miércoles, 15 de junio de 2011

La recepta del 15: Amanida de bacores i pernil/Ensalada de brevas y jamón

(si no entendéis el catalán, abajo está la traducción en castellano!)

Amanida de bacores i pernil

Com ja sabeu molts avui toca la Recepta del 15 proposada pels nois del Fogons de la Bordeta i de Xocolata desfeta! Aquest cop, aprofitant que l’estiu s’acosta i que anem abandonant els plats calents, la temàtica era les amanides. A mi m’agraden molt i en menjo tot l’any així que no ha sigut difícil fer-ne una per avui. Cosa que agraeixo perquè com sabeu aquests mesos no puc estar molt per la xarxa ni a la cuina...les obres i trasllats han començat i els comiats i casaments de les meves futures amigues casades s’acosten cada cop més i amb elles les preparacions sorpresa ;)!!
L’amanida que proposo és molt senzilla de fer, tant que em sentia una mica ridícula redactant la preparació... no cal que la llegiu, de fet em sembla que amb la foto no calia escriure ni els ingredients! :P

Així mateix aprofito l’entrada per parlar bé dels fisioterapeutes i en especial de la consulta de Josep Orriols de Sabadell. Dissabte em van ajudar moltíssim. Si viviu a Sabadell o rodalies i necessiteu un fisioterapeuta, us els recomano, jo els estic mooolt agraïda i a més són molt bona gent!! Gràcies, gràcies i mil cops gràcieeees ;)!!



Ingredients

enciam variat
alvocat
bacores
nous
pernil salat

vinagreta de mel (oli, vinagre de mòdena i mel)

Preparació

Tallem les bacores i l'alvocat.
Posem tots els ingredients en un plat i amanim amb sal i la vinagreta.




Ensalada de breva y jamón

Cómo ya sabéis muchos hoy toca la Receta del 15 propuesta por los chicos dels Fogons de la Bordeta y de Xocolata desfeta! Esta vez, aprovechando que el verano se acerca y que vamos abandonando los platos calientes, la temática era las ensaladas. A mí me gustan mucho y como todo el año así que no ha sido difícil hacer una por hoy. Cosa que agradezco porque cómo sabéis estos meses no puedo estar mucho por la red ni en la cocina...las obras y traslados han empezado y las despedidas y bodas de mis futuras amigas casadas se acercan cada vez más y con ellas las preparaciones sorpresa ;)!!
La ensalada que propongo es muy sencilla de hacer, tanto que me sentía un poco ridícula redactando la preparación... no hace falta que la leáis, de hecho me parece que con la foto no había que escribir ni los ingredientes! :P

Así mismo aprovecho la entrada para hablar bien de los fisioterapeutas y en especial de la consulta de Josep Orriols de Sabadell. El sábado me ayudaron muchísimo. Si vivís en Sabadell o cercanías y necesitáis un fisioterapeuta, os los recomiendo, yo les estoy muuuuy agradecida! y además son muy buena gente! Gracias, gracias y mil veces graciaaaaaas ;)!!



Ingredientes

lechuga variada
aguacate
brevas
nueces
jamón

vinagreta de miel (aceite, vinagre de módena y miel)

Preparación

Cortamos las brevas y el aguacate.
Ponemos todos los ingredientes en un plato y lo aliñamos con sal y vinagreta.


54 comentarios:

  1. Que delicia de salada Alba!!!Adoro os ingredientes...

    Besito
    Rita

    ResponderEliminar
  2. Que ensalada mas rica Alba , no sabia que a las brevas se les llamase bacores! me encanta y me lo he pasado genial acompañandote en vuestro viaje gastronómico por París la verdad es que en Francia se come especialmente bien! yo estube de vacaciones el año pasado el el Loire y es una pasada la gastronomia francesa!un beso Wapísima.

    ResponderEliminar
  3. Hoy te comento dos veces !!me encantan los higos y asi en ensalada mucho.asi que aunque sea facil no es menos rica,y la verdad tenias razon me quede pasmada con tus fotos y ya no necesite leerla.
    Besos esther

    ResponderEliminar
  4. que bé!!! tornem a tenir-te per aquí!ni que sigui fugaç... ;p molts ànims amb els preparatius, trasllats, obres... quina ilu!!!! molta feina però, per sort, molt bona!!!! Una amanida boníssima. Molts petonets bonica (PD: de moment ens hem menjat el pastisset!!! que boooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo)

    ResponderEliminar
  5. Boníssima la teva amamnida!! Jo encara per aqui no trobo bacores, aviam si arriben aviat perquè m'encanten.

    Conec la consulta de Josep Orriols ;-)

    Petonets

    ResponderEliminar
  6. Jo sóc de les teves, les amanides és algo que menjo durant tot l'any, i aquesta amanida no em cansaria de menjar-la. És una combinació d'àngels!
    Petons! ;)

    ResponderEliminar
  7. Me parece la combinación perfecta para una ensalada. Además el dulce-salado me pierde del todo.
    Tus fotos invitan a traspasar la pantalla.

    Besos.

    ResponderEliminar
  8. Hem vindria molt de gust....Te la copiaré....Petons

    ResponderEliminar
  9. una ensalada super rica, me gustan mucho los higos pero nunca los echo en las ensaladas. Lo tengo que probar. bss

    ResponderEliminar
  10. jajajaja....no recordava q poses la recepta en castella i he anat corrents al google a veure q eren les bacores (mira q em sento poc catalana quan et llegeixo, no encerto ni una)

    jo tb estic en mans del fisio...no faré publicitat del meu, q us agafa lluny! jajajaa...espero q estiguis millor!!!

    ResponderEliminar
  11. Nena, a mi aquesta amanida m'encanta!!! Quina pinta! amb les figues (bacores? no ho havia sentit mai!! jajajaja) i l'alvocat ja m'has ben guanyat!
    Ànims amb totes les coses bones que han de venir, quina il·lusió!!
    Moltes gràcies per participar carinyet!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  12. Boníssima, la vaig fer l´anys àssat i em va agradar molt!!!!Petons

    ResponderEliminar
  13. La ensalada es estupenda, y las fotos... ¡qué maravilla! tienen una luz como dorada , no sé, ¡me encantan!
    besos
    pd.- sí que aluciné con la flor de la alcachofa..., jaja, de verdad que me hizo ilusión verla!

    ResponderEliminar
  14. quina amanida!
    jo estic encantada amb el meu acupuntor i reflexologa! jee!
    petonets

    ResponderEliminar
  15. Jo també estic una mica atabalada amb el casament de la meva germana que i, si a això hi afegim els exàmens de final de curs... Res, que hem de fer veritables esforços per poder dedicar unes hores a la cuina. Per això amanides senzilles i fàcils de fer com aquesta que ens presentes avui, són un comodí a tenir en compte. T'ha quedat preciosa i unes fotos excel·lents!

    Petonets!
    Anna

    ResponderEliminar
  16. Que rica! me encantan estas propuestas del 15, estoy decubriendo propuesta muy interesantes como esta. Por suerte aún no necesito un fisio jeje, pero está bien tenerlo en cuenta.
    Besotes

    ResponderEliminar
  17. Mi niñaaaaa!!!!!, que te echaba de menos Alba!!!!!
    que alegria verte, aunque ya me olia que hoy enseñarias la patita por estos mundos blogueriles!:)
    Y de verguenza nada!!, tu no sabes que lo mejor del mundo es lo mas sencillo?????, a ver sinó...un poco de pan, tomate y jamón..con una buena copita de vino tinto son para mi de lo mejor..y no es una receta!
    Tu ensalada es divina como tu!!!!
    Disfruta de tu verano...pero....VEN A VERME de vez en cuando!!! plis!! :)

    ResponderEliminar
  18. Un lujo de ensalada, tan de temporada, tan rica. Da gusto verla.
    Besos.

    ResponderEliminar
  19. Me encanta tu ensalada y las fotos son preciosas, besotes ;)

    ResponderEliminar
  20. Las ensaladas un poco diferentes me encantan. Y la combinación de higos con jamón es todo un clásico, pero no muy usada, así que me parece genial tu ensalada.
    Fisio? qué te pasa? yo ando también en rehabilitación por una lesión de cervicales. Espero que te recuperes pronto, sea lo que sea.
    Besitos.

    ResponderEliminar
  21. La figa flor i el pernil lliga super bé. Ha de quedar una amanida ben vistosa i ben sana!

    ResponderEliminar
  22. Filla, sort que m'has posat brevas en castellà eh?? Perquè no en tenia ni idea... jajajajja!! Aquestes castellanades meves :P Bueno, l'amanida és genial i es que les figues amb el pernil, són un èxit!!

    Un petonet maca! :)

    ResponderEliminar
  23. Con breva!! Que delicia... me la apunto ahora, es increíble que me encanta cada cosa que haces!

    Besos

    ResponderEliminar
  24. Encantada de conocerte Alba.Vengo a ver tu ensalada y es fantástica para mí,que ganas le tengo a las brevas,aún no caté ninguna esta temporada y en ensalada me aprece irresistible.
    Tienes un blog maravilloso,no se como no lo conocía.
    Tienes la opción de seguidores?... o es que no se me habrá abierto?..

    Un saludo

    ResponderEliminar
  25. Bacores son figues???? Mai havia sentit aquesta paraula!
    L'amanida té molt bona pinta, te n'agafo un bocinet per sopar ;)

    ResponderEliminar
  26. Quina amanida més bona!!!! T'he descobert amb la recepta del 15 i m'ha encantat el teu blog, tens receptes fantástiques,amb el teu permís em quedo. Tan de bo em visitis :)
    Salut!!

    ResponderEliminar
  27. No ´sé per què t'excuses, aquesta amanida em sembla boníssima!!! Clar que coincidim en alguns ingredients, deu ser cosa del nom!!
    petonets!!!

    ResponderEliminar
  28. Alba, però sí aquesta amanida és ben completa, boníssima i amb una presentació excel·lent!!
    Petons!

    ResponderEliminar
  29. Però què dius? Jo necessito els ingredients i la preparació!! A més és boníssima i amb una presentació i fotos de +10! com sempre
    Espero que això del fisio vagi molt bé! Petons

    ResponderEliminar
  30. ¿qué son las brevas? En la foto veo algo similar a los higos, ¿es eso?

    ResponderEliminar
  31. Una amanida ben completa i molt saborosa!!! em sembla una combi excelent d'ingredients!!!!! i acomapanyada d'aquestes fotos doncs ja crec que no ens podriem resistir!!
    Molts petonetss i ànims per tu també....que tot va segons el previst i dosfrutaràs moltíssim!!!

    ResponderEliminar
  32. Aquesta amanida és d'aquelles que són èxit total a casa meva, boníssima!

    ResponderEliminar
  33. A casa també en mengem tot l'any. Què faríem sense les amanides? És un plat deliciós. La teva proposta és exquisita.
    Una abarçada!

    ResponderEliminar
  34. Deliciosa, me encanta incluir brevas e higos frescos en las ensaladas. Con este calor que ya tenemos encima, apetece un montón una ensalada tan completa como esta :)

    Un abrazo

    ResponderEliminar
  35. Amb aquesta amanida segur que recuperes forces que si has hagut d'anar al fisio i tot...
    Molts petonets i cuida't molt (i que vagi bé totes les coses que tens pendents).

    ResponderEliminar
  36. Aquesta amanida ha de ser la bomba!, em sembla molt nutritiva i a jutjar per les fotos deu estar de vici!, aquestes figues i el pernilet han de donar un punt boníssim! a reveure!

    ResponderEliminar
  37. Alba, a veces las cosas más sencillas son las más ricas. La mezcla jamón-brevas es deliciosa y en ensalada con el resto de ingredientes que has puesto es un lujo, por lo menos para mí.
    Muchos besos

    ResponderEliminar
  38. Es una ensalada de lujo! Yo como amante del aguacate me la prepararé seguro! Espero que estés bien, si no, a cuidarse y recuperarse pronto! Te extrañamos por aquí!

    ResponderEliminar
  39. Alba es impresionante y además de transmitirme sensaciones degustativas deliciosas me ha transmitido mucho más ¡a mi mente han llegado mogollón de momentos! es ideal la receta en todos los sentidos.
    Bsos

    ResponderEliminar
  40. Un año que me he perdido tu estupendo blog,vengo desde Judith y mira que no te conocia,bueno ahora me pongo a ojetearte el blog.La amanida buenisima
    peto
    miquel

    ResponderEliminar
  41. lba, que delicia de ensalada, ahora que las brevas están en todo lo suyo es una idea estupenda utilizarlas en algo fresco.

    Besitos,

    ResponderEliminar
  42. Hola, he vingut a visitar-te des de el Mon de Juju i m'ha encantat el teu blog, així que em quedo per seguir-te.
    Un petonet

    ResponderEliminar
  43. Quina ensalada més bona! Aquestes setmanes estan molt bones, les bacores, ho veig cada vegada que passe per la fruiteria. Estic temptada de comprar-ne moltes vegades, però he passat dies amb mal de panxa i encara no he pogut. Aquesta ensalada l'he de provar perquè m'encanta la combinació dolç-salat, sobretot en les ensalades. Besets.

    ResponderEliminar
  44. Alba una ensalada digna de portada!! Así que no te sientas ridícula por ponerla, creo que muchos la vamos a copiar!! jeje
    Y cómo me gustan.... no, me entusiasman las brevas y los higos... para mí resulta un verdadero vicio!!
    Tú también estás de obras??? que no me había enterado!! cuenta, cuenta.
    Y no te preocupes por estar ausente... bienvenida al club jajajaja
    Mil besos, guapísima.

    ResponderEliminar
  45. Espero que disfrutes mucho junto con tus amigas de todas las reuniones que se avecinan. Esta ensalada está hecha par mí, me gusta todo! Es invierno por aquí pero los ingredientes bien se adecuan a nuestro clima. Delciosa!
    Cariños

    ResponderEliminar
  46. Hola guapisima.
    Que buena esta receta, yo tengo una parecida,adoro los higos.
    Dos preguntas, bueno, una;)
    Hoy estas en Arte-Blog, espero que te guste.
    ¿y la pregunta es? la cara que que dice ...El sorteo le ha tocado a... El mon de Juju eres tu?
    Besos.

    ResponderEliminar
  47. Que ensalada tan alucinante, me encanta el contrate de los higos con el jamón, que rica! muchos besos guapa

    ResponderEliminar
  48. Qui havia dit que les amanides eren avorrides!!
    M'encanta la teva proposta. Fàcil, senzilla, vistosa i boníssima. Recepta apuntada!!
    Ànims amb tots aquests projectes que tens en marxa! Petons!

    ResponderEliminar
  49. Qué bonitas fotos Alba! Me parece una aportación estupenda! Bss

    ResponderEliminar
  50. Prosciutto e fichi sono un abbinamento bellissimo e questa tua ricetta è deliziosa, ciao

    ResponderEliminar
  51. Hola, lo primero darte las gracias por hacer bilingüe tu blog, los traductores de internet algunas veces hacen que parezca que estas leyendo "sioux" de las antiguas películas del Far West. Y la segundo, ¿puedes habilitar la opción en Blogger para recibir los nuevos post por mail?. Es decir para estar suscrito al blog por mail.
    Gracias, y un saludo.

    ResponderEliminar
  52. Pero que ricura!!!! Para el verano vienen genial!

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails