martes, 18 de enero de 2011

Pizza de formatge de cabra, mel i menta/ Pizza de queso de cabra, miel y menta

(si no entiendes catalán, después de la receta en catlán, la encontrarás en castellano)

Pizza de formatge de cabra, mel i menta i un SOS!

La pizza, el sopar preferit a casa quan hi ha partit de futbol. Tot un clàssic, oi?
Ja fa temps que vaig fer el salt de la pizza precuita/congelada a la massa precuita/congelada i incorporació d’ingredients al gust. I un temps després, em vaig animar amb la massa, cosa que per a mi era un pas molt gran. A casa meva no els agrada massa cuinar i com a molt sabia que cabia la possibilitat d’agafar una base de pizza congelada i posar-hi a sobre els ingredients que més m’agradessin. Però fer la massa? No se m’hagués passat mai pel cap.
Un cop superada la barrera de la massa de pizza, que per cert segueixo practicant perquè encara no he aconseguit una massa que s'assembli a la de la meva pizzeria de referència: Cal Camilo de Sentmenat. Incís: si teniu la oportunitat, proveu-les. Aviso que només obre divendres i dissabte a la tarda/vespre. Imagineu-vos com de bé li va el negoci!!
Doncs bé, un cop ja superada, m’han entrat ganes de provar nous ingredients i combinacions aprofitant que la pizza ho permet quasi tot. La proposta d’avui incorpora mel i menta, ingredients que jo no havia vist mai a les pizzes i com m’ha agradat, us aconsello que ho proveu.

Abans de començar, però, voldria demanar-vos ajuda. Us estaria mooolt agraïda si em recomanessiu un restaurant del Born de Barcelona per anar a sopar un divendres unes 20 persones. Ah!! i que no sigui massa car :P!!



Ingredients:

Per la massa de pizza (per unes 4 persones):

250 gra de farina
15 gr de llevat premsat fresc
125 ml d'aigua
5 gr de sal
2,5 gr de sucre
15 ml d'oli d'oliva

Per sobre la pizza:

450 gr de tomàquet trossejat
4 cullerades de tomàquet triturat
1 rulo de formatge de cabra
2 boles de mozzarella de búffala
2 branquetes de menta fresca
mel

Preparació:

Massa de pizza:

Barragem en un bol, la farina, la sal i el sucre.
Hi afegim l'aigua i l'oli i finalment el llevat fresc (aquest el podeu diluïr abans amb l'aigua, però a mi m'han recomenat no fer-ho ja que el llevat comença el procés de fermentació quan entra en contacte amb l'aigua, sobretot si és tèbia, i al ser més curt el temps d'aquesta fermentació un cop el llevat s'ha incorporat a la massa, aquesta última perd propietats. El Xavier Barriga en el seu llibre Pan incorpora el llevat durant els últims minusts de l'amassat. Jo al curs ho he fet posant-lo a la màquina d'amassar parada després d'abocar-hi l'últim ingredient) i ho amassem bé. Si teniu màquina per amassar, fantàstic, sinó tocarà partir una mica amassant a ma. Amassem uns 15 minuts o fins que la massa tingui elasticitat i deixem fermentar la massa durant 1h/h i mitja o fins que hagi doblat el seu volum, en un lloc càlid (l'ideal seria un lloc a uns 28 ºC) i tapat amb un film transparent. Passat aquest temps, l’estirem tan fina com desitgem i ja la tenim llesta per decorar. Jo la vaig tallar de forma rectangular i vaig tallar quatre porcions rectangulars per pizzes individuals.

Ingredients de la pizza:

Preescalfem el forn a 220 ºC.
Pintem la pizza amb tomàquet triturat i trossets de tomàquet natural tallat. Hi posem dues rodanxes de formatge de cabra, unes de mozzarela de buffala fresca i un rajolí d'oli. Fem la pizza al forn uns 15/20 minuts a 220ºC.

La treiem del forn li posem un rajolí de mel i repartin uns trossets de menta per sobre.



Pizza de queso de cabra, miel y menta

La pizza, la cena preferida en casa cuando ha partido de fútbol. Todo un clásico, verdad?
Ya hace tiempo que hice el salto de la pizza precocida/congelada a la masa precocida/congelada e incorporación de ingredientes al gusto. Y un tiempo después, me animé con la masa, cosa que para mí era un paso muy grande. En mi casa no les gusta demasiado cocinar y como mucho sabía que cabía la posibilidad de coger una base de pizza congelada y poner encima los ingredientes que más me gustaran. Pero hacer la masa? No se me hubiera pasado nunca por la cabeza.
Una vez superada la barrera de la masa de pizza, que por cierto sigo practicando porque todavía no he conseguido una masa que se asemeje a la de mi pizzería de referencia: Cal Camilo de Sentmenat. Inciso: si tenéis la oportunidad, probadlas. Aviso que sólo abre viernes y sábado por la tarde/anochecer. Imaginaos cómo de bien le va el negocio!!
Pues bien, una vez ya superada, me han entrado ganas de probar nuevos ingredientes y combinaciones aprovechando que la pizza lo permite casi todo. La propuesta de hoy incorpora miel y menta, ingredientes que yo no había visto nunca en las pizzas y como me ha gustado, os aconsejo que lo probéis.

Antes de empezar, quería pediros ayuda. Os estaría muy agradecida si me pudierais recomendar un restaurante por el Born de Barcelona para ir a cenar un viernes unas 20 personas. Ah, y que no sea muy caro, :P!!


Ingredientes:


Para la masa de pizza (para unas 4 personas):

250 gr de harina
15 gr de levadura prensada fresca
125 ml de agua
5 gr de sal
2,5 gr de azúcar
15 ml de aceite de oliva

Para encima de la pizza:

450 gr de tomate troceado
4 cucharadas de tomate triturado
1 rulo de queso de cabra
2 bolas de mozzarella de búffala
2 ramitas de menta fresca
miel

Preparación:

Masa de pizza:

Mezclamos en un bol la harina, la sal y el azúcar.
Añadimos el agua y el aceite y finalmente la levadura fresca (esta la podéis diluir antes con el agua, pero a mí me han recomenandado no hacerlo puesto que la levadura empieza el proceso de fermentación cuando entra en contacto con el agua, sobre todo si es tibia, y al ser más corto el tiempo de esta fermentación un vez la levadura se ha incorporado a la masa, esta última pierde propiedades. Xavier Barriga en su libro Pan incorpora la levadura durante los últimos minutos del amasado. Yo en el curso lo he hecho poniéndola en la máquina de amasar parada después de verter el último ingrediente) y lo amasamos bien. Si tenéis máquina para amasar, fantástico, sino tocará sufrir un poco amasando a mano. Amasamos unos 15 minutos o hasta que la masa tenga elasticidad y dejamos que fermente durante 1h/h y media o hasta que haya doblado su volumen, en un lugar cálido (el ideal sería un lugar a unos 28 ºC). Pasado este tiempo, la estiramos tan fina como deseemos y ya la tenemos lista para decorar. Yo la corté de forma rectangular y corté cuatro porciones rectangulares para pizzas individuales.

Ingredientes de la pizza:

Precalentamos el horno a 220 ºC.
Pintamos la pizza con tomate triturado y trocitos de tomate natural cortado. Ponemos dos rodajas de queso de cabra, unas de mozzarela de buffala fresca y un chorrito de aceite. Hacemos la pizza al horno unos 15/20 minutos a 220ºC.

La sacamos del horno, le ponemos un chorrito de miel y repartimos unos trocitos de menta por encima.

Y a comer!! :)

48 comentarios:

  1. Fantastica ricetta e bellissime foto, ciao
    una felice serata

    ResponderEliminar
  2. Aquesta pizza te una pinta espectacular!!!

    ResponderEliminar
  3. Quina pizza! ha d'estar tremenda!! Jo tampoc havia vist mai mel i menta en una pizza... s'haurà de provar.
    Jo al Born i bé de preu conec Les Caputxes. Està al costat del Bubó, davant de Santa Maria del Mar. Allà està molt bé de preu i el menjar és casolà i bo. Fan amanides, qiuches, pizzes... i les esbergínies farcides no estan malament.
    Ara sembla que tingui comissió jejejeje!

    ResponderEliminar
  4. Qué presentación tan delicadamente sutil y bonita. La receta es de 10.

    Besos.

    ResponderEliminar
  5. nonono, esta pizzeta está increíble. me encantan las fotos, muy cálidas, llenas de texturas. hermosas! :)

    ResponderEliminar
  6. Me encanta tu pizza así de finita y la calidez de las fotos.
    Besos

    ResponderEliminar
  7. Alba guapa! encara no he fet mai la masa! però estic convençuda que ja no ho puc retrassat més! jajajajajaja. Les teves tenen una pinta tremenda!!! I el restaurant del Born m'ho penso, ok???? petonets

    ResponderEliminar
  8. Nena, quina pizza més original!! A mi el formatge de cabra no (al Xavi li encanta!!), però aquesta combinació de mel i menta la trobo d'allò més xula!
    M'encanta fer la massa casolana, provaré la teva recepta!
    Ah, i ara no caic en cap restaurant... si hi penso et dic alguna cosa!
    Petonets guapa!
    Sandra

    ResponderEliminar
  9. que pinta madre mia , me llevaba un trocito. Bss.

    ResponderEliminar
  10. Buffs!!!! Quina pinta!!!! Aquesta l'haig de provar.......

    ResponderEliminar
  11. Alba, doncs, per aquesta foto sembla que has fet pizzes durant tota la vida!! M'encanta la recepta. Una abraçada, Paula

    ResponderEliminar
  12. La receta es fantástica. La fina masa ha hecho que me enamore de ella al instante.

    ResponderEliminar
  13. Mot original, em sembla una proposta excelent per als dies de partit, jeje.
    La mel m'ha sorprès, segur que li aporta un toc diferent y espectacular.

    Petonets!

    ResponderEliminar
  14. Alba! quina pizza tant espectacular! la massa té una textura super cruixent, i aquesta combinació de sabors, els quals no he tastat mai en una pizza, ha de ser bestial. Una explosió a la boca!
    Jo sóc més de l'eixample.... el born no tinc cap referència :(
    Molts petonets!

    ResponderEliminar
  15. Me gusta mucho como te ha quedado, se ve muy crujiente y con todos esos ingredientes seguro que está buenísima. Bss

    ResponderEliminar
  16. És curiós el que costa de decidir-se, sembla més complicat del que es, però un cop ho fas mai més la compres :-)

    Aquest estiu he menjat pizzes molt i molt bones i ben diferents del que estem acostumats, la teva me les recorda, més que res per que eren grans peces rectangulars que plegues i et menges amb les mans. Les fotos son precioses Alba.

    Sento no poder ajudar-te amb el restaurant del Born :-) un petó, bonica.

    ResponderEliminar
  17. Uau, quina combinació més original, amb menta, mel i formatge... ho provaré ;)
    La massa t'ha quedat genial, aviat millor que la teva preferida ;)
    I això del restaurant no et puc ajudar, potser els de Barcelona...

    ResponderEliminar
  18. Alba!!! Boníssima aquesta pizza, m'emporto un tros!!! M’encanta el formatge en totes les seves formes i presentacions. Les fotos com sempre excel•lents!!! Felicitats.
    Laura (Cocina Homemade)

    ResponderEliminar
  19. Esterem pendents que facis els post dels núbols de pinya colada!! ens han encuriosit ;)

    ResponderEliminar
  20. Menta i mel? Doncs me l'apunto!
    Petonets.

    ResponderEliminar
  21. Té una pinta boníssima, Alba, segur que la probaré a fer amb aquestos ingredients. Canviaré la mel per xarop d'agave, però.
    Jo vaig atravessar una època anti-pizza i l'he superada des de que faig la propia massa. Odie la "cultura de la pizza", la gent que per no cuinar encomana pizzes dia si dia també, odie el recurs de la pizza per a quan no es vol fer res. Em posa negra aquesta postura!!!!!!

    ResponderEliminar
  22. Yo en lo del restaurante no te puedo ayudar, pero si que te tengo que decir que tu pizza me parece espectacular... claro que la menta, no es que me haya llenado mucho... pero si dices que está rico...la ´tendré que probar.
    Mil besos.

    ResponderEliminar
  23. Te ha quedado de lujo!!! A mi también me gusta la pizza así, fina. Por eso tengo claro que voy a probar tu receta, para ver si me queda por lo menos parecida... y el relleno... impresionante!!!
    Enhorabuena.
    Un saludo, Begoña

    ResponderEliminar
  24. Un conjunt d'ingredients atrevit però veient aquestes fotos, s'ha de provar.

    Del restaurant més tard et dic aviam si trobo una targeta.

    Muas!

    ResponderEliminar
  25. Oh!! acabo de consultar y por mayoría absolutísima esta va a ser nuestra cena del viernes! qué ganas de probar esta maravilla
    besos

    ResponderEliminar
  26. Ah! en el Borne unos de los restaurantes que me encanta es el" Sr. Parellada"

    ResponderEliminar
  27. umm com m'agrada aquesta pizza!!
    jo et recomano que passis pel blog de la LIla, té varis al Born, Comer con Lila!

    petonets

    ResponderEliminar
  28. Acabo de descobrir el teu blog i m'hi quedo, la pizza t'ha quedat excel.lent!

    Petons

    ResponderEliminar
  29. Me tienes enamorada de esta pizza, que no dudes probaré en breve, el toque de la miel es todo un acierto.

    Besotes guapa

    ResponderEliminar
  30. Pues lo del restaurant, a veure Cheese me (si agraden els formatges), El Bestiari, Morelia, Dionisios (grec), Ikibana (japonès). No se si et servirà d'ajuda, casi tots surten per uns 25 euros per persona, El Bestiari i Morelia per una miqueta més, però valen molt la pena.

    Petonets!

    ResponderEliminar
  31. Aquí tinc un llistat més ampli : http://lepetitchatrose.blogspot.com/2010/09/lo-largo-de-mi-vida-verano-tras-verano.html#comments

    ResponderEliminar
  32. jajajaja jaaa, quan vaig veure la pizza l'altre dia vaig pensar en la Recepta del 15! Això és un nou repte per tu! :P
    Petonets guapetona!

    ResponderEliminar
  33. Hola Alba¡¡¡ No te visitaba desde el año pasado y cual ha sido mi sorpresa cuando me ha dado la bienvenida esta pizza tan fresca¡¡¡ Me han ecantado las fotos y sobre todo la receta de la masa, que proba´´e. Por cierto cuando nombras la amasadora, te refieres a la Kitchen Aid? Besos¡¡¡

    ResponderEliminar
  34. Hola! He encontrado tu blog a través de directo al pladar, me quedo siguiéndote pues me ha gustado mucho lo que he visto!

    Nunca he pobado la pizza así, pero realmente tiene una pinta espectacular, el queso de cabra con la miel queda genial, y con la menta pues no lo sé, pero habrá que pribar ^^De momento me llevo la recetita, así tb con masa fina... como a mi más me gustan jejeje

    Me quedo por aquí dando una vuelta. Si tú tb te quieres pasar por mi cocina y si te gusta, seguirme, muchas gracias!

    Hasta la próxima y un beso :)

    ResponderEliminar
  35. hola de nou!! tens un regalet en el meu blog!
    petonets

    ResponderEliminar
  36. Hola acabo de descubrir tu blog, es fantástico! me encantan las fotografías, la puesta en escena y las recetas que contiene.
    Una idea genial el ponerle menta a la pizza, tendré que probarla! un beso

    ResponderEliminar
  37. Albita bonita!!!, que pizza hiciste tan rica!!!!..la masa es muy similar a la que hago yo, lo que yo no la levo y así queda más crujiente.
    Me gustaria ayudarte con el restaurante, pero hace siglos por desgracia que no visito Barcelona...y mira que me encanta!!!
    Disfruta de tu cenita de 20 y del fin de semana bonita!!!!
    Besines!!

    ResponderEliminar
  38. Uau, quina combinació més original!!
    La presentació també fantàstica! Entra pels ulls!
    Pel que fa al restaurant, ho deixo als de Barcelona. :p

    ResponderEliminar
  39. como te comenté, esta pizza fue la cena del viernes ¡exitazo!! gracias y besos

    ResponderEliminar
  40. M'agraden molt els ingredients que has posat a la pizza. Els provaré. Jo faig la massa al Thermomix, la recepta que posa al llibre, però no sé si realment el secret està en la massa o en la manera de cuinar-la, ja que a casa sempre ix cruixent i a les pizzeries més blaneta. On està el secret...? Una abraçada.

    ResponderEliminar
  41. La pizza no cal dir: delicosa!
    Però les fotografies.. em tenen bocabadada!!!
    Gourmenderies

    ResponderEliminar
  42. Caram, Alba! Aquesta pizza té una pinta divina. I encara té més mèrit si n'has fet tu la massa. Jo de moment em conforma amb les masses fresques de la casa buitoni. Sempre compro la fina i dóna força bon resultat...
    M'anoto la recomanació gastronòmica!

    Petons!
    La Taula d'en Bernat

    ResponderEliminar
  43. Alba quina delicia.
    Jo tampoc faig la masa, un dia de aquets la faré
    Petons,

    ResponderEliminar
  44. Stefania, muchísimas gracias!! Tengo pendiente visitar tu blog! Muchos besos!!

    Gent jove pa tou: moltes gràcies nois!! :) M'agrada que us agradi. Petonets!!

    A el taller de cuina: moltes gràcies pel comentari i per la informació del restaurant!!! Per cert, no pensava penjar la recepta del núvols però si la voleu, feu-m'he escriviu-me un mail per recordar-m'ho i us l'envio!! :) Molts petons!! :)

    Sílvia, muchas gracias guapa! Besos!!

    Mandarina, muchísimas gracias! Qué bien que te vuelvo a tener controlada en el nuevo blog! Muchos besos!!

    Pilar, muchas gracias!! Besos! :)

    Judith, amb la proposta del 15 no trigaràs gens, jejeje!! Gràcies pel comentari! Molts petonets! :)

    Moltes gràcies Sandra!! :) tasta-la amb un alte formatge. Un que sigui fortet perquè tingui més contrast! Molts petonets!! :)

    Luisa, muchas gracias!! :) Besos!!

    ResponderEliminar
  45. Catieu, ja a pots provar doncs!! :) moltes gràcies pel teu comentari. Petonets!!

    Paula, jeje, què generosa amb el teu comentari!! En realitat no és tan complicat... :P moltes gràcies i molts petonets!! :)

    Mònica, me alegro que te haya gustado! Muchos besos y gracias!! :)

    Nee, gràcies guapa! La veritat és que al principi el gustet de la mel sorprèn però després enganxa. Molts petonets!! :)

    Íngrid bonica!! Moltes gràcies!! La recepta la vaig trobar força arriscada però a mi m'ha agradat molt!! Molts petonets!! :)

    Lydia, muchas gracias y muchos besos!!:)

    Maduixa!! Aix, m'he donat compte que fa molts dies que no et visito. En breu hi poso remei!! :) Sí que és veritat. Al principi costa llençar-s'hi però després t'aficiones i ja no vols de les precuites!! Molts petonets guapa! :)

    ResponderEliminar
  46. Gemma, moltes gràcies! Tan de bo que aviat trobi el secret de la massa de Cal Camilo!! jijiji!! Molts petonets!!

    Laura, moltes gràcies! A mi la pizza tampoc em sol desagrada mai, jeje. Molts petonets!! :)

    Mònica, apunta apunta. A veure si t'agrada!! Petonets!! :)

    Rosanna, sí la veritat és que el consum de precuits és molt alt i la pizza és el precuit o sopar ràpid per endur per excel·lència. Provaré jo també de posar xarop a veure què tal!! Molts petonets!!

    Mabel, muchas gracias!! :) Bueno, si la menta no te gusta, es probable que te sobre. Prueba con otra hierba!! Muchos besos!! :)

    Begoña, muchas gracias!! Pues la que quiero cosneguir todavía es más fina aún, jiji!! Si la pruebas, ya me contarás!! Muchos besos!! :)

    Gemma, moltes gràcies!! Sí és una mica atrevit, jo quan vaig veure la recepta m'ho va semblar però al provar-la em va encantar! Molts petons!!

    Antonia, moltes gràcies pel comentari i pel restaurant del Born!! Ah!! i m'alegro molt que us agradés al pizza, m'ha fet molta il·lusió!! Molts petonets!! :)

    Ivana, moltes gràcies!! i merci per la informació per trobar restaurants pel Born!! Molts petonets!!

    ResponderEliminar
  47. Moltes gràcies Ribereña, benvinguda!! :) Petonets!!

    Trota muchas gracias!! Si la pruebas ya me contarás! Muchos besos!! :)

    Nee, moltes gràcies per la informació, ets un solet! Molts petons!! :)

    Beatriz!! Muchas gracias guapa!! Yo también hace mucho que no te visito. Ahora voy!! Sí, cuando digo amasadora hablo de Kitchen Aid o análoga!! Muchos besitos!! :)

    Anniki!! Ostres no sabia que havia sortit a directo al paladar!! Gràcies a tu me n'he assebentat, gràcies!! Molts petonets!! :)

    A fresa y pimienta: bienvenida!! Me alegra que te guste. Voy a verte ahora mismo!! Muchos besos y gracias por pasarte por aquí!! :)

    Juanaaa!! me paunto lo de no poner levadura, no se me había ocurrido. Gracias!! Y gracias por tus palabras. Muchos besos!! :)

    Mercè, moltes gràcies i molts petonets!! :)

    Asela, moltes gràcies! Sí que és veritat als restaurants sempre els queda més toveta tot i que sigui fina. Així és com jo vull que em quedi algun dia!!Si descobreixo on és el secret, t'ho dic!! :) Molts petonets!!

    Hola Glòria, moltes gràcies!! T'he de visitar, eh!! Molts petonets!! :)

    Anna, què bé veure't per aquí. Moltes gràcies pel comentari! A mi la massa buitoni també m'agrada, però ja veuràs que si fas tu la massa després te la menges amb més ganes, jeje!! Molts petonets!! :)

    Margot, moltes gràcies guapa!! Fes-la que ja veuràs com t'agrada!! Molts petonets!! :)

    ResponderEliminar
  48. Alba ,ayer hemos cenado.. pizzaYa sabes que receta no?Esta riquisima y eso que no tengo tu mano :)..y vale si!! compre la masa.. pero aun asi.. el quesocon la miel y la menta nos encanto.No te digo nada nuevo por que visto todos los comentarios anteriores esta todo dicho!Eres la mejor. Un beso ,Amalia

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails