mica a la normalitat tmbé t'anirà bé. Petons i benvinguda de nou!!!

    ResponderEliminar
  18. avui acabo d'apendre una cosa nova perquè jo mai havia sentit parlar del riubarbe...La veritat és que amb la pinta que fa el pastís no en tinc cap dubte que sí que ha de ser boníssim!!

    petonets

    ResponderEliminar
  19. Alba, estoy un poco mosqui... Es que anda mcuha gente hablando sobre el ruibarbo y yo no imagino a qué debe saber y, encima, ahora, veo esta tarta. Ayyyyyyy, esa especie de compota me ha encantado!. Qué color!!!! Pensé que quedaría rojo!. Qué tonta!!!
    Me ha gustado esta tarta... Muy original y delicada.
    Besitos y espero que termines los cursos y vuelvas con nosotras

    ResponderEliminar
  20. Que rico debe estar, me encantan tus fotos y esta receta especialmente. Estoy como loca por comprar ruibarbo, a ver si lo encuento de una vez!!

    Besos

    ResponderEliminar
  21. Que bé tornar-te a veure per aquí, en plena forma, i amb receptes tant xules com aquestes!! êrò et tinc que confessar una cosa, la recepta no és el que més m'ha agradat!! Són les fotos!! Són xulisimes!!!
    un petó ben fort, i espero disfrutar d'alguna recepta ben aviat!
    Petons. MAR, de El que no mata engreixa

    ResponderEliminar
  22. I on has comprat el ruibarbe? L'he vist a receptes i el gust em té mooooooooolt intrigada.
    Vinga, ja falta poquet i a veure si pots descansar una miqueta, miqueta.
    Molts petonets.

    ResponderEliminar
  23. Mare meva... I d'on has tret el ruidabre? O com es digui... Jo aqui no n'he vist mai!!!
    Bé nomes tinc una melmelada que em va regalar la Kako, i tinc pendent fer una tarta semblant.
    Tan de bo jo en pogues prendre un parentesi a la meva vida per fer un stage a Hoffman...

    Brilles com una estrella!!!

    ResponderEliminar
  24. Hola!!!Cuanto tiempo!

    Un regreso excelente!!!
    Me gusta esta tarta, a pesar de no llevar mi amado chocolate! jejeje
    No sabes la curiosidad que tengo por probar el ruibarbo, lo he visto en muchas pelis americanas pero ni lo he probado ni lo he visto en ninguna tienda, ¿¿¿¿a que sabrá??????

    Me encanta la palabra: maduixes.

    Besitossss

    ResponderEliminar
  25. ¡Tiene una pinta estupenda, Alba! Y mira que tengo ganas de cocinar algo con ruibarbo pero por aquí no lo he visto a la venta jamás en la vida. No veas qué envidia me da verlo en tantas ecetas apetecibles, como esta que nos traes hoy y saber que no lo podré probar a no ser que se ponga más de moda y se animen a venderlo por acá.
    Un beso, guapa!

    ResponderEliminar
  26. A mi el ruibarbo me mata, desde que vi una con el en smittenkitchen, me volví loca hasta que lo encontré en un mercado abandonado de la ciudad....y ahora vienes tu con esta y quiero hacerla, un vicio total!!!

    Mil besos.

    ResponderEliminar
  27. Ohhhhhhhhhhh! quina tarta!!! jo tampoc l'he tasta mai!! és que no hi ha manera que el trobi!! un rotllo :( però quan el trobi serà la primera recepta que faré! m'encanta!!!
    Ptonetssssssss i força que ja queda resssssss!!

    ResponderEliminar
  28. Tiene una pinta deliciosa!!! Qué buena y que bonitas fotos.
    besos

    ResponderEliminar
  29. Albeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeetaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
    Ànims que ja et queda poquet. Ja ho crec que et farà pena acabar, però pensa que el que vendrà encara serà molt millor!!
    Des de que vaig veure el ruibarbre a un llibre el vull tastar, però no n'he vist mai per aquí. Això sí, el dia que el vegi m'hi tiraré de cap!!
    Si dius que és el teu pastís preferit (i tu d'això en saps molt) l'haurem de provar. Comença l'operació recerca del ruibarbre!!
    Petons!!

    ResponderEliminar
  30. Pues hay que probarla! Tiene una pinta exquisita.

    Bisous ;)

    ResponderEliminar
  31. Tiene un aspecto delicioso, aunque aquí es imposible encontrar ruibarbo! te invitamos a que conozcas nuestro blog http://juegodesabores.blogspot.com.es/

    ResponderEliminar
  32. ESPECTACULAR!!!!! Fue ver esas fotos tan divinas y quedarme sin palabras. Sé que está buena pues he probado tartas parecidas. Así que me lo llevo todo ahora mismo ;-)
    Enhorabuena!
    Besos.

    ResponderEliminar
  33. Alba guapísima!!! que tal estas??? oye, me encantó coincidir contigo en Delicooks ;). Esta tarta tiene una pinta espectacular! yo intento ponerme al día con el blog, he estado de exámenes y lo he tenido abandonado :(. Por cierto, las fotos son preciosas!!!! Besos.

    ResponderEliminar
  34. Esta tarta es increible, con las almendras y frutillas con naranja! Te felicito por el blog, me encanta

    ResponderEliminar
  35. Le tengo unas ganas al ruibarbo, no lo he probado nunca y lo veo en muchas recetas, en cuanto lo encuentre zas hago una tarta como la tuya que se ve deliciosa.
    Cuantas cosas habrá aprendido, que envidia sana!!!!
    Un beso

    ResponderEliminar
  36. On compres el ruibarbe? M encanta pero no n he menjat des de lultim cop que vaig ser a fran¢a.... Fabulosa la recepta! I el blog! Felicitats!

    www.aromafiguera.blogspot.com

    ResponderEliminar
  37. oooooooo! les fotos presioses! i la recepta té uns ingredients fabulosos! en fi, que m'encanta el teu bloc, ara em quedaré una estona xafardejant sino et fa res... mentres que sapigues que ja tens una seguidora més... petons de http://pelplaerdecuinar.blogspot.com.es

    ResponderEliminar
  38. ¡Vaya tarta!! esta es de nivel. Te doy un diez
    Saludos.
    JUEGO DE SABORES

    ResponderEliminar
  39. ostres, ostres, ostreeeees . .. .quina tartaleta mes bona, i amb ruibarb, es que està boniiiisima, ja la saboreijo, et felicito pel bloc, tens unes receptes bonissimes, t'acabo de descobrir hi ja he pres nota d'unes quantes coses, enhorabona !!

    ResponderEliminar
  40. Hellou...ja sé que es del juny auqesta recepta però la Ana Pardeiro l'ha senyalat avui al FB i la veritat es que m'ha encantat... però em sobta un dubre, "trobes fàcil el ruibarb?" jo només l'he vist a les primeres parades de la Boquería, i es força car. El trobes tu a algun altre lloc???? Petonsª

    ResponderEliminar
  41. ¡Qué maravilla y las fotos preciosas!!. No sé si vives en España ...yo no localizo el ruibarbo aqui...en Londres hace unos días estuve tentada de traerme un poquito...

    ResponderEliminar
  42. I pay a visit day-to-day some sites and blogs to read content,
    but this blog gives feature based posts.

    my web page; Biotin for Hair Growth
    Here is my website - Biotin for Hair Growth

    ResponderEliminar
  43. Hola,

    acabo de ver este post gracias al artículo escrito por Rosilet en MD mujer. Una locura de dulzura de fresas con destelos ácidos esta receta. receta que probaré y me tendré que reprimir de no comerla toda y compartir ;-)

    Saludos!

    ResponderEliminar
  44. I suppose it's a good sign that the negative comments were actually few enough that it seemed more like griping about tiny details. This Sony camcorder gives you a lot of storage space for 3 megapixel still images and videos with a built-in 120GB hard drive. Cables, software, and other devices external to the camera distract users from the purpose of You - Tube; to be able to easily and simply create and publish video content to the web. Shooting is now fun and easy so make the most of it with the Panasonic HDC-SDT750 and you will get some of the most precious moments saved for a life time.

    Here is my webpage ... Camcorder Reviews

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails