viernes, 28 de octubre de 2011

Film & Food: blondies & Toffe Linzer

(después del texto en catalán, encontraréis la traducción en castellano)

Film & Food: blondies & Toffe Linzer

Quines ganes teníem que arribés divendres per veure la xarxa plena de propostes de Halloween. A jutjar pels mails que hem rebut entre Susto i Trato, n’hi haurà moltes. I és que entre les dues opcions hem comptat més de 100 participants!

Sabem que hi ha força detractors d’aquesta festivitat i que tot i això han volgut participar. Estem molt contents que, sigui com sigui, igualment s’hagin sumat a la proposta. A ells i a tota la resta, moltíssimes gràcies!! Tant l’Íngrid com jo estem contentíssimes!

Jo no podia escollir Susto per raons obvies, així que en el post d’avui porto la meva ofrena cap al bloc que ha picat a la meva porta avui...un bloc que ja coneixia i segueixo des de fa temps, Acabat de fer. Sempre té receptes molt bones, ben explicades i pràctiques, no deixeu de visitar-la!
La meva ofrena està formada per una recepta doble. Feia temps que volia fer unes galetes linzer i gràcies al tallador de Halloween de galetes Linzer he tingut l’excusa perfecta. El tallador és de la tenda My lovely food shop i m’encanta, com totes les coses que té a la seva tenda (us asseguro que no estic comprada per l’Íngrid, els que heu vist la seva web ja sabeu que val molt la pena i els que no, ja triga!!).

A part, mirant la secció de Halloween de la web de la Martha Stewart vaig veure uns blondies amb m&ms de colors de Halloween que vaig voler probar a l’instant. Fa un temps vaig veure uns al blog Lovefood i m’ho vaig apuntar a pendents. Avui ja ho puc esborrar de la llista. Els blondies són com un brownie però sense xocolata. És un pastís dens amb un gust intens. En el meu cas, és senzill i part de la masa base, només porta els m&m’s però s’hi poden posar més coses com fruits secs, cereals, xips de xocolata...etc.

Així que espero que a la meva visita de Halloween marxi del meu blog satisfeta i el Jack O’Lantern no em molesti la nit de les bruixes!




Blondies de Halloween

Ingredients:

1 cup (226 grams) de mantega
1 cup (110 grams) de sucre morè
½ cup (55 grams) de sucre normal
Les llavors d’una vaina de vainilla (ella hi posa una culleradeta i mitja d’extracte de vainilla)
2 ous grossos
2 cup (125 grams) de farina
1 culleradeta i mitja de sal
M&m’s de color marró, taronja i groc

Preparació:

  • Escalfar el forn a 180 ºC.
  • Preparar un motlle quadrat de 20 cm de costat: jo engreixo amb mantega i farina o amb un spray per engreixar i a part poso al fons del motlle un tros de paper de forn.
  • Posem a batre la mantega amb els sucres fins obtener una massa cremosa.
  • Afegim els ous i les llavors de la vaina de vainilla.
  • Incorporar la farina tamissada i la sal.
  • Posem la massa en el motlle. És molt densa i caldrà extendre-la amb una espátula.
  • A la web de la Martha Stewart es diu de posar els m&m’s en aquest moment. Jo ho vaig fer i al coure’s el blondie, els m&m’s s’anaven enfonsant i casi ni es veien. Impossible que quedessin com la foto de la web o potser és que sóc una cuinera desastrosa. El que jo vaig fer va ser posar de nou els m&m’s sobre els enfonsats just en el moment de treure el blondie del forn. En aquell moment la masa encara està toveta i es poden posar bé. Un cop es refreda queden ben enganxats.

Galetes linzer amb crema de toffe:

Per les galetes (recepta de Christophe Felder):

Ingredients:

250 grams de farina
10 grams de cacao en pols
125 grams de sucre mòlt (no cal que sigui llustre, només una mica més fi que el normal. Jo el trituro una mica i llestos)
65 grams d'ametlla triturada (no farina d’ametlla, han de quedar trossets. Jo la vaig moldre a casa perquè no quedés tan fina)
1 mica de sal
1 mica de canyella
1/2 saquet d'impulsor químic (jo no en vaig posar perquè quedessin més planetes)
125 grams de mantega freda a cubets
2 Ous

Preparació:

  • En un bol posem la farina tamizada, el cacao tamizat, l’ametlla, la sal, la canyella, l'imulsor (si en oseu) i la mantega freda. Amb les mans ho barragem fins que quedi una barreja arenosa. No ha de quedar compacte, l’ou farà lligar la massa. Només es tracta de que quedi com una sorreta i la mantega no es pugui casi veure.
  • Afegim els ous i ho lliguem tot amb una cullera o espàtula.
  • Estirem al massa entre dos fulls de guitarra o folm transparent i refredem 2 hores a la nevera o uns 30 minuts al congelador.
  • Troquelem* i enfornem uns 10 minuts a 180ºC.

*Com la massa és força tova, jo recomano troquelar sobre una safata treat del congelador perquè mantingui la masa freda.

Per la crema de toffe (recepta de Martha Stewart):

Ingredients:

2 cups (220 grams) de sucre
85 grams de mantega (jo en vaig posar menys, uns 50/60 grams. Trobo que la quantitat de la recepta és massa)
¼ de cup de nata líquida
Opcional: mantega, sucre glaç per fer una buttercream.

Preparació:

Cal començar fent un caramel en sec. Això és fer un caramel amb el sucre sol, en sec. Per això posem sucre en un cassó a foc mig. És millor posar poquet, just que ocupi tota la superficie, i anar afegint una mica més a mesura que es va desfent. És important no remenar sinó es cristalitzarà el sucre i no es farà el caramel. El que sí podem fer és sacsejar el cassó per repartir millor el sucre i si veiem que les vores estan agafant color més ràpid, moure el sucre fós cap al mig del cassó.
Important: si teniu un termòmetre de cuina adient pel caramel, podeu tenir això en compte per saber quan està el caramel:

A 148ºC és quan el caramel està transparent.
A 150 ºC el caramel comença a daurar i seria el seu punt perfecte.
De 185 ºC a 190ºC està força torradet (així és com m’acostuma a quedar a mi. El punt perfecte encara no l’he aconseguit).
A 235ºC, el caramel s'ha cremat.

Un cop desfet i obtingut un color ambar, posem la mantega. Vigileu perquè farà moltes bombolles.
Quan estigui tot incorporat o retirem del foc i afegim la nta líquida. Remenem i ho deixem refredar a la nevera.
La salsa queda molt espesa i ja es pot fer servir pel farcit de les galetes. Jo vaig voler provar de fer una mica de buttercream canviant les quantitats de la recepta que vag agafar de la Martha Stewart i penso que ja està prou bé, sinó és massa empalagosa.

¼ de cup de toffe
½ cup de mantega
1 cullerada de sucre glaç

Ho barragem tot a la batedora i llestos.
Aquestes galetes les podem farcir del que volguem: xocolata, mermelada... i fer-les més sanes que amb toffe :P!





Film & Food: Blondies & Toffe Linzer

Qué ganas teníamos que llegara viernes para ver la red llena de propuestas de Halloween. A juzgar por los mails que hemos recibido entre Susto y Trato, habrá muchas. Y es que entre las dos opciones hemos contado más de 100 participantes!
Sabemos que hay bastante detractores de esta festividad y que aún así han querido participar. Estamos muy contentas que, sea como sea, igualmente se hayan sumado a la propuesta. A ellos y a todo el resto, muchísimas gracias!! Tanto Íngrid cómo yo estamos contentísimas!

Yo no podía escoger Susto por razones obvias, así que en el post de hoy traigo mi ofrenda para el blog que ha picado a mi puerta hoy...un blog que ya conocía y sigo desde hace tiempo, Acabat de fer. Siempre tiene recetas muy buenas, muy bien explicadas y prácticas, no dejéis de visitarla!

Mi ofrenda está formada por una receta doble. Hacía tiempo que quería hacer unas galletas linzer y gracias al cortador de Halloween de galletas Linzer he tenido la excusa perfecta. El cortador es de la tienda My lovely food shop y me encanta, como todas las cosas que tiene a su tienda (os aseguro que no estoy comprada por Íngrid, los que habéis visto su web ya sabéis que vale mucho la pena y los que no, ya tardáis!!).

Aparte, mirando la sección de Halloween de la web de Martha Stewart vi unos blondies con m&ms de colores de Halloween que quise probar al instante. Hace un tiempo vi unos en el blog Lovefood y me lo apunté a pendientes. Hoy ya lo puedo borrar de la lista. Los blondies son como un brownie pero sin chocolate. Es un pastel denso con un gusto intenso. En mi caso, es sencillo y a parte de la masa base, sólo lleva los m&m’s pero se pueden poner más cosas como frutos secos, cereales, chips de chocolate...etc.

Así que espero que mi visita de Halloween se vaya de mi blog satisfecha y Jack O’Lantern no me moleste la noche de las brujas!



Blondies de Halloween

Ingredientes:

1 cup (226 gramos) de mantequilla
1 cup (110 gramos) de azúcar moreno
½ cup (55 gramos) de azúcar normal
Las semillas de una vaina de vainilla (ella pone una cucharadita y media de extracto de vainilla)
2 huevos grandes
2 cup (125 gramos) de harina
1 cucharadita y media de sal
M&m’s de color marrón, naranja y amarillo

Preparación:


Calentar el horno a 180 ºC.
Preparar un molde cuadrado de 20 cm de lado: yo lo engraso con mantequilla y harina o con un spray para engrasar y aparte pongo al fondo del molde un trozo de papel de horno.
Ponemos a batir la mantequilla con los azúcares hasta obtener una masa cremosa.
Añadimos los huevos y las semillas de la vaina de vainilla.
Incorporamos la harina tamizada y la sal.
Ponemos la masa en el molde. Es muy densa y habrá que extenderla con una espátula.
En la web de Martha Stewart dice de poner los m&m’s en este momento. Yo lo hice y al cocerse el blondie, los m&m’s se iban hundiendo y casi ni se veían. Imposible que quedaran como la foto de la web o quizás es que soy una cocinera desastrosa. Lo que yo hice fue poner de nuevo los m&m’s sobre los hundidos justo en el momento de sacar el blondie del horno. En aquel momento la masa todavía está blandita y se pueden poner bien. Una vez se enfría quedan muy bien enganchados.

Galletas linzer con crema de toffe:

Para las galletas (receta de Christophe Felder):

Ingredientes:

250 gramos de harina
10 gramos de cacao en polvo
Azúcar molido (no hace falta que sea glas, sólo algo más fino que el normal. Yo lo trituro un poco y listos)
65 gramos de almendra triturada (no harina de almendra, tienen que quedar trocitos. Yo la molí en casa para que no quedara tan fina)
1 pizca de sal
1 pizca de canela
1/2 saquito de impulsor químico (yo no puse para que quedaran más planitas)
125 gramos de mantequilla fría en cubitos
2 huevos

Preparación:

  • En un bol ponemos la harina tamizada, el cacao tamizado, la almendra, la sal, la canela y la mantequilla fría. Con las manos lo mezclamos hasta que quede una mezcla arenosa. No tiene que quedar compacta, el huevo hará ligar la masa más tarde. Sólo se trata de que quede como una arenita y la mantequilla no se pueda casi distinguir.
  • Añadimos los huevos y lo ligamos todo con una cuchara o espátula.
  • Estiramos la masa entre dos hojas de guitarra o film transparente y enfriamos 2 horas en la nevera o unos 30 minutos en el congelador.
  • Troquelamos* y horneamos unos 10 minutos a 180ºC.

*Como la masa es bastante blanda, yo recomiendo troquelar encima de una bandeja sacada del congelador para que mantenga la masa fría.


Para la crema de toffe (receta de Martha Stewart):

Ingredientes:
2 cups (220 gramos) de azúcar
85 gramos de mantequilla (yo puse menos, unos 50/60 gramos. Encuentro que la cantidad de la receta es demasiado)
¼ de cup de nata líquida

Opcional: mantequilla, azúcar hielo para hacer una buttercream (ver abajo).

Preparación:

Hay que empezar haciendo un caramelo en seco. Esto es hacer un caramelo con el azúcar solo (en seco). Para ello ponemos azúcar en un cazo a fuego medio. Es mejor poner primero una mitad e ir añadiendo el resto a medida que se va deshaciendo. Es importante no remover sino se cristalizará el azúcar y no se hará el caramelo. Lo que sí podemos hacer es sacudir el cazo para repartir mejor el azúcar y si vemos que los bordes están cogiendo color más rápido, mover el azúcar deshecho hacia el centro del cazo.
Importante: si tenéis un termómetro de cocina adecuado para caramelo, podéis tener esto en cuenta para saber cuando está el caramelo:
A 148ºC es cuando el caramelo está transparente.
A 150 ºC el caramelo empieza a dorar y sería su punto perfecto.
De 185 ºC a 190ºC está ya tostado (así es como me acostumbra a quedar a mí. El punto perfecto todavía no lo he conseguido).
A 235ºC, el caramelo se ha quemado.
Una vez deshecho y obtenido un color ambar, ponemos la mantequilla. Vigilad porque hará muchas burbujas.
Cuando esté todo incorporado lo retiramos del fuego y añadimos la nata líquida. Removemos y lo dejamos enfriar en la nevera.
La salsa queda muy espesa y ya se puede usar para el relleno de las galletas. Yo quise probar de hacer un poco de buttercream cambiando las cantidades de la receta que cogí de Martha Stewart y pienso que ya está bastante bien, sino es demasiado empalagosa para mi gusto.

¼ de cup de toffe
½ cup de mantequilla
1 cucharada de azúcar hielo
Lo mezclamos todo en la batidora y listos.
Estas galletas las podemos rellenar de lo que queramos: chocolate, mermelada... y hacerlas más sanas que con toffe :P!


44 comentarios:

  1. Tienen una pinta monstruosa, jejeje se ven muy ricos, una delicia sin duda!Bsss wapa.

    ResponderEliminar
  2. Toc, toc... ¿Trick or treat? (ara tu dius "treat" i em dones un plat ben plé de galetes i pastis d'aquest. Ho has entés, no?
    En cas contrari el teu blog es desintegrarà i només quedarà una muntanyeta de sucre cremat, jeje (riure malvat).

    ResponderEliminar
  3. empiezan las propuestas de Halloween por lo que veo la tuya rica y saludable
    peto

    ResponderEliminar
  4. Ostres que bones! Aquests blondies també els he vist a la web de la Martha Stweart i me'ls vaig guardar. Quina bona pinta que fa. Les galetes... quina delícia!

    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  5. Els blondies els tinc super pendents!! I les galetes boníssimes, ets tota una experta galetaire... quedarem en ridícul! jajajaja
    La nostra recepta es farà durant el matí i es publicarà a la tarda... no donem l'abast!
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  6. Se ve muy rico y colorido, me gusta tu propuesta. Las galletas también se ven de muerte!

    Besos

    ResponderEliminar
  7. Ostres! Quina il·lusió m'ha fet trobar-me aquests dolços dedicats a mi! M'han encantat i et puc assegurar que surto més que satisfeta i cofoia. Justament els blondies els tinc pendents des de fa temps (com tantes coses....), però tenint una bosseta de "lacasitos" em penso animar a preparar-lo.
    Tot i que t'haig de confesar que una indecisa i llaminera com jo no sabria per quin dels dos dolços atipar-se, així que opto per tots dos ;)
    Per cert, em quedo amb el farcit de toffe per les galetes linzer, han de ser delicioses!
    De nou gràcies, m'has tret un gran somriure de bon matí ;D
    Petons guapa!!

    ResponderEliminar
  8. Alba, me encanta tu blog. He llegado hasta aquí a través del proyecto de las 1080 fotos de cocina, que es una maravilla, enhorabuena!

    ResponderEliminar
  9. Me encantan tus dos propuestas, pero sobre todo las Linzer porque tengo debilidad por el toffee, creo que junto con el chocolate y la Nutella son la trilogía de mi perdición ^-^
    Yo he sido de las de "susto" y estoy encantada de haber conseguido llegar a tiempo a publicar, la carrera contrarreloj para mí de por sí ya era un reto!
    Igual que le he dicho a Ingrid, muchas gracias por este proyecto vuestro que tanta información e ilusión me proporciona, incluso sin participar a menudo por falta de tiempo. Un abrazo.

    ResponderEliminar
  10. Ufff doncs si hi han més de 100, ara mateix vaig a esmorzar mooolt be pq no em vingui tanta gana veient tan de dolç per la xarxa...

    iun petonet

    ResponderEliminar
  11. Segur que no t'ha comprat???????? ja,ja,ja
    Quan veig les receptes amb M&M's sempre penso que són molt maques però que se'm desfaran, m'apunto el teu truc!;)
    Quines receptes tan bones!
    Petons i bon cap de setmana.

    ResponderEliminar
  12. Alba!! encara no he fet aquests blondies, i m´han agradat molt, com les galetes!! tot te una pinta....bona castanyada!!)petons

    ResponderEliminar
  13. Nyaaaaaam! ja se'm fa la boca aigua per aquesta nit!!!!!! quines ganes! són molt macos amb tant de color per cert! : )

    ResponderEliminar
  14. T'han quedat excepcionals!!!! Qui les tingués ar amateix per esmorzar!!!

    Mil petons i bon cap de setmana bonica!

    ResponderEliminar
  15. Qué cosas tan ricas nos has hecho Alba, me gusta todo, todo. Me llevo mi ración de cada y alguna foto, son preciosas.
    besos guapa

    ResponderEliminar
  16. ooo, quines fotos, quines receptes, m'agrada tottttttttttttttttttttt! i el truquet dels m&m també m'agrada molt! apuntadíssim. Petonets guapa i bon cap de setmana

    ResponderEliminar
  17. Pero como no se va a ir satisfecha con tantas cosas ricas!!!????

    ResponderEliminar
  18. Quina xulada de propostes bonica!!!!! com m'agraden aquests blondies!!!!! y són tan de tardor!! genials! i les galetes linzer...què et puc dir??????
    Molts petonets guapíssima!!
    Un petonàs!

    ResponderEliminar
  19. Bueno alba veo que has preparado dos cositas y ambas muy ricas. Me han gustado mucho.
    La verdad es que con este reto se está viendo cantidad de recetas diferentes.

    Besitos guapa,

    ResponderEliminar
  20. Jolin, menuda pinta tiene todo... niñina, que estoy a regimen, y esto es un pecado mortal!!! Besitos y feliz halloween

    ResponderEliminar
  21. que chulada de receta!me encanta!tengo que ahcerla!!

    ResponderEliminar
  22. Hola Alba!

    Gracias a ti y a Ingrid, que sois las que habéis hecho posible este reto tan fantástico! A mi personalmente me ha encantado y lo he disfrutado mucho!

    Tanto las galletas como los blondies tienen una pinta deliciosa! Ya tengo yo ganas de probar a hacer blondies porque tengo entendido que quedan riquísimos.

    Un beso gordo y Happy Halloweeen!!

    ResponderEliminar
  23. No se porque siempre leo tu blog a estas horas...me matas!! es que tiene todo siempre tan buena pinta, esas fotos me dicen 'cómeme'.
    Me encanta como cuidas y te curras cada uno de tus post, están geniales.
    Un beso y buen finde, puente si lo tienes.
    Clochet.

    www.clochet.com

    ResponderEliminar
  24. Quina pinta tenen les dues coses. Les galetes, encara que una mica laborioses, tenen una pinta boníssima, t'han quedat precioses. I el blondie també m'ha agradat molt; ha de quedar molt cruixent amb els m&m's. Als xiquets, això els encanta. Besets.

    ResponderEliminar
  25. ¡Qué ricos!!!! Mira que me venían bien para merendar, pero me da que ya no llego (sobre todo porque no tengo los ingredientes y aquí en el pueblo no hay tiendas).
    Besos.

    ResponderEliminar
  26. Alba preciosa...qué par de recetas divinas has hecho!!! El blondie también lo tengo en "pendientes" hace mucho...hasta me traje unas cositas de USA para hacerlos...pero bueno, que queda otoño e invierno de horno! Mientras me quedo mirando tus fotos que son una belleza!
    Un abrazo y enhorabuena por el éxito de la convocatoria!!!

    ResponderEliminar
  27. qué buenas! te lo has currado!!te han quedado superbien las galletas
    besos

    ResponderEliminar
  28. Que buena propuesta Alba, yo la verdad que quise participar y luego lo fuí dejando.
    Sorry, pero me he entretenido mucho mirando los retos.
    Besos

    ResponderEliminar
  29. Alba te han quedado geniales! Pedazo de fotos...
    Besos

    ResponderEliminar
  30. Alba cariño, el día que no me digas que te hago reir... ese día pensaré que he hecho algo mal!! jajaja
    Para comenzar decirte que te has pegado una currada de recetas increíble... así me gusta, como buena anfitriona tienes que ser nuestro ejemplo a seguir jeje
    Ah y por cierto, a mí me gusta más con los M&m's hundidos en la masa... dónde va a parar!! Mucho mejor que como lo hace la Martha esa!! jeje
    Un besazo preciosa y feliz puente.

    ResponderEliminar
  31. Hola Alba, son preciosos, me encantan con esos M&m's quedan divinos... Biennn por el nuevo cortador... yo quieroooo, voy a tener qeu remediar mi antojo!
    Un beso bien grande y feliz halloween guapa!
    Nieves.
    http://igloocooking.blogspot.com

    ResponderEliminar
  32. Preciosos y la fotografía increiblemente bonita! nada mas verlos se siente uno sumergido en pleno otoño, tienen una luz especial.
    Y es que bordas las recetas y las imágenes, que envidia sana me das!
    Un besito y gracias por hacerme disfrutar tanto del reto.
    Happy Halloween

    ResponderEliminar
  33. Me encantan las dos recetas, y e que yo también había echado el ojo tanto a los cortadores Linzer como a esos blondies de MS; ahora me apetece mucho más probar las recetas, qué buena pinta tienen!
    Gracias por haber organizado un evento de Halloween tan geniall, está siendo muy divertido ver la propuestas de todo el mundo :)

    Un abrazo

    ResponderEliminar
  34. ostres, que guai! m'has tret el dubte sobre què eren exactament els blondies, i també m'has descobert unes galetes que no coneixia!
    Molt bona proposta per passar el halloween, la castanyada, el Tots Sants o el primer cap de setmana de tardor, tardor!!
    Petons!

    ResponderEliminar
  35. Deliciosa aportación, como no podía ser de otra forma!
    Yo tampoco conocía las linzer, pero me han entrado unas ganas de conocerlas de cerca...
    Lo de que no estás comprada por Ingrid....jajaja. Realmente su tienda es una maravilla y la atención mucho más.
    Me ha encantado el reto y todas las aportaciones que estoy viendo.
    Besos

    ResponderEliminar
  36. Dues receptes genials, no sabria per quina començar.
    Felicitats per la bona acollida del repte.
    Fins aviat

    ResponderEliminar
  37. Dues receptes boníssimes. Però sobretot les galetes, les trobo delicioses... Em guardo la recepta!

    ResponderEliminar
  38. Hay Alba que ricas, yo veo galletitas y me vuelvo loca ¡me encantan!. Todas han quedado preciosas.
    Bsitos cielo

    ResponderEliminar
  39. Unos dulces riquísimos y visualmente ideales! muchos besos guapa

    ResponderEliminar
  40. Jack O’Lantern estará mas que contento con lo que hiciste mi Alba!!...un dos en uno maravilloso!...no sé que me gusta mas..aunque tampoco tengo porque elegir uno...me puedo quedar con los dos, no??:)
    y eso de que no estas comprada por Ingrid :)..es verdad!!, yo me quedo con la boca abierta de todo lo que nos muestra!!!
    que tengas un feliz puente mi linda...estoy deseando volver a jugar!!!!!:)
    cariños!:)

    ResponderEliminar
  41. Alba, qué maravilla de golosina... Y qué lindas las fotos. Son tan alegres, vitales...
    Un besoteeeeeeee

    ResponderEliminar
  42. Ara síiiiiiiiiiii!!!! les mil i una disculpes i perdó per no haver-me fixat en les paraules tan boniques i dedicades que vas tenir!!! no tinc disculpa!! ja va quedar clar ahir :(...... Moltes gràcies preciosa!!! ets la millor.

    PD: ja pots veure que m'he fet un intensiu d'entrades perdudes!! jajajaj!!muaaaaaaaaaaaaa

    ResponderEliminar
  43. Good day! This is my first comment here so I just wanted to give
    a quick shout out and tell you I really enjoy reading through your posts.
    Can you suggest any other blogs/websites/forums that deal with
    the same subjects? Appreciate it!

    Take a look at my web site; Biotin for Hair Growth Reviews
    My page Biotin for Hair Growth Reviews

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails