jueves, 15 de septiembre de 2011

La recepta del 15: escabetx/escabeche

La recepta del 15: Escabetx de verdures

Ja hem començat el nou curs i, amb ell, les trobades habituals virtuals com la dels nois de la recepta del 15 d’avui. Aquest mes proposaven que treballessim l’escabetx. Pels que porteu temps cuinant i a casa vostra han sigut cuinetes suposo que tenieu idea de com es feia, la meva era nula. Només llegir la proposta vaig pensar que seria algo complicadíssim i la veritat és que em feia mandra. Després vaig xafardejar per la red i vaig descobrir que era més senzill del que creia. Però van anar passant els dies i fins l’últim moment no m’hi he posat, per variar, jeje!

He fet un escabetx de verduretes que he deixat reposar a la nevera tota la nit, no ha estat les 24 hores que deia la recepta però ha quedat prou bo!! :) Gràcies als nois de la recepta del 15 estic descobrint coses que mai hagués fet si fós per mi!

Que tingueu un feliç dia 15!



Ingredients:

1 carbassó (o ½ de gros) en juliana
2 pastanagues en juliana
2 cebetes
1 gotet d’oli d’oliva
1 gotet de vi blanc
1 gotet de vinagre de vi
2 dents d’all aixafats
Sal
Pebre en gra
Unes fulles de llorer
Farigola

Preparació:

En una cassola posem el got de vi, de vinagre i d’oli i portem a ebullició.
Afegim les verdures, les dents d’all, la sal, el pebre, el llorer i la farigola i deixem bullint uns 40 minuts.
Ho posem en un bol i ho deixem reposar a la nevera 24 hores.




La recepta del 15: Verduras en escabeche

Ya hemos empezado el curso nuevo y, con él, los encuentros habituales virtuales como el de los chicos de la receta del 15 de hoy. Este mes nos proponían trabajar el escabeche. Para los que lleváis tiempo cocinando y en vuestra casa han sido cocinitas, supongo que teníais idea de como se hacía, la mía era nula. Sólo leer la propuesta pensé que sería algo complicadísimo y la verdad es que me daba pereza. Luego investigué por la red y descubrí que era mucho más sencillo de lo que creía. Pero han ido pasando los días y hasta el último momento no me he puesto, para variar, jeje!
Al final me he decidido por un escabeche de verduritas que he dejado macerar en la nevera toda la noche, no ha estado las 24 horas que decía la receta pero ha quedado rico!! J gracias a los chicos de la receta del 15 estoy descubriendo cosas que nunca habría hecho de no ser por ellos.

Que tengáis un feliz día 15!




Ingredientes:

1 calabacín (o ½ de grande) en juliana
2 zanahorias en juliana
2 cebollitas
1 vasito de aceite de oliva
1 vasito de vino blanco
1 vasito de vinagre de vino
2 dientes de ajo chafados
Sal
Pimienta en grano
Hojas de laurel
Tomillo

Preparación:

En una cazuela ponemos el vaso de vino, de vinagre y de aceite y llevamos a ebullición.
Añadimos las verduras, los dientes de ajo, la sal, la pimienta, el laurel y el tomillo y lo dejamos hirviendo unos 40 minutos.
Lo ponemos en un bol y lo dejamos reposar en la nevera 24 horas.

32 comentarios:

  1. Una pregunta; es fundamental el laurel? lo dio tanto que me dan hasta escalofríos... ;-)

    ResponderEliminar
  2. Exquisito escabeche de verduritas!!!, muy rico, me tomaba un trocito de pan y acababa con el.
    Besos.

    ResponderEliminar
  3. Perfecto y muy sano! la verdad es que nunca suelo hacer escabeches, pero como he visto tantos hoy me están entrando ganas. Como dice Kako un poco de pan y ñam... besotes

    ResponderEliminar
  4. Molt sa i jo amb la pastanaga i el carbassó sóc la mar de feliç :)
    Petons

    ResponderEliminar
  5. yo no salgo de las berenjenas en escabeche así que esta receta me parece excelente para probar formas nuevas del "escabecheado"; jeje

    ResponderEliminar
  6. Me pasa igual que a ti! En mi casa jamás se ha hecho escabeche y siempre he pensado que debía ser complicado. Viendo vuestras recetas parece que no lo es tanto, y el resultado es tan apetitoso que me voy a tener que animar a probar. Es que esas verduras tienen una pintaza!

    Un abrazo

    ResponderEliminar
  7. M'agrada la proposta, a més, no costa gens de fer, que això també va molt bé. Per cert, jo també he fet el meu en l'últim moment, je, je.

    ResponderEliminar
  8. M'encanta!!!! Verduretes... mmmmm... a mi tambe m'ha sorpres molt l'escabeix...
    T'ha quedat de vici!! i quines fotos!!!
    Un petonas
    Sònia

    ResponderEliminar
  9. Alba me encanta la idea que has presentado asi de verduras no se me habia ocurrido ni visto hasta hoy.Me la apunto
    peto

    ResponderEliminar
  10. A la Bordeta estem molt i molt contents de que entre tots descobrim coses noves! :D Jo tampoc havia fet mai escabetx, eh? Però ens va sorprendre moltíssim lo bo i fàcil que era! I sort que t'has tret la mandra, que ena hauríem perdut aquestes super verduretes!!! ;)
    Moltes gràcies per participar carinyet!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  11. Sí que han d'estar bones aquestes verduretes escabetxades!! Jo també era una ignorant total del tema escabetx, però estic molt contenta d'haver-ne fet. La pròxima vegada potser tocarà fer-ne de verduretes. Em copio la recepta!
    Petons guapa!!

    ResponderEliminar
  12. Que plato más rico para este invierno, es ideal.

    Besos

    ResponderEliminar
  13. visca!!! ja et tornem a tenir on! oeeeeeee, com m'agrada venir a veure les teves receptes!!!! ;) el de verdures segur que m'agrada! i és súper fàcil, oi???? jo també era la primera vegada!!!! petonets guapi

    ResponderEliminar
  14. Et vols creure que era tan inculta que em pensava que això de l'escabetx era només pel peix? M'has obert els ulls a un mar de possibilitats

    ResponderEliminar
  15. Uy, a mí con el laurel también me pasa. No lo soporto. Supongo que el mío tendría que ser menos purista, pero la idea de que sean verduritas, me encanta.
    Un beso.

    ResponderEliminar
  16. Y ya está??? Me refiero...la receta es así de sencilla??? jeje A mí me pasa como a ti, sólo el nombre de escabeche me parece una receta taaannnn complicada y laboriosa... que he tenido que mirar más abajo por si la receta seguía jajaja
    Para ser la primera vez, te ha quedado un gran plato.
    Muchos besos, guapa.

    ResponderEliminar
  17. un escabeche estupendo de verduritas. Bss.

    ResponderEliminar
  18. De verdures molt original!!! M'agrada la idea....

    ResponderEliminar
  19. Per no tenir ni idea t'ha quedat deliciós. Em sembla una guarnició ideal, o per menjar-les soles...

    Petonets reina!

    ResponderEliminar
  20. Jo també el volia fer de verdures, queda pendent!
    Jo també estic aprenent moltíssimes coses, estic encantada.
    Petonets i bon cap de setmana.

    ResponderEliminar
  21. Nunca me ha dado a mi por preparar escabeche en casa, pero con esto del concurso, he visto un montón de recetas interesantisimas. Esta tuya de verduras me ha encantado, intentaré prepararla. Un besin

    ResponderEliminar
  22. Uooooo Alba! Aquest plat és dels que podem menjar els raros "vegetarians de pà sucat amb oli" com jo!
    Potser m'animi aquest finde i intenti fer-lo però, com que serà un fracàs, millor si un dia em convides a sopar! ; )
    Quina crack estàs feta.

    ResponderEliminar
  23. Las zanahorias quedan de muerte...me llevo tu receta...
    BEEESOS

    ResponderEliminar
  24. I jà està? Així de fàcil es??? Doncs aquestes verduretes tenen molt bona pinta! Les faré ben aviat :) Petonets.
    Ah! si et serveix de consòl, jo també espero a l'últim dia per fer les coses :s

    ResponderEliminar
  25. Que buenas las verduras de esta manera!!!!me encantan!!! bss y buen finde!!!

    ResponderEliminar
  26. Alba te han quedado estupendas las verduritas! Nunca las he preparado así!
    Besos y disfruta del finde.

    ResponderEliminar
  27. Aquest escabetx ha d'estar boníssim. Almenys, una miqueta més lleuger... L'hauré de provar, perquè a casa només escabetxem peix!
    Moltes gràcies per participar bonica!
    Petonets!!

    ResponderEliminar
  28. Que bones!!! jo només vaig pensar en un tipus de verdura... sóc una mica capquadrada :P petons!

    ResponderEliminar
  29. Em sembla una idea original, aquesta. En prenc nota!

    ResponderEliminar
  30. Las verduras en escabeche son una de mis debilidades. Me encantan!!! Te han quedado buenísimas.

    Un beso,

    ResponderEliminar
  31. Pues eso, espectacular! Yo me quede sin preparar un escabeche para la receta del 15, pero he visto tantos y tan ricos que creo que desde que tenga acceso a mi cocina, empezare a preparar como loca...empezando por este!
    Un beso!

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails