jueves, 31 de marzo de 2011

Whole Kitchen: Financiers

Whole Kitchen en su propuesta dulce para el mes de marzo nos invita a preparar un clasico de la cocina francesa, Financier.

Whole Kitchen a la seva proposta dolça pel mes de març, ens convida a preparar un clàssic de la cuina francesa, Financier.

Financiers amb melmelada de maduixa

Aquest cop repeteixo de dolç! Ja és la segona recepta de financers que publico. L'anterior cop vaig fer al recepta que ens van ensenyar al curs de pastisseria i la vaig versionar una mica posant xocolata en uns i canviant l'ametlla per festus a l'altre. I en ambdós casos vaig posar un crumble (de plàtan i de pera respectivament). Els podeu veure aquí!

Així que per variar una mica he provat una recepta de financiers de la Martha Stewart. La idea era que quedés un cor al mig (dibuixant-lo amb una mica de coulis o mermelada en el meu cas de maduixa o gerds amb la tècnica de decoració de galetes), però a mi els financiers sempre em pujen del centre i es trequen una mica...Si algú sap com fer-los plans com els fa la Martha, que m'ho expliqui!! :)
Com veureu a mi m'ha quedat al mig però el cor ha desaparagut... No la intenteu buscar, és impossible! En quant a la recepta, espero que la Martha em perdoni, :P, però he de dir que em va agradar molt més la primera que vaig publicar. A aquesta se li nota molt el gust de mel.



Ingredients (per 4 dotzenes):

2 tasses d'ametlla en pols
1/2 tassa de mantega
3/4 de tassa de farina
5 clares d'ou
1/4 de tassa de sucre glas
1/2 tassa de sucre normal
1/3 de tassa de mel
1/2 culleradeta de sal

Preparació:

Precalentem el forn a 180 ºC.

Preparem els motllos que farem servir ben engrassats.

Posem la matega en un cassó i l'escalfem fins que es torni de color marró clar. La colem i la barragem amb la mel.

En un bol barragem la farina, els sucres, l'ametlla i la sal. A continuació afegim les clares d'ou i ho barragem enèrgicament. Un cop tot ben incorporat, afegim la barreja de mel i mantega suaument.

Posem una mica de barreja a cada motllo i ho deixem al forn fins que les vores quedin daurades (jo ho vaig tenir uns 10 minuts perquè els motllos eren petitets. La Martha parla de 15/20 minuts, però millor controlar-ho vosaltres amb un palillo fins que surti humit però net).



Financiers con mermelada de fresa

Esta vez repito de dulce! Ya es la segunda receta de financiers que publico. La anterior vez hice la receta que nos enseñaron en el curso de pastelería y que versioné un poco poniendo chocolate en unos y cambiando la almendra por pistachos en el otro. Y en ambos casos puse un crumble (de plátano y de pera respectivamente). Los podéis ver aquí!

Así que para variar un poco he probado una receta de financiers de Martha Stewart. La idea era que quedara un corazón en medio (dibujándolo con un poco de coulis o melmelada en mi caso de fresa o frambuesas con la técnica de decoración de galletas), pero a mí los financiers siempre me suben del centro y se rompen un poco...Si alguien sabe como hacerlos planos como los hace Martha, que me lo explique!! :)
Cómo veréis a mí me ha quedado la melmelada en medio pero el corazón ha desaparecido...no lo intentéis buscar, es imposibe! En en cuanto a la receta, espero que Martha me perdone, :P, pero tengo que decir que me gustó mucho más la primera que publiqué. A esta se le nota mucho el gusto de miel.



Ingredientes (para 4 docenas):

2 tazas de almendra en polvo
1/2 taza de mantequilla
3/4 de taza de harina
5 claras de huevo
1/4 de taza de azúcar glas
1/2 taza de azúcar normal
1/3 de taza de miel
1/2 cucharadita de sal

Preparación:

Precalentamos el horno a 180 ºC.

Preparamos los moldes que usaremos bien engrasados.

Ponemos la mantequilla en un cazo y lo calentamos hasta que se vuelva de color marrón claro. La colamos y la mezclamos con la miel.

En un bol mezclamos la harina, los azúcares, la almendra y la sal. A continuación añadimos las claras de huevo y lo mezclamos enérgicamente. Una vez todo muy incorporado, añadimos la mezcla de miel y mantequilla suavemente.

Ponemos un poco de mezcla a cada molde y lo dejamos en el horno hasta que los bordes queden doradas (yo lo tuve unos 10 minutos porque los moldes que usé eran pequeñitos. Martha habla de 15/20 minutos, pero mejor controlarlo vosotros con un palillo hasta que salga húmedo pero limpio).



54 comentarios:

  1. A mi m'agrada que els financers pugin del centre i s'obrin una mica, crec que és així com han de quedar... igual que les magadalenes ;)
    T'han quedat sensacionals, el toc de melmelada m'encanta!

    ResponderEliminar
  2. Forma de corazón o no, me gusta mucho el toque de la mermelada de fresa :) Son pequeños pecaditos, seguro que adictivos!

    Un abrazo

    ResponderEliminar
  3. Doncs mira, encara q no es vegi el cor, trobo q son molt monos amb la melmelada al mig...pero jo tb penso q potser hi ha massa mel...encara i aixi, no m'estaria de tastar un! (o dos, o tres...)

    Petons,

    ResponderEliminar
  4. Ummmm boníssims i t'han quedat maquíssims!!!!
    Petonets

    ResponderEliminar
  5. Una presentación de lujo Alba! Como me gustan estos pastelitos y con esa mermelada...

    ResponderEliminar
  6. Que lindas tus fotos Alba, me encanta esa botella de leche que veo ya en varios blogs.
    Nunca he preparado financiers, porque llevan demasiada mantequilla para mi, por lo tanto no tengo como ayudarte con tu consulta, igualmente los veo preciosos, suaves y esponjosos.
    Un beso.

    ResponderEliminar
  7. A pesar de que no te hayan quedado planos, si tú lo buscabas, son una auténtica delicia con esa mermelada en el centro. Me encanta la sutileza de las fotos, que resalta la delicadeza de estos bocaditos minúsculos con el exceso de luz de la ventana.
    Un besazo

    ResponderEliminar
  8. No hi fa res que s'hagi desfet el cor, tenen una pinta increïble!! Però crec que en Jordi no hi posa mel.
    Petonets!!

    ResponderEliminar
  9. Tens raó, el cor no es veu però t'han quedat molt i molt bé.
    Les fotos precioses, com cuides tots els detalls!
    Molts petonets.

    ResponderEliminar
  10. Alba me encantan tus fotos no quiero parecer cursi pero ha sido una rafaga de luz en cuanto han aparecido tus financiers. Felicidades cómo me gustaría hacer fotos así. Buen día

    ResponderEliminar
  11. Amb cor o no, t'han quedat maquíssims! I segur que el sabor no es queda enrere! Les fotos són fantàstiques! :)

    Per cert... el Xavi pel meu sant em va regalar "Recetas y confidencias"! jijiji El tinc a pendents a la tauleta de nit! :P

    Petonets bonica!
    Sandra

    ResponderEliminar
  12. Aunque no saliera la forma, se ve que están hechos con corazón.......una presentación exquisita.
    Moitos biquiños Alba.

    ResponderEliminar
  13. bon dia preciossa!!! tan quedat molt iu molt macos! i estic convençuda que molt més bons que els de l'Estewart! jijijiji. M'aghrada que el cor sigui de melmelada. Petonets

    ResponderEliminar
  14. Que bonitos!!me encanta como le queda ese detallito rojo que aunque tu no lo veas perfecto les da un toque mas apetecible.besos Esther

    ResponderEliminar
  15. tel´s trobo perfectes i han de ser super bons, agafo un parell, i l´ampolla de llet i els tovallons...un petó!!!

    ResponderEliminar
  16. Pero si t'han quedata fabulosossssss!!!! m'agraden molt més els teus que els de la Martha!!! encara que portin el cor.....aquesta melmelada que surt li dona un toc exquisit, de veritat ;)
    A mi tb sempre s'em inflan massa i se'm trenquen....i a més amb el forn-torradora ja no vegis!
    Mooolts petonets precioss!

    ResponderEliminar
  17. Qué forma tan preciosa de retratar unos financiers!

    ResponderEliminar
  18. Seguro que Marta te perdona, y sino pues todos para nosotras. Yo no le pongo pegas, me parecen preciosos y tienen que estar divinos.
    Besos

    ResponderEliminar
  19. De sabor no se como estarán (seguro que muy ricos) pero la presentación es perfecta y preciosa!

    ResponderEliminar
  20. M'agraden molt els teus financiers... amb la melmelada de maduixa a dins poden estar deliciosos! El fet de que la melmelada sigui toveta li deu donar un contrast super bó! Me'ls anoto i com sempre... les teves fotos genials! :)

    un petó maca :)

    ResponderEliminar
  21. tienen una pinta estupenda. Me llevaba uno de ellos. Que ricso y que fotos. Bs.

    ResponderEliminar
  22. Alba, sembla que tinguem les mateixes pensades... vaig estar a punt de fer els meus financers amb melmelada de maduixa,jajajaja... però finalment els vaig fer amb gerds...
    Tenen molt bona pinta!!! a mi és una recepta que m'ha sorprès moltíssim. Són uns pastissetsque els he trobat deliciosos. Enohrabona.
    Laura (Cocina Homemade)

    ResponderEliminar
  23. Muy ricos!!!!Que pinta deliciosa ...

    besitos
    Rita

    ResponderEliminar
  24. Que ricos!!! no te habrá salido el corazón pero seguro que conquistas el de todos los que los prueben.

    un abrazo!!

    ResponderEliminar
  25. Un autentico sueño, tu post da alas a la fantasia.
    Excelentes fotos ♥

    ResponderEliminar
  26. Alba que fotos tan bonitas y los financiers preciosos.
    petonets

    ResponderEliminar
  27. Haber que ha hecho mi Albita bonita????...financiers!!!, uy!!!, y de Martha!!!!...jijijijiji!!!, lo del corazón ya me ha pasado a mi mil veces, estoy segura de que el día que no lo dibuje saldrá solito!!!!
    Pero sabes que???, eso no importa!, a mi me parecen super bonitos y tentadores!!!..
    Sabes??, yo tengo tu botella de leche..que bonita es verdad??? :)
    Me encanta venir a este blog señora!!!!
    Besitos..... y estoy pensando en el reto!!!

    ResponderEliminar
  28. La verdad es que no los veo para nada mal. Eso que decís que se suben no me parece mal, al contrario , me gusta. De todas maneras para la próxima fijate de no batir enérgicamente, solo mezclar , así no incorporás aire a la mezcla. Y ponelos en un horno moderado y no muy fuerte así no suben demasiado.
    Cariños

    ResponderEliminar
  29. T'han quedat preciosos... I m'encanten les fotos d'avui, quanta llum! Amb melmelada han d'estar ben bons per acompanyar el te, una mica a l'anglesa...haha!
    Petonets guapa!!

    ResponderEliminar
  30. Alba que bonitos te quedaron!!! Y las fotos son preciosas! Tienen que estar muy ricos, adoro la mermelada de fresa! Muack

    ResponderEliminar
  31. Alba son un bocadito delicioso y presiosos que han quedado, las fotos son tan cálidas y acogedoras. Lo voy a buscar pero creo que tiene que ver la temperatura del horno, si está demasiado caliente sube por unos lados mas que por otros y si le falta temperatura igual pero no se cual es cual y tampoco recuerdo demasiado bien donde lo he leído, vamos que de poca ayuda.De todas formas voy a intentar hacer memoria
    Bsos

    ResponderEliminar
  32. ¡son hermosos estos petit financiers! me encantaron, muy bonitos e hiper delicaditos. Me los llevo. :)

    ResponderEliminar
  33. Doncs tenen molt bona pinta, amb cor o sense, t'han quedat d'allò més fotogènics. M'agraden molt les fotografies d'avui, tenen molt d'encant, són precioses.
    Un dia d'aquests hauré de provar de fer financiers, de veure'n tants m'ha picat la curiositat. Am el teu permís, m'apunto la teva recepta, la de xocolata i crumble de pera :P.

    Molts petonets!!

    ResponderEliminar
  34. Te han queddo unos financiers preciosos. Me ha gustado mucho la receta. Da gusto ver estas propuestas porque cada uno hace una receta distinta y me encanta, aprendes un montón
    Las fotos además son tan bonitas!!

    Besitos Alba,

    ResponderEliminar
  35. M'agrada molt la proposta de la mermelada. I les fotos PRECIOSES, t'han quedat tan dolcetes, tan tendres... com els mateixos financiers. M'ha encantat!

    ResponderEliminar
  36. No sé como haces para sacar fotos tan buenas... y esos financieros... que pinta!!

    ResponderEliminar
  37. Dir que te una pintassa és dir poc!!!!
    Quina monades!!!
    Tenen pinta de ser molt molt dolçes!!

    Una abraçada! Sort!

    ResponderEliminar
  38. Hola Ingrid,
    t'han quedat molt rebufons, i no calia que ens diguéssin la teva intenció del cor, i així no s'hagués fet evident...;)
    A mi no m'han quedat gens pujats del mig...però els he trobat molt fàcils i bons de fer...
    La Marta que digui el què vulgui! si tu dius que els anteriors eren millors, doncs ens ho creurem!

    ResponderEliminar
  39. ¡qué maravilla de fotos, Ingrid! He estado un buen ratito mirándolas y disfrutando de ellas!

    ResponderEliminar
  40. doncs t'han quedat ben macos encara que no es vegi bé el cor, ens l'imaginem ;)
    això de pujar és tot un misteri... sobre el què et deia la maria, jo vaig llegir que si puja del centre és que el forn està molt alt de temperatura. Si ho fa dels costats és que està baix. Si és cert o no, ja no ho sé!
    petons!

    ResponderEliminar
  41. Quina foto tan xula!!!! M'encanta l'estilisme que has preparat i els financiers...ni t'explico! De fet, la primera vegada que els vaig veure van ser al teu blog i em vaig guardar la recepta!! Tenia moltes ganes de fer-los i no m'han decebut, estan boníssims!

    Petunets

    ResponderEliminar
  42. Preciosas las fotos! Y los financiers deliciosos! Yo creo que los de Martha no serán financiers de verdad jaja, por que no suben siempre por el centro todos?? Yo siempre los he visto así.. no se jeje. Bsss

    ResponderEliminar
  43. T'han quedat xulíssims!!! I les fotos fantàstiques!! Un petó!

    ResponderEliminar
  44. Que bons farcits de melmelada i a més de maduixa. M'encanta. Les fotos són una preciositat.
    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  45. Ay!! Perdona,claro q se q eres Alba, pero siempre os relaciono a Ingrid ya ti!!ademas,voy de cabeza,siempre corriendoo...lo siento!!

    ResponderEliminar
  46. te quedaron preciosos, y esas fotos! hermosas!

    ResponderEliminar
  47. Que bonita presentacion te han quedado geniales¡¡¡¡¡¡ la verdad es que salen muy ricos

    saludos

    ResponderEliminar
  48. ahahahaha!!!! et puc dir que ha sigut un despite de l'embaràs?? no sé si cola...perdona! ho sé de sobres que et dius Alba! És com si a mi un dia em dius Aurèlia!!
    Apa, fins la propera!!

    ResponderEliminar
  49. Yo tengo un amigo francés pastelero especialista en financiers y dice que los verdaderos deben su subir algo por el centro, así que quedaté tranquila.
    A mi los tuyos me parecen un bocado exquisito magníficamente fotografiados.
    Mil besos y buen fin de semana.

    ResponderEliminar
  50. Quines fotos tan boniques!!! Potser no els trobaràs tan bons però l'aspecte és sensacional.

    ResponderEliminar
  51. ay!! el otro día te deje un comentario y ahora no lo veo... te decía que os relaciono a Ingrid y a tí siempre porque sé que os conocéis y por vuestro nuevo proyecto... además, siempre voy de cabeza!! por eso me confundí con el nombre! lo siento, ya sé que eres Alba...
    muchos besos

    ResponderEliminar
  52. Hola estoy visitando tu blog y me hago seguidora tuya me encanta. Te dejo mi dirección por si te apetece visitarme http://begonia-dulcespensamientos.blogspot.com/.
    Un bocadito exquisito!!Se ven deliciosos y las fotos estupendas.
    Un besito
    Bego

    ResponderEliminar
  53. Alba, está vez no tuve tiempo de participar y estaba un poco desconectada del tema "financiero" jeje
    Pero claro, es ver los tuyos y me entran unas ganas locas de probarlos... aunque por lo que dices seguro que probaré los de tu enlace.
    Un beso, guapa y muchas gracias por la felicitación.

    ResponderEliminar
  54. Qué lujo de financiers!! Tienen una pinta estupenda!! Las fotos increíbles!! Me quedo visitando tu blog, me parece muy interesante. Un besito:)

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails