viernes, 22 de abril de 2011

Bunyols de quaresma/Buñuelos de cuaresma

(si no entiendes el catalán, abajo está la traducción en castellano ;) )

Bunyols de quaresma i la Mola

Seguint amb les receptes típiques d'aquestes dates comparteixo amb vosaltres els bunyols de quaresma que vam fer a pastisseria. Bé, aquests els he fet després, els primers van volar molt ràpid!

I també un altre cim, aquest cop més facilet. Hi vam anar amb familia i amics de la familia (bé, i una mica meus també, oi?) i tots ho van fer mooolt bé! El que no tinc gaire clar és que l'excursió compensés el dinar que vam fer :P (veure fotos)! Des d'aquí un petó ben fort a tots i en especial a la Marisol, la Núria i els meus pares perquè se que encara que no comenteu res, em llegiu sempre ;)

I ara sí, els bunyols!
Espero que us agradin!


Ingredients (per 24 bunyols)

250 grams de farina
2/3 rovells d'ou (depenent de com siguin de grans)
80 grams de llet
35 grams de sucre
35 grams de mantega pomada
5 grams de sal
La pell d'una llimona ratllada (sense la part blanca)
canyella al gust
5 grams d'anís (llavors)
30 grams de llevat fresc premsat

Un plat amb sucre
Anís (licor)

Procediment:

Preparem una safata de forn forrada de film transparent pintat amb oli de girasol.

En un bol i amb les mans barragem la farina, el sucre, els rovells, el llevat, la sal, la pell de llimana, la canyella i al llet. Li donem una mica d'eslasticitat i incorporem la mantega.
Li anem donant elasticitat. Un cop obtinguda, fem dos xurros i de cadascun fem 12 parts. Han de pesar uns 20 grams cadascuna.
Les bolegem i les deixem fermentar sobre la safata de forn preparada dins el forn aapgat. Si voleu podeu posar un altre film a sobre perquè no s'assequi. A classe van fermentar molt ràpid estic convençuda que la temperatura d'allà està controlada, en 30 minuts aprox. ja estaven inflats. Però a casa m'ha costat molt més (1 hora, hora i 30 minuts). Així que no m'atreveixo a dir el temps, dependrà de la temperatura de cada casa. El que si heu de veure és que doblin el seu volum.
Un cop fermentats, els fem un forat al mig amb el dit i posem força oli de girasol en una paella i quan aquest estigui calent, anem fregints els bunyols i els posem sobe una reixeta perquè treguin l'oli sobrant.
Quan encara estiguin calents, els ruixem amb anís (licor) i els arrabossem amb sucre al vostre gust.




Buñuelos de cuaresma y la Mola

Siguiendo con las recetas típicas de estas fechas comparto con vosotros los buñuelos de cuaresma que hicimos a pastelería. Bien, estos los he hecho después, los primeros volaron muy rápido!

Y también otra cumbre, esta vez más facilita. Fuimos con familia y amigos de la familia (bien, y un poco míos también, verdad?) y todos lo hicieron muuuy bien! Lo que no tengo muy claro es que la excursión compensara la comida que hicimos :P (ver fotos)! Desde aquí un beso muy fuerte a todos y en especial a Marisol, Núria y mis padres porque se que aunque no comentáis nada, me leéis siempre ;)

Y ahora sí, los buñuelos!

Espero que os gusten!!




Ingredientes (para 24 buñuelos)

250 gramos de harina
2/3 yemas de huevo (dependiendo de cómo sean de grandes)
80 gramos de leche
35 gramos de azúcar
35 gramos de mantequilla pomada
5 gramos de sal
La piel de un limón rallado (sin la parte blanca)
Canela al gusto
5 gramos de anís (semillas)
30 gramos de levadura fresca prensada

Un plato con azúcar
Anís (licor)

Procedimiento:

Preparamos una bandeja de horno forrada de film transparente pintado con aceite de girasol.

En un bol y con las manos mezclamos la harina, el azúcar, las yemas, la levadura, la sal, la piel de limón, la canela y la leche. Le damos un poco de eslasticidad e incorporamos la mantequilla.
Le vamos dando elasticidad. Una vez obtenida, hacemos dos churros y de cada uno cortamos 12 partes. Tienen que pesar unos 20 gramos cada una.
Las boleamos y las dejamos fermentar sobre la bandeja de horno preparada dentro del horno apagado. Si queréis podéis poner otro film encima para que no se seque. En clase fermentaron muy rápido, estoy convencida que la temperatura de allá está controlada, en 30 minutos aprox. ya estaban hinchados. Pero en casa me ha costado mucho más (1 hora, hora y 30 minutos). Así que no me atrevo a decir el tiempo, dependerá de la temperatura de cada casa. Lo que si tenéis que ver es que doblen su volumen.
Una vez fermentados, les hacemos un agujero en medio con el dedo y ponemos bastante aceite de girasol en una sartén y cuando este esté caliente, freimos los buñuelos y los ponemos sobre una rejilla para que caiga el aceite sobrante.
Cuando todavía estén calientes, los rociamos con anís (licor) y los rebozamos con azúcar a vuestro gusto.


La Mola

En realitat el restaurant que hi ha al cim, :P Pel que no ho veieu bé, de primer botifarres (de ceps, de roquefort, d'escalivada, negre, de Sant llorenç...) i de postre, pastís de xoco!

En realidad el restaurante que hay en al cima :P Para los que no lo veais bien, de primero "botifarra" (de ceps. de roquefort, de escalivada, negra, de Sant llorenç...) y de postre, pastel de chocolate!

31 comentarios:

  1. Madreeee... cuándo te mando el táper? XD

    ResponderEliminar
  2. Ualaaaaa, anda q no fa q no menjo bunyols....espera, q faig escala a Sabadell abans d'anar cap a Eivissa dema....

    petons,

    ResponderEliminar
  3. Se ven muy ricos los boñuelos .... preciosa familia.

    Un saludo

    ResponderEliminar
  4. Molt maques les fotos, tenen molt bona pinta els bunyols, la veritat és que entren per la vista, ni que mai m'han agradat, jeje.

    Petonets!!

    ResponderEliminar
  5. Hace ya tiempo que no los pruebo, te han quedado con una bonita forma y seguro que con muy buen sabor!
    Moitos bicos

    ResponderEliminar
  6. Nyam, nyam!! Els bunyols de l'Empordà són els meus preferits... tinc moltes ganes de fer-los però em falta temps!! Amb aquestes fotos m'has fet venir moltes ganes de menjar-ne! jejeje
    Petonets bonica!!
    Sandra

    ResponderEliminar
  7. Seguro que os pusisteis morados y lo pasasteis estupendamente.
    Me han encantado los buñuelos, la foto es preciosa.

    Besos guapa,

    ResponderEliminar
  8. Que bé que em vindrien un parell o tres d'aquests bunyolets tan ben ensucrats!

    ResponderEliminar
  9. Uns bunyols de traca i mocador!! no m'estranya gens que volessin ràpidament.
    Una abraçada

    ResponderEliminar
  10. Noia un bon premi després de l'esforç de la pujada. Com us cuideu!!!
    M'emporto uns quants bunyols, es veuen deliciosos!!!

    ResponderEliminar
  11. Dios mío de mi alma... Alba... esos buñuelos tienen una pinta!!!!!! Que preciosidad, esas fotos son maravillosas... yo estoy enamorada de todo lo que tu haces, de verdad, soy una fan tuya eh!

    Muchos besos

    ResponderEliminar
  12. Uns bunyols amb una pinta espectacular!!!! Segur que us ho heu passat d'allò més bé fent-los i vigilant amb impaciència si creixia o no.
    Jo també n'he fet, recordant i sentint al meu costat la meva àvia, quan em deia el que havia d'anar posant . Per a mi fer bunyols, en setmana santa, és nostàlgia.
    bon profit

    ResponderEliminar
  13. Hola!
    Els bunyols... ummm com m'agraden, i això de ruixar amb el licor i després passar-los pel sucre no ho havia vist mai. En prenc nota.
    Però el dinar.. ostres així jo també faria l'esforç! Molts petonets

    ResponderEliminar
  14. Uiiiiii quins brunyols com diem els de Girona!!!!! t'han quedat deliciosos...tenen unapinta, i així tant ensucrats...per començar i no parar!!!
    Aquest dinar si és després de fer un cim, sempre compensa!! una colla genial!!
    Molts petonets bonica i Feliç dia de Sant Jordi!

    ResponderEliminar
  15. T'han quedat uns bunyols fantàstics... amb aquestes receptes que fas em recordes que aquest any estava apuntada al curs de postres de dimecres a la tarda i al final no hi vaig poder anar i ho vaig tenir que anular per canvis de horaris a la uni :((( Kina llàstima!! Surt que et tinc a tu que ens vas fent algunes receptes de les que aprens :P

    ResponderEliminar
  16. Las autoridades sanitarias advierten que leer este blog producen ganas de asaltar tu vivienda en busca de tus buñuelos de cuaresma!!!!!

    ResponderEliminar
  17. ¡Madre mía, qué pinta!!! Sería un post desayuno estupendo para hoy, jeje.
    un beso.

    ResponderEliminar
  18. Lo he declarado en multitud de ocasiones y lo sigo manteniendo. Me encantan los dulces que van fritos. Es curioso que en la comida diaria huyo de los fritos y no me suelen gustar demasiado, pero en dulces... buñuelos, pestiños, rosquillas, torrijas, leche frita... Caigo rendida a sus pies.
    Bueno y a los tuyos, porque estos tienen pinta de sabrosos y tiernitos, como a mí me gustan.
    Besitos.

    ResponderEliminar
  19. Qué ricos buñuelos, y qué buen paseo, pero sobre todo, qué rico es disfrutar en buena compañía! Feliz dia de San Jordi!
    Besitos

    ResponderEliminar
  20. Aquests bunyols tenen molt bona pinta!!! Jo també en vaig fer i avui m'he animat amb uns cupcakes especials de Sant Jordi. :-)
    Veient les fotos dels teus bunyols em venen ganes de tornar-los a fer...a veure si em queden tan macos com a tu!

    ResponderEliminar
  21. Que buena pinta los buñuelitos !!!hace mucho que no los tomo y viendo los tuyos apetecen de verdad.
    Una gran fiesta familiar!!!
    Besos Esther

    ResponderEliminar
  22. Unos buñuelos estupendos tienen una pinta genial para coemerse media docena con un cafelito que ricos !! Y Tu alba tbn sales en la foto?? o eres la que hacia las fotos! jejeje Salludos Wapa que pases una buena semana santa y una buena Mona!!

    ResponderEliminar
  23. Alba que bé t'han quedat! jo vaig fer farà un parell d'anys (o més ja!) però no m'acaba de quedar bé la forma. Sóc un bunyol fent-los vaja!
    Què xules aquestes excursions i més els dinarets posteriors ;)
    petons!

    ResponderEliminar
  24. no coneixia el teu blog! quina troballa... m'encanten aquests bunyols, aquest any encara no n'he tastat cap peró amb aquesta fotografia crec que ja podré anar fent... quina pinta!

    ResponderEliminar
  25. Madre mia que buñuelos!!! se me hace la boca agua, son perfectos!!!! muchos besos guapa

    ResponderEliminar
  26. Aquests bunyols han de ser la millor recompensa per a una dura jornada d'excursió, je je je...

    ResponderEliminar
  27. que rico buñuelos. Y que bonita celebracion en familia. Bss.

    ResponderEliminar
  28. Que pinta más buena tienen los buñuelos!!!

    A mi me pasaba lo mismo con los bizcochos. Aprendí a hacer el de yogur con 7 años y era el que hacia siempre... y mira ahora, cuando tengo que hacer una tarta, no se por cual decidirme!

    ResponderEliminar
  29. La propera vegada que facis bunyols me'n guardes uns quants!;) Quina bona pinta!
    Dona, compensar, compensar no ho crec però que va valer la pena, segur!
    Petonets.

    ResponderEliminar
  30. Una altra recepta que tinc pendent, bunyols! No t'ho creuràs però no n'he fet mai. Els teus conviden a fer-ne ja! Bravo pels cim, això és un altre bon repte, 100 CIMS! Ui, és un bon títol per un programa de televisió, no? ;-)
    Petons!

    ResponderEliminar
  31. Oh,la,la....Només de veure´ls se´m fa la boca aigua.
    Em sembla que els haurem de probar algun dia aquests bunyolets tan innocents...i de pas fer alguna partideta d´aquelles nostres de l´Àfrica, val? Vam riure molt amb les cartetes....
    Petonets i com sempre... felicitats x blog.
    PD: estem molt guarnits a la foto de la mola....Aviam qui proposa una altra sortideta amb dinaret inclós.

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails