miércoles, 28 de diciembre de 2011

Memòries d'una cuinera: canelons de nous i mató amb salsa d'api/ Canelones de nueces i mató y salsa de apio


Aquests dies no vaig gaire sobrada de temps, sento no poder passar per les vostres cuines, espero reincorporar-me ben aviat! En qualsevol cas no podia faltar al repte de Memòries d'una cuinera d'aquest mes. Així que trec el cap per portar-vos la meva aportació!
Aquest mes la proposta era fer canelons, un plat típic per aquestes festes. Els que us porto jo avui no són els clàssics de carn. He volgut provar una de les moltes receptes d'un llibre de canelons que em va donar la mare de l'Arnau: 100 receptes de canelons, i he fet els que us porto en aquesta entrada: uns canelons de nous, panses i mató amb salsa d'api.
Espero que us agradin i si no puc passar-me per les vostres cuines, us desitjo una molt bona entrada d'any a tots!

Estos días no voy muy sobrada de tiempo, siento no poder pasar por vuestras cocinas, espero reincorporarme bien pronto! En cualquier caso no podía faltar al reto de Memòries d'una cuinera de este mes. Así que saco la cabeza para traeros mi aportación!
Este mes la propuesta era hacer canelones, un plato típico para estas fiestas. Los que os traigo yo hoy no son los clásicos de carne. He querido probar una de las muchas recetas de un libro de canelones que me dió la madre de Arnau: 100 recetas de canelons, y he hecho los que os traigo en esta entrada: unos canelones de nueces, pasas y mató con salsa de apio.
Espero que os gusten y si no puedo pasarme por vuestras cocinas, os deseo una muy buena entrada de año a todos!


Salsa d'api:

Ingredients:

500ml de brou de verdures
5 troncs blancs d'api a trossets molt petits (jo els vaig ratllar)
50 grams de mantega
50 grams de farina
1 got de llet
Sal
Pebre
Nou moscada

Preparació:
Posem a escalfar l'api amb el brou.
En una altra cassola desfem al mantega. Un cop desfeta afegim la farina i anem remanant enèrgicament amb unes varetes. Afegim la llet i el brou sense deixar de remanar.
Posem sal, pebre i nou moscada i anem remenant fins obtenir una textura suau.

Salsa de apio:
Ingredientes:
500ml de caldo de verduras
5 troncos blancos de apio a trocitos muy pequeños (yo los rallé)
50 gramos de mantequilla
50 gramos de harina
1 vaso de leche
Sal
Pimienta
Nuez moscada

Preparación:

Ponemos a calentar el apio con el caldo.
En otra cazuela deshacemos la mantequilla. Una vez deshecha añadimos la harina y vamos removiendo enérgicamente con unas varillas. Añadimos la leche y el caldo sin dejar de remover.
Ponemos sal, pimienta y nuez moscada y vamos removiendo hasta obtener una textura suave.


Canelons:
Ingredients:

18 plaques de canelons
200 grams de nous pelades picades o triturades
200 grams de mató
100 grmas de panses de corint
100 grams de formatge parmesà ratllat
2 tasses de beixamel espessa
sal
pebre

Preparació:
Barragem en fred el mató, les panses, les nous i el parmesà.
Afagim la beixamel i salpebrem.
Farcim amb això els canelons previament cuits.
Posem per sobre una mica de salsa d'api i formatge ratllat.
Ho gratinem al forn.

Canelones:

Ingredientes:

18 placas de canelones
200 gramos de nueces peladas picadas o trituradas
200 gramos de mató
100 gramos de pasas de corinto
100 gramos de queso parmesano rallado
2 tazas de bechamel espesa
sal
pimienta

Preparación:

Mezclamos en frío el mató, las pasas, las nueces y el parmesano.
Añadimos la bechamel y salpimentamos.
Rellenamos con esto los canelones previamente cocidos.
Ponemos por encima un poco de salsa de apio y queso rallado.
Lo gratinamos al horno.



35 comentarios:

  1. Tienen una pinta estupenda!!! me ha encantado la receta, Feliz 2012 para tí también!!!

    ResponderEliminar
  2. Que buenos!Con requesón que ricos.
    Bsss y felices fiestas wapísima.

    ResponderEliminar
  3. Què bons, mare meva!!!
    feliç any nou!

    ResponderEliminar
  4. Alba, quins canelons més originals!! Això és per posar-los el dia de Sant Esteve i deixar amb la boca oberta a tots els covidats ;P
    Petons bonica! I bon anyyy

    ResponderEliminar
  5. Preciosas fotos, Alba, y qué combi de sabores tan original. Todos vamos cortos de tiempo estos días, feliz año!

    ResponderEliminar
  6. Que originals!!! m´agradarien segur!!! apuntats! Petons

    ResponderEliminar
  7. Boníssims carinyet, quina pinta! La combinació del farcit m'encanta i la salseta... mmmmmmm!!!
    T'he dit mai que ets una crack? :P
    Petonets
    Sandra

    ResponderEliminar
  8. Tienen una pinta buenísima! Además se agradece ver algo distinto.
    Un besito

    ResponderEliminar
  9. Han de ser deliciosos, m´agrada molt la proposta d´aquest mes de memòries d´una cuinera perquè sempre els preparo igual i així trauré moltes idees...bon any nou estimada!!!
    Petonets

    ResponderEliminar
  10. mmmmmmm..qué ricura!!! Tienen una pinta impresionanate! Felices fiestas!

    ResponderEliminar
  11. Que delicia esa salsa de apio!, me la guardo.
    Adoro los canelones, ya sé por donde debo pasar las fiestas :).
    Aprovecho para desearte todo lo mejor para el nuevo año, que disfrutes mucho de la noche de año nuevo.
    Un beso!

    ResponderEliminar
  12. Em quedo amb aquesta salseta que ha de estar bonissima!! pero del mató no soc gaire fan...
    Que tinguis un excel.lent 2012!!!

    ResponderEliminar
  13. Uns canelons ben originals!!! quina combinació de textures i sabors mes bona!! Petons i Bon Any nou.

    ResponderEliminar
  14. Quina bona idea!!! M'encanta aquesta recepta, han d'estar deliciosos i amb la salsa d'api uhmmm!!!
    Ptns guapa i bona entrada al nou any

    ResponderEliminar
  15. Son ben originals aquests canelons!!! I la salseta, deliciosa!!!
    Molt Bon Any!

    ResponderEliminar
  16. Quins canelons més originals i diferents!! A mi també m'agrada camnviar i provar noves receptes. Me l'apunto que la faré segur.

    Petonets bonica!!

    ResponderEliminar
  17. Jo que soc el monstre dels canelons m'els menjaría tots! quina pinta mes bona.
    Un petonet

    ResponderEliminar
  18. És una proposta molt original. La combinació de sabors ha de ser excel·lent.

    Una abraçada i bona entrada d'any!

    ResponderEliminar
  19. qué delicia de relleno nos has preparado, tiene que estar divino.
    Feliz 2012
    Besos

    ResponderEliminar
  20. Uns canelons més lleugers i aptes per vegetarians! ja van bé després dels tips d'aquests dies. Jo em pensava que no m'entraria res i finalment he fet els plats nets...
    jo tampoc tinc massa temps d'entrar a les vostres cuines, però a les de les meves bruixetes no hi podia faltar.
    Bon any!
    petonets

    ResponderEliminar
  21. Qué canelones más estupendos. Ese relleno tiene que estar delicioso.
    Besos

    ResponderEliminar
  22. Quins canelons més bons!! no se m'hauria acudit mai fer-los així però trobo que és una bona recepta per quedar bé sense seguir les clàssiques, petonets!

    ResponderEliminar
  23. Segur que estan boníssims!!! Feliç 2012 Alba!!!

    ResponderEliminar
  24. Se ven buenísimos!!! Una gozada de canelones, yo reconozco que soy muy perezosa para prepararlos aunque me encantan las muchas posibilidades que tienen. Estos se ven estupendos.
    Besos. Por si no alcanzo a volver por aquí antes de que acabe el año te deseo que pases una buena entrada y salida de año.

    ResponderEliminar
  25. Moltes gràcies guapa per fer un parèntesi pel Memòries.
    La Judith em va deixar aquest llibre, suposo que l'agafaria de casa els pares, per l'escrit de l'entrada dels canelons, no caldrà que et llegeixis la introducció, ja,ja,ja.
    M'encanten aquests canelons!
    Molts petonets i feliç 2012!

    ResponderEliminar
  26. ohhhh canelons vegetarians! que bo! : )
    jo tmb et trobo molt a faltar... ens truquem aquest finde ue hem de parlar un parell de coses!
    muaaaa preciosa.

    ResponderEliminar
  27. Hola Alba, jo també vaig molt agobiada últimament, de fet, crec que feia un mes que no publicava res ni passava per ací. Per això no volia que s'acabara l'any sense desitjar-te molta salut, amor i fecitat en aquest any que comença. La recepta dels canelons m'ha encantat, és un plat boníssim. M'ha agradat molt com has parat la taula, el mantel és preciós. Un beset.

    ResponderEliminar
  28. ohhh vaya exquisitez de canelones te has marcado... que maravilla!!! Un besito, MUYYY FELIZ NOCHE Y UN FELICÍSIMO 2012!!!
    Nieves.

    ResponderEliminar
  29. els de la teva mare eren bons, però em quedo amb aquests!!! jajajajaja. ets un crack i estic convençuda que a partir d'aquest any encara ho seràs més!!!! moltíssimes gràcies per participar solet! molts petonets i bon any!!!!

    ResponderEliminar
  30. Quina bona pinta aquests caneloooons!! :O Saps que jo també tinc aquest llibre, i que l'altre dia vaig fer els de carbassa?? Però entre que no em vaig atrevir amb la beixamel d'api i que la presentació no em convencia (a diferència de la teva, que t'ha quedat genial!!) no els vaig publicar a Memòries. A la propera...!! jaja

    Espero que el 2012 t'arribi carregadíssim de felicitat!! :D :D Un petonet guapa!!

    ResponderEliminar
  31. M'encanten les teves receptes, al.lucino amb les fotos i penso que aquesta recepta de canelons ha de ser suau i sorprenent. Enhorabona!

    ResponderEliminar
  32. me encanta tu blog, ya tienes un seguidor mas, me voi a quedar por aquí un rato mas,un saludo.

    ResponderEliminar
  33. Mare meva, aquesta recepta fa una pinta espectacular! M'ha agradat molt, crec que és molt original i segur que està boníssima!

    Em faig seguidora del blog!

    Una abraçada

    Laura

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails