jueves, 15 de diciembre de 2011

La recepta del 15: Torró de xocolata, taronja i cointreau/Turrón de chocolate, naranja y cointreau

Com em va agradar llegir a Ca la Bordeta que la proposta de la recepta del 15 d'aquest mes era el torró.
No és que sigui una gran fan dels torrons. Acostumo a menjar un parell o tres de trossets per festes i prou perquè de seguida se'm fan pesats. Però sí tenia moltes ganes de fer-ne algun i és que jo prefereixo cuinar dolç que salat però a l'hora de menjar no acustomo a menjar gaire quantitat de coses dolces. Tret quan porten xocolata i el torró no é sl'excepció. M'encanta el torró amb xocolata: el d'avellanes, el de licor, el d'arròs inflat...Així que no m'he pogut resistir a fer un que portés aquest ingredient. A més li he afegit un ingredient secret a la cobertura...a veure si sabeu què és. Hi ha algú que em sembla que ho sabrà molt ràpid...;)
Espero que us agradi!

Como me gustó leer a Ca la Bordeta que la propuesta de la recepta del 15 de este mes era el turrón.
No es que sea una gran fan de los turrones. Acostumbro a comer un par o tres de trocitos por fiestas y ya está porque enseguida se me hacen pesados. Pero sí tenía muchas ganas de hacer alguno y es que a yo prefiero cocinar dulce que salado pero a la hora de comer no acostumbro a comer mucha cantidad de cosas dulces. Salvo cuando llevan chocolate y el turrón no es la excepción. Me encanta el turrón con chocolate: el de avellanas, el de licor, el de arroz hinchado...Así que no me he podido resistir a hacer uno que llevara este ingrediente. Además le he añadido un ingrediente secreto a la cobertura...a ver si sabéis qué es. Hay alguien que me parece que lo sabrá muy rápido... ;)
Espero que os guste!


Ingredients:

6 cl de cointreau
80 grams de trossets de taronja confitada
400 grams de xocolata amb llet de qualitat (jo vaig fer servir Valrhona)
120 grams de nata líquida

cacau en pols
xocolata negra 70%

Ingredientes:

6 cl de cointreau
80 gramos de trocitos de naranja confitada
400 gramos de chocolate con leche de calidad (yo usé *Valrhona)
120 gramos de nata líquida

cacao en polvo
chocolate negro 70%
  
Preparació:
  • Calentem el cointreau una mica i el posem amb la taronja confitada. Ho deixem una horeta.
  • Escalfem la nata líquida fins que arribi a ebullició. L'aboquem sobre la xocolata amb llet a trossets molt petits. Esperem un minut i removem (si no es fdesfà, acabem de desfer-ho al bany maria).
  • Afegim la taronja i el cointreau i remenem.
  • Preparem un motlle forrat amb film transparent.
  • Aboquem el preparat i ho deixem quallar a la nevera (1 hora).
  • Talelm el turró a la mida que el volguem. Posem cacau en una cara del torró.
  • Desfem la xocolata 70% i pintem la cara amb cacau. Deixem que qualli.
  • Girem el torró, posem cacau i la decoració que volguem.

Preparación:

  • Calentamos el cointreau un poco y lo ponemos con la naranja confitada. Lo dejamos una hora.
  • Calentamos la nata líquida hasta que llegue a ebullición. Lovertemos encima del chocolate con leche a trocitos muy pequeños. Esperamos un minuto y removemos (si no se deshace, acabamos de deshacerlo al baño maría).
  • Añadimos la naranja y el cointreau y removemos.
  • Preparamos un molde forrado con film transparente.
  • Vertemos el preparado y lo dejamos cuajar a la nevera (1 hora).
  • Cortamos el turrón en la medida que queramos. Ponemos cacao en una cara del turrón.
  • Deshacemos el chocolate 70% y pintamos la cara con cacao. Dejamos que cuaje.
  • Giramos el turrón, ponemos cacao y la decoración que queramos.
  

55 comentarios:

  1. Alba este es de los mios me encanta y lo has hecho fantasicamente rico y magestuosas foto
    peto

    ResponderEliminar
  2. Aquest ingredient secret m'encanta! jajajajajajja, quina sort tenen algunes... Una proposta fantàstica. A la meva mare li encantava aquest torró!!! molts petonets guapa

    ResponderEliminar
  3. Me encanta la combinación de chocolate y naranja, tiene que estar de vicio!

    ResponderEliminar
  4. M'encanta! els ingredients i com ha quedar de maco! tens mans de angel.
    Un petonet

    ResponderEliminar
  5. Uuuuuuuooooooo!!! :D Quina il·lusió que em fa aquest ingredient secret! jajajaja Ets la millor cuca... si passes per can Llàbiro (m'ha encantat això de Ca la Bordeta jijijiji) també et sonarà l'ingredient secret! :P
    Ets un solet, i el teu torró com havia de ser? Excepcional, com tu!!
    Moltíssimes gràcies per participar carinyet!!
    Petonets!!
    Sandra

    PD: deixa l'enllaç pel Xavi encara que jo ja hagi passat per ca teva! ;)

    ResponderEliminar
  6. Uiiii, que bó!! M'encanta lo de que porti cointreau jejejeje i l'acabat per sobre, maquíssim!
    Petons bonica

    ResponderEliminar
  7. Jo també en tinc prou amb un trosset petit de torró. Però aquest de taronja i xocolata ha de ser tan bo que segur que repetiria, je je je...

    ResponderEliminar
  8. Qué pintaza. En serio, lo he visto y he dicho: "madre mía" Con ese cacao por encima que le queda que ni pintado. Buenísimo. Besos

    ResponderEliminar
  9. veure tants torrons em deixa una salivera horrorosa, però és que aquest té una pinta noia.... i amb el toc de cointreau ha de donari un punt boníssim!
    Petonsssss

    ResponderEliminar
  10. Buf!! ha de ser un escàndol de turró´es un licor que m´agrada molt, però sempre dins les receptes!!! un toc molt especial!!! et felicito i per les fotos també!!! Muaks

    ResponderEliminar
  11. Ep, i pels tontos com jo...quin es l'ingredient secret?

    ResponderEliminar
  12. Con lo que a mi me gusta el chocolate con la naranja! Quiero hacerlo! Solo una pregunta ¿la naranja se confita con el cointreau o le añades ya la naranja confitada?

    ResponderEliminar
  13. Alba, quin torró de luxe... la combinació de la taronja amb la xocolata es més que acertada

    Un petonet maca

    ResponderEliminar
  14. M'agrada molt aquesta proposta de xocolata i taronja, es una combinació dolça que m'agrada molt. Jo mai he fet torró, em sembla complicat, però veient les vostres propostes potser m'animo.

    Petonets

    ResponderEliminar
  15. Ui, ui, ui, telepatia bruixívola (em sembla que ja m'invento paraules,ja,ja,ja).
    A casa agrada més la xocolata amb llet així que el teu torró hauria tingut molt éxit (com que l'has fet tu n'hauria tastat una miqueta.;))
    T'agrada cuinar dolç????? No ho hauria dit mai.
    Molts petonets!

    ResponderEliminar
  16. qué buenísimo Alba, tiene una pinta espléndida.
    Besos guapa

    ResponderEliminar
  17. Ai mareta, és preciòs. Quin encert i quina casualitat. Just ara els hi deia en el post per als de "Ca la Bordeta" que el de cointreau és el meu preferit! Precioses les fotos també. X cert, dec ser molt beneita jo també. Quin és l'ingredient secret? Una abraçada de "ca la Sònia" (ca la farina sembla una altra cosa)

    ResponderEliminar
  18. Quin torró més bo Alba. Jo també he fet combinació xoco-taronja. M'encanta. Així que em quedo amb la teva aportació ben apuntada :)
    Moltes gràcies per participar.
    Petonets!

    ResponderEliminar
  19. Mare meva!! que bo, quina pinta més estupenda. A mi hem passa com a tu amb els dolços, però quan li agafo el gust a alguna cosa en concret no m'ho trec de sobre...
    Boníssima la barreja de la taronja i la xocolata mmm

    ResponderEliminar
  20. ¡Guaoooo, Alba, qué bueno se ve!!! Además chocolate y naranja que es una combinación que me encanta, se ve genial. ¡¡Uff, qué tentador!!
    Besos.

    ResponderEliminar
  21. Ooooooh la pols de taronja!! A viam si la propera vegada tenim temps de cuinar juntes bruixetes!!
    Aquest torró ha de ser deliciós!!! M'encanta la combinació d'ingredients, i com tu, sempre pico amb el de xocolata!
    petonets

    ResponderEliminar
  22. Què nadalenc i què bo ha d'estar! M'encanta la presentació!
    Quines ganes de veure les teves creacaions dissabte...
    Petons preciosa!

    ResponderEliminar
  23. Que delicioso Alba!!!!!Ficamos rendidas só de olhar para as fotografias...


    Besito
    Rita

    ResponderEliminar
  24. que maravillaaaa.... la ultima foto me rechifla!! bien!!!!

    ResponderEliminar
  25. ¡Qué rico! Este es mi turrón favorito entre todos :) aunque uso una receta distinta, probaré la tuya :)
    Besos

    ResponderEliminar
  26. Envia'm un mail amb l'ingredient secret i li faré un test a me mare!!! Té una pinta estupenda!!!! Quan em convidaràs a berenar??????????

    ResponderEliminar
  27. Ummmm quina delíciaaaaa....jo tampoc soc massa de torrons però el de xocolata és el meu preferit :))
    Quant a l´ingredient secret...pell de taronja? pols d´or? :)))
    Petonetssss

    ResponderEliminar
  28. menudos turrones los del 15!! no sé con cual quedarme, son todos buenísimos, este con naranja y chocolate me encanta!

    ResponderEliminar
  29. Doncs jo tampoc sóc massa de torró, però d'aquest teu crec que necessitaria més d'un trosset! Quina delícia. Petons

    ResponderEliminar
  30. Alba, aquí en tens una altra que prefereix cuinar dolços, però tampoc en menja molts i els torrons també se'm fan pesats! :)
    Aquest amb la xocolata té una bona pinta.... i l'ingredient secret és aquesta pols del damunt?
    Petons!

    ResponderEliminar
  31. Quina proposta méa bona Alba!!! el meu marit cada d´any es compra una rajola de torró de xocolata amb cointreau, aquest cap de setmana el sorprendre fent-li jo mateixa... m´encanta.... petons,

    ResponderEliminar
  32. Albeeeeeeeeettaaaaaaaaaaaa!!
    Tu pots enviar cap a Mallorca tot el torró que no et mengis que aquí una farà un esforç!!
    T'agrada més preparar plats dolços?? i ara què dius?? ;DDD
    Segur que aquest amb el toc de Cointreau està no bo, boníssim!! I l'ingredient secret li dona el toc bruixotsecret!! Les fotos molt xules!!

    ResponderEliminar
  33. A mi me encanta el chocolate y si es negro y con naranja mejor pero el turrón de chocolate no me hace mucha gracia pero el tuyo... tiene una pinta que me está apeteciendo pero ya!!!!
    La verdad es que hoy es un día estupendo con la receta del 15, estoy disfrutando, aunque solo sea mirando :)
    Besotes

    ResponderEliminar
  34. Alba cariño, guárdame un trocito que voy para allá!!! Es que has dado en el clavo con mis gustos, me encanta el chocolate y como combina con la naranja... ah y el cointreau también me gusta, peo eso no se lo digas a nadie que hay muy mal pensados por ahí jejeje
    Un besazo, guapa.

    ResponderEliminar
  35. Quina pinta!!! Jo també soc de les que no acaben de encertar amb l'ingredient secret, algú ha dit pols de taronja???
    A mi em passa com a tu que no soc gaire de turrons però amb aquest teu podria canviar de opinió i tot.

    Un petonet!

    ResponderEliminar
  36. Aquest li xiflaria a la meva mare. Em guardo la recepta, té molt bona pinta!!
    Ptns

    ResponderEliminar
  37. Mmmmmm.... que bona pinta!! I mira que a mi no em van els turrons amb alcohol... pero amb aquest faria una excepcio ;-)
    Un petonas
    Sònia

    ResponderEliminar
  38. Jo tampoco sóc gaire de torrons, pero si es de xocolate crec que podría fer un petit esforç...:P

    ResponderEliminar
  39. Hola!!
    Avui és el primer cop que veig el teu bloc, i la veritat és que estic encantada... m'encanta el torró i la majoria de receptes, crec que em quedaré per aquí una estoneta :P
    Una abraçada.

    ResponderEliminar
  40. Quina bona pinta! Felicitats!

    ResponderEliminar
  41. Ja no em resisteixo més, jajaja, després d'haver vist ja més de 5 torrons, em pot la tentació, jajaja, això ho he de provar!!!
    Les fotos són genials, com sempre, i el torró una autèntica delícia, te una pinta inmillorable, segur que estava boníssim.

    Molts petonets!!

    ResponderEliminar
  42. Hola,guapisima,me han gustado mucho los tres post, el del muñeco de nieve, tu amiga, y el delos eventos
    Una maravilla.
    Besos

    ResponderEliminar
  43. Tu ya lo sabes Alba, esta vez no me quedo a merendar, pero las fotos son hermosas y las miro igualmente.
    Un beso.

    ResponderEliminar
  44. Quina temptació per provar de fer-lo!

    Gràcies i bon profit.

    ResponderEliminar
  45. M'apunto a provar-lo a casa, ha de ser una delícia!

    ResponderEliminar
  46. deliciosa combinación con un resultado fantástico. Se me está haciendo la boca agua!!!! besos

    ResponderEliminar
  47. Jeje, jo sóc com tu... de xocolata! El meu torró preferit sempre ha segur el de Suchard. Però al teu no li diria que no, té una pinta estupenda!

    ResponderEliminar
  48. Yo tampoco soy muy de turrones, pero con el tuyo haría una excepción encantada.
    Un abrazo

    ResponderEliminar
  49. Alba, esto es debilidad, qué gusto verlo y que pena no poderlo comer.
    Un beso.

    ResponderEliminar
  50. No em llegeixo mai tots els comentaris dels altres blogs... Però és que em moro per saber quin és l'ingredient secret!! jaja És la pell de taronja?? Jo quan ho he vist a primer cop d'ull he pensat que serien kikos triturats!!
    Jo tampoc sóc una gran fan dels torrons, però per aquestes dates... un trosset sempre cau!! jeje

    Un petonet!! :D

    ResponderEliminar
  51. Wow, qué maravilla de turrón!!! Y eso que no me gustan demasiado los turrones de chocolate, pero ese toque de naranja y licor me ha conquistado!!!! Espectacular!!!
    Un besote y feliz navidad, guapa!

    ResponderEliminar
  52. Hola Alba, aquest any no m'he pogut estar i l'he fet. Déu...no puc treballar a casa amb aquest turró...està de mort.Merci per compartir-lo!

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails