domingo, 22 de mayo de 2011

Memòries d'una cuinera: Melmelada/Memòries d'una cuinera: Mermelada

Melmelada de fruits del bosc ràpida

Com ja sabreu aquest mes els nois de Memòries d'una cuinera, la Mònica, la Judith i l'Yves, ens han animat a fer melmelada casolana.
Per ser sincers, he de dir que a casa mai hem tingut costum de menjar melmelada. De petita recordo que a casa els meus avis menjavem pa amb mantega i sucre o cola cao o nocilla (encara no coneixia la nutella), però melmelada, mai. Jo l'havia tastat i sempre em semblava molt dolça. Ara segons com em segueix passant però sí que en menjo amb torrades o galetes de tant en tant i com sí m'encanta és combinada amb coses salades o bé amb pastissos on la melmelada no predomina com a la tarta sacher, al pastís de formatge, etc.
Quan vaig veure el repte em va fer molta il·lusió perquè tenia ganes de provar de fer-la amb ingredients poc convencionals i mai trobava el moment. I així ho vaig fer, vaig començar fent melmelada de pèsols. Després de llegir el títol de l'entrada ja haureu deduït que va ser un fracàs. Sí, ho va ser! la textura estava força bé però em va quedar dolcíssima, l'Arnau la va provar i encara beu aigua... Així que vaig descartar de publicar-la. De fet la vam llençar :(.
No desisteixo i tornaré a provar d eferla, però com el temps em ve a sobre, us presento una melmelada que vam fer a l'escola amb gerds. Jo li he incorporat altres fruits del bosc. La recepta és de melmelada ràpida i ens van recomenar no conservarla més de 3 mesos. En qualsevol cas, queda molt bona i es tan fàcil i ràpida que va molt bé per casos d'urgència.

Espero que us agradi!!



Ingredients:

100 grams de gerds o fruits del bosc congelats
100 grams de sucre
10 grams de suc de llimona

Preparació:

Posem a foc mitjà els fruits del bosc i el sucre.
Deixem que es vagi desfent tot remenant poquet de tant en tant.
Deixem que pugi de temperatura fins a 103/105 ºC o si no tenim termòmetre ens hem de fixar en el següent: la barreja ha de treure una espumeta. Al cap d'uns moments ha de desaparèixer i la barreja començarà a fer un soroll de plop plop (no ho ser descriure millor :P), llavors ja la podem retirar del foc.
La retirem del foc i li posem el suc de llimona i llestos!
Quan es refredi començarà a quallar per la pectina de la fruita.
Si no voleu trobar trossos de fruita, la podeu triturar.




Mermelada de frutos del bosque rápida

Cómo ya sabréis este mes los chicos de Memòries d'una cuinera, Mònica, Judith y Yves, nos han animado a hacer mermelada casera.
Para ser sinceros, tengo que decir que en casa nunca hemos tenido costumbre de comer mermelada. De pequeña recuerdo que en casa de mis abuelos comíamos pan con mantequilla y azúcar o cola cao o nocilla (todavía no conocía la nutella), pero mermelada, nunca. La había probado algunas veces y siempre me parecía muy dulce. Ahora según cómo me sigue pasando pero sí que como con tostadas o galletas de vez en cuando y como sí me encanta es combinada con cosas saladas o bien con pasteles donde la mermelada no predomina como la tarta sacher, al pastel de queso, etc.
Cuando vi el reto me hizo mucha ilusión porque tenía ganas de probar de hacerla con ingredientes poco convencionales y nunca encontraba el momento. Y así lo hice, empecé haciendo mermelada de guisantes. Después de leer el título de la entrada ya habréis deducido que fue un fracaso. La textura estaba bastante bien pero me quedó dulcísima, Arnau la probó y todavía bebe agua... Así que descarté de publicarla. De hecho la tiramos :(.
No desisto y volveré a probar de hacerla, pero como el tiempo se me viene encima, os presento una mermelada que hicimos en pastelería con frambuesas. Yo le he incorporado otros frutos del bosque. La receta es de mermelada rápida y nos recomendaron no conservarla más de 3 meses. En cualquier caso, queda muy buena y es tan fácil y rápida que va muy bien para casos de urgencia.
Espero que os guste!!



Ingredientes:

100 gramos de frambuesas o frutos del bosque congelados
100 gramos de azúcar
10 gramos de zumo de limón

Preparación:

Ponemos a fuego mediano los frutos del bosque y el azúcar.
Dejamos que se vaya mezclando removiendo poquito de vez en cuando.
Dejamos que suba de temperatura hasta 103/105 ºC o si no tenemos termómetro nos tenemos que fijar en lo siguiente: la mezcla tiene que sacar una espumita. Al cabo de unos momentos tiene que desaparecer y la mezcla empezará a hacer un ruido de plop plop (no lo ser describir mejor :P), entonces ya la podemos retirar del fuego.
La retiramos y le ponemos el zumo de limón y listos!
Cuando se enfríe empezará a cuajar por la pectina de la fruta. Si no queréis encontrar trozos de fruta, la podéis triturar.

Melmelada.jpg



I avui com estem en cap de setmana i fa bon temps, em ve de gust compartir amb vosaltres una d'aquelles cançons amb les que et mous sense donarte compte. A l'Arnau i a mi ens recorda a l'escapada a Bilbao que aviat farà un any vam fer. És una cançó de The Penguins Skazz Band, uns nois molt joves que representa un amic de l'Arnau i que vam anar a veure actuar a Getxo. Toquen molt bé i de seguida t'encomanen les ganes de ballar. Amb tots vosaltres, the fisherman!

Y hoy como estamos en fin de semana y hace buen tiempo, me apetece compartir una de esas canciones con las que te mueves sin darte cuenta. A Arnau y a mi nos recuerda mucho a la escaad aa Bilbao que ronto hará un ao hicimos. Es una canción de The enguins Skazz Band, unos chicos muy jóvenes que reresenta un amigo de Arnau y que fuimos a ver actuar en Getxo. Tocan muy bien y enseguida te enganchan las ganas de bailar. Con todos vosotros, the fisherman!


43 comentarios:

  1. Nosaltres a casa tampoc som de menjar melmelada. Sempre esmorzem alguna cosa salada com un petit entrepà o si es algo dolç, com a molt un croissant. Però en aquesta ocasió també faré una melmalada pel memòries duna cuinera.

    Aquesta teva té molt bona pinta i si és ràpida millor que millor ;)

    Un petonet!

    ResponderEliminar
  2. melmelada de pèsols??? no n'he tastat mai!
    Mentrestant, aquesta de fruits del bosc ha de ser sensacional. Precisament, la sort de fer la melmelada a casa és que li pots baixar la proporció de sucre i així no queda tan dolça ;)

    ResponderEliminar
  3. Alba, me has dejado alucinada con la mermelada de guisantes, ya nos contarás, que yo no me atrevo :D
    A mí me pasa como a tí, la mermelada me gusta sobre todo con carnes y con queso, y me encanta la tuya porque es rápida y con carne de cerdo o pato tiene que estar deliciosa.
    Ah! y has explicado perfectamente lo de la temperatura.
    Besos

    ResponderEliminar
  4. De pèsols? Només se't podia acudir a tu! jejeje Molt original!
    Aquesta de fruites del bosc és una de les meves preferides, que a mi sí que m'agrada menjar de tant en tant torrades amb mantega i melmelada per esmorzar! Me l'apunto!
    Petonets bonica!
    Sandra

    ResponderEliminar
  5. En mi casa sí que hemos sido siempre muy de mermeladas, será por el lado suizo de la familia, donde no puede faltar cada mañana en el desayuno. Desde que hice la primera mermelada casera, me encanta prepararla y probar sabores nuevos, y así uso menos azúcar que las que suelen vender, demasiado dulces para mi gusto.
    Me encanta la que lleva frutos del bosque! Te ha quedado con un color precioso y con textura perfecta :)

    Un abrazo

    ResponderEliminar
  6. Yo con las mermeladas tampoco era mucho, hasta que me case con el belga jeje, porque en su casa si, cada dia de desayuno. Mi suegra tiene un stock impresionante de mermeladas siempre en casa...y bueno, se me ha "contagiado" aunque no tanto jejeje...siempre hay un bote abierto en la nevera...al peque no he logrado todavia que le guste, ya vendra! Esta me parece facil y deliciosa, buena para hacer fuera de temporada y rapidito!
    Besitos

    ResponderEliminar
  7. Doncs jo, al contrari que tu, sí sóc de melmelades!!!! És el que cada dia menjo per esmorzar!!! Em dec semblar al meu pare, que és llaminer de mena i quan era jove i treballava portava cada dia a la feina un bocata de melmelada (quan tothom els portava d'embotit).

    Si et semblen massa dolces, sempre pots reduir al quantitat de sucre. Per cada kg de fruita, en poso de 500 a 700 g de sucre, no més. Tot i així a casa encara les troben massa dolces i no en mengen mai. Ells s'ho perden...

    Petons

    ResponderEliminar
  8. Estaba esperando tu nueva entrada con impaciencia! Y como siempre veo una delicia. Nunca me decepcionas jeje

    Muchos besos!!

    ResponderEliminar
  9. La de fruita del bosc perfecta, peró espero impacient la nova versió de la de pésols!
    Petonets,
    Esther

    ResponderEliminar
  10. Hem recorda les mermelades de la meva avia...bonissimas !!!!!!!

    ResponderEliminar
  11. Jo tampoc sóc massa de melmelades. Però aquesta de fruits del bosc, tan apetitosa i fàcil de fer, potser me la copio per acompanyar un foie, formatge o un magret d'ànec...

    Fins aviat!
    La Taula d'en Bernat

    ResponderEliminar
  12. Me ha gustado conocer esta receta de mermelada, porque hace tiempo que me apetecía prepararla con frutos del bosque. Las fotos son muy frescas!
    Bicos

    ResponderEliminar
  13. que rica!! me encanta esta mermelada, y mucho animo con la mermelada de guisantes, seguro que la proxima te sale mejor!
    besos y feliz domingo!

    ResponderEliminar
  14. Rica no, riquísima. Me encanta tu versión de esta mermelada.

    Besos.

    ResponderEliminar
  15. Que maravilha!!1Adorei ...Fiquei com vontade de ir fazer essa compota!

    Besito
    rita

    ResponderEliminar
  16. Las mermeladas caseras son deliciosas. Desde luego esta te ha quedado muy rica.
    Alba has descrito muy bien lo que hace la mermelada!!!

    Besitos cielo,

    ResponderEliminar
  17. Alba, me he reído mucho con lo de tu mermelada de guisantes, pero luego me he puesto a pensar, eso si que era innvador.
    A mi me pasa todo lo contrario, crecí viendo desayunar tostadas con mermelada, osea, para mi la despensa debe estar saturada de mermeladas y ahora además he incorporado chutneys, me encanta.
    De frutos del bosque tengo que hacer, se ve precioso el color de la tuya.
    Un abrazo.

    ResponderEliminar
  18. mmm quina bona pinta que té aquesta melmelada, m'encanta!
    Jo veus, en canvi, sempre n'he menjat habitualment, a casa als meus avis me la prenia amb el iogurt que ells feien i era boníssim.
    Una de les meves combinacions preferides, però, és pa de nous amb una mica de brie i melmelada de maduixa o fruites del bosc, deliciós, en serio.
    Les fotos, com sempre, maquíssimes.

    Petonets!!

    ResponderEliminar
  19. Hola Alba,impresionante tu mermelada rapida y encima vas y me la pones con Napolitanas que son mi perdicion!! eres mala malisima como las de los dibujos animados.
    Me ha encantado el grupo que nos traes,me recuerdan al estilo de The Pogues,me han gustado si señor!

    ResponderEliminar
  20. Me encantan las mermeladas caseras! Esta tiene muy buena pinta.
    Las fotos han quedado muy lindas.
    Saludos.

    ResponderEliminar
  21. uf! que buena pinta que tiene esta mermelada, querida. es muy tentadora. y eso a pesar de que no sos tan adepta a este manjar dulce. por estas tierras se consumen mucho ya que estamos muy acostumbrados a los sabores dulces, de hecho, en la infancia es muy común que los chicos se coman el pote de dulce de leche a cucharadas, así que la mermelada es una nimiedad de dulce a su lado, jeje
    ¡saludos y buen finde!

    ResponderEliminar
  22. Jo tampoc soc gens de melmelades, però veient les fotos... em venen ganes i tot!

    ResponderEliminar
  23. Qué pena que no os guste la mermelada. Yo lo que hago es poner menos azúcar o bien utilizar frutas más ácidas, las cosas muy dulces también me empalagan bastante.
    Me gusta esta forma de hacer rápida, tengo que probarla!

    ResponderEliminar
  24. ostres Alba! m'has deixat de pedre amb això de la melmelada de pèssols!!! quin crack, mai ho hagués pensat ( i mira que m'agrada fer coses rares!!!!) tu segueix intentant-ho!!! DE moment em quedo amb aquesta que t'ha quedat fantàstica!!! molts petonets guapa i gràcies per participar

    ResponderEliminar
  25. Doncs, jo la melmelada me la menjaria a cullerades!!
    M'agraden les teves solucions d'urgència: pasta de fulls, melmelada...
    Com a experta en melmelades ;P et puc dir que la teva té una pinta boníssima!!
    Acabo d'escoltar cançó i es cert donen ganes de ballar!!
    Petonets, guapa!!

    ResponderEliminar
  26. Crec que estem tots al·lucinant amb els pèssols.. siusplau no desisteixis que segur que ho aconseguiràs i ja estic esperant copiar la recepta.
    Mentre em quedo amb aquesta que ha d'estar fantàsticament bona!!! Petons

    ResponderEliminar
  27. La canço genial i la melmelada per llepar-se els dits... mmmmmm....
    Un petonas
    Sònia

    ResponderEliminar
  28. Alba, una melmelada que m'agradaria tastar ara per esmorzar! ;) jeje
    Petons!
    PD: I la idea de fer melmelada de pèsols, molt original! Tenint en compte que són dolcets segur que serà ben bona.

    ResponderEliminar
  29. Molt bé que t'animis a fer melmelades "exótiques", segur que et sortiran bé!
    Aquesta té un color preciós, ja veus aquesta setmana estic molt cromàtica!
    El grup, per l'estética sembla Madness!
    Molts petonets i gràcies per participar al memòries!

    ResponderEliminar
  30. Alba la entrada me ha encantado y la receta es perfecta, el color....me encantan las mermeladas y me gustaría hecrlas en casa pero el problema es que las quiero sin azúcar , sabes la forma de substituir el azúcar???
    molts petonets

    ResponderEliminar
  31. Aquesta melmeda és boníssima, m'agrada molt la versió rápida, qui no té melmelada casolana és peqruè no vol.

    Petonets

    ResponderEliminar
  32. ¡Qué rica esa mermelada! me encanta.
    Besos.

    ResponderEliminar
  33. Quina delícia de melmelada!! m'encanta m'encanta!
    i em sembla que et copio la recepta per fer la meva, que vaig justeta de temps i em va molt bé aquesta....però amb una altra fruita ;)
    Petonetss

    ResponderEliminar
  34. Aquesta melmelada de fruits del bosc ha de ser molt bona, però has d'insitir amb la de pèsols!!!!

    ResponderEliminar
  35. No hace falta que esperes tres meses. Esta nos la comemos antes seguro!
    Besitos.

    ResponderEliminar
  36. Mi preciosa!!, estoy deseando ver tu mermelada dce guisantes mejorada!..aunque tal vez a Arnau no le haga mucha gracia volver a ser el conejito de indias!
    Por ahora la que nos traes es genial, de color bellisimo y buena textura!!...con un buen pedazo de queso...ummm!!!! ÑAM!!!!!!
    Feliz semana mi linda Alba!!!!

    ResponderEliminar
  37. me encanta ¡me apunto a la mermelada casera!!

    ResponderEliminar
  38. el bazar de los sabores24 de mayo de 2011, 17:39

    Alba es deliciosa y un color divino.Tienen que estar de escándalo con esas galletitas ¡ricas de verdad!.
    Bsitos guapa

    ResponderEliminar
  39. Que rica la mermelada de frutos del bosque, creo que es mi preferidas, junto con la de higos, tengo que probar a hacerla con tu receta que parece muy fácil.
    No conocía este grupo, me gusta, ska ska ska! ;)
    besotes.

    ResponderEliminar
  40. Albita, guapa!!! Que casi me pierdo tu entrada...es que últimamente entre lo desconectada que estoy y blogger que funciona tan bien.... en fin
    Pues no me ha dado curiosidad eso de la mermelada de guisantes??? Nada, nada, que vas a tener que volver a repetirla con las mejoras necesarias. Por ahora decirte que esta mermelada que nos traes tiene mucho colorido y seguro que está riquísima...
    Ah, por cierto mientras te escribo estoy escuchando a los Pescadores...muy buenos, sí señor.
    Un besazo enorme, guapísima.

    ResponderEliminar
  41. Que delicia poder tomar unas tostadas con mermelada casera, yo nunca he hecho, tendré que animarme! divinas fotografías! que tengas un buen fin de semana, muchos besos

    ResponderEliminar
  42. Muchísimas gracias Alba por felicitarme!! Está siendo una etapa preciosa, pero de momento me lleva mucho tiempo y no puedo pasarme mucho por aquí. Espero coger la marcha enseguida.
    Si es así de fácil hacer la mermelada, en breve me pondré a hacerla, ya que yo desayuno todos los días dos tostadas con mermelada.

    Un abrazo guapa!!

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails