martes, 31 de mayo de 2011

Film & Food: Chocolat & Pastís de galetes, flam i xocolata/Pastel de galletas, flan y chocolate

Film and Food: pastís de galetes, flam i xocolata per Pilar de Las recetas de Piluka

Avui és el segon dia de publicació de Film & Food i si no falla molta gent de la que inicialment es va apuntar, hem superat de bon tros la participació del primer repte. Encara no em crec la bona acollida que està tenint el bloc, moltes, moltíssimes gràcies a tots per participar amb tantes ganes!

Com molts sabeu, aquest cap de setmana passat (divendres inclòs) vaig estar a París, així que no m’he pogut passar per les vostres cuines. Cosa que em temo que fins després d’estiu tindrà lloc molt cops L. Se m’han ajuntat els casaments de dues de les meves millors amigues, una feina nova algunes tardes, un projecte nou que estic iniciant i les obres a la nova casa on anirem a viure aquest estiu!! Així que és possible que em veieu menys per aquí. Intentaré cumplir els reptes i seguiré 100% amb F&F i intentaré passar-me tant com pugui a les vostres cuines però aquests mesos estaré una mica desconectada, no us oblideu de mi, eh!! :P

Del viatge a París tinc tantes coses per explicar-vos i tantes recomenacions per fer-vos, que li vull dedicar una entrada. Penseu que va ser un viatge exclusivament destinat a la gastronomia i en especial pastisseria guiats pel profe del curs que estic fent, l’Eric. Així que em sembla que la llista de recomanacions us agradarà a molts de vosaltres ;)!

I ara sí, el repte! He de dir que em va agradar molt veure el postre que m’havia tocat. Feia temps que volia provar de fer un pastís com aquell i a part de descobrir què bo que queda, també m’he adonat que és facilíssim. Bé, en realitat sempre es pot fer més complicat si les parts que formen el pastís són fetes casolanes, però jo he optat per la versió més còmode: galetes, nutella, llet, flam i ganache de xoco per decorar són els ingredients necessaris per fer el postre amb xocolata preferit de Pilar de Las recetas de Piluka, un pastís de galetes i xocolata!

Fins abans del repte, no conexia la Pilar. Té un bloc molt bonic amb unes receptes molt bones i el que he vist moltes d'elles sanes!No us perdeu fer una visita!
No se com deu fer ella el pastís, no m’ha semblat veure’l en el seu bloc, però Pilar jo et convido a que el provis amb galetes de canyella com he provat, queden molt bé amb la xocolata! ;)




Ingredients:

Galetes de canyella
Crema de xocolata (en el meu cas nutella)
Flam (en el meu cas prefet)
Llet

Ganache de xocolata (igual quantitat de xocolata que de nata líquida)

Preparació:

Agafem el motllo que volguem utilitzar.
Posem crema de xocolata en una cara de les galetes. Suquem amb llet l'altra cara i fem una base de galetes en el motllo triat.
A sobre aboquem una mica de preparat de flam.
Fem tantes capes com volguem acabant amb una mica de flam.
Ho congelem.
Ho treiem i decorem amb la ganache.



Film and Food: pastís de galetes, flam i xocolata per Pilar de Las recetas de Piluka

Hoy es el segundo día de publicación de Film & Food y si no falla mucha gente de la que inicialmente se apuntó, hemos superado con creces la participación del primer reto. Todavía no me creo la buena acogida que está teniendo el blog, muchas, muchísimas gracias a todos por participar con tantas ganas!
Cómo muchos sabéis, este fin de semana pasado (viernes incluido) estuve en París, así que no me he podido pasar por vuestras cocinas. Cosa que me temo que hasta después de verano tendrá lugar muchas veces. Se me han juntado las bodas de dos de mis mejores amigas, un trabajo nuevo algunas tardes a parte de mi trabajo actual, un proyecto nuevo que estoy iniciando, algunas excursiones y las obras a la nueva casa donde iremos a vivir este verano!! Así que es posible que me veáis menos por aquí. Intentaré cumplir los retos y seguiré 100% con F&F e intentaré pasarme tanto cómo pueda por vuestras cocinas pero estos meses estaré un poco desconectada, no os olvidéis de mí, eh!! :P
Del viaje en París tengo tantas cosas para explicaros y tantas recomendaciones para haceros, que le quiero dedicar una entrada. Pensad que fue un viaje exclusivamente destinado a la gastronomía y en especial pastelería guiados por el profe del curso que estoy haciendo, Eric. Así que me parece que la lista de recomendaciones os gustará a muchos de vosotros ;)!

Y ahora sí, el reto! Tengo que decir que me gustó mucho ver el postre que me había tocado. Hacía tiempo que quería probar de hacer un pastel como aquel y aparte de descubrir qué bueno que queda, también me he dado cuenta que es facilísimo. Bien en realidad siempre se puede hacer más complicado si las partes que forman el pastel son hechas caseras, pero yo he optado por la versión más cómoda: galletas, nutella, leche, flan y ganache de choco para decorar son los ingredientes necesarios para hacer el postre con chocolate preferido de Pilar de las recetas de Piluka, un pastel de galletas, flan y chocolate!

Hasta antes del reto, no conocía a Pilar. Tiene un blog muy bonito con unas recetas muy buenas y por lo u ehe visto, muchas muy sanas! Tenéis que visitarlo!!
No se como debe de hacer ella el pastel, no me ha parecido verlo en su cocina, pero Pilar yo te invito a que lo pruebes con galletas de canela cómo he probado, quedan muy bien con el chocolate! ;)




Ingredientes:

Galletas de canela
Crema de chocolate (en mi caso nutella)
Flan (en mi caso prehecho)
Leche

Ganache de chocolate para decorar (igual cantidad de chocolate que de nata líquida)

Preparación:

Cogemos el molde que queramos usar.
Ponemos crema de chocolate en una cara de las galletas. Mojamos con leche la otra cara y hacemos una base de galletas en el molde escogido.
Encima vertemos un poco de preparado de flan.
Hacemos tantas capas como queramos acabando con un poco de flan.
Lo congelamos.
Lo sacamos y decoramos con la ganache.

domingo, 22 de mayo de 2011

Memòries d'una cuinera: Melmelada/Memòries d'una cuinera: Mermelada

Melmelada de fruits del bosc ràpida

Com ja sabreu aquest mes els nois de Memòries d'una cuinera, la Mònica, la Judith i l'Yves, ens han animat a fer melmelada casolana.
Per ser sincers, he de dir que a casa mai hem tingut costum de menjar melmelada. De petita recordo que a casa els meus avis menjavem pa amb mantega i sucre o cola cao o nocilla (encara no coneixia la nutella), però melmelada, mai. Jo l'havia tastat i sempre em semblava molt dolça. Ara segons com em segueix passant però sí que en menjo amb torrades o galetes de tant en tant i com sí m'encanta és combinada amb coses salades o bé amb pastissos on la melmelada no predomina com a la tarta sacher, al pastís de formatge, etc.
Quan vaig veure el repte em va fer molta il·lusió perquè tenia ganes de provar de fer-la amb ingredients poc convencionals i mai trobava el moment. I així ho vaig fer, vaig començar fent melmelada de pèsols. Després de llegir el títol de l'entrada ja haureu deduït que va ser un fracàs. Sí, ho va ser! la textura estava força bé però em va quedar dolcíssima, l'Arnau la va provar i encara beu aigua... Així que vaig descartar de publicar-la. De fet la vam llençar :(.
No desisteixo i tornaré a provar d eferla, però com el temps em ve a sobre, us presento una melmelada que vam fer a l'escola amb gerds. Jo li he incorporat altres fruits del bosc. La recepta és de melmelada ràpida i ens van recomenar no conservarla més de 3 mesos. En qualsevol cas, queda molt bona i es tan fàcil i ràpida que va molt bé per casos d'urgència.

Espero que us agradi!!



Ingredients:

100 grams de gerds o fruits del bosc congelats
100 grams de sucre
10 grams de suc de llimona

Preparació:

Posem a foc mitjà els fruits del bosc i el sucre.
Deixem que es vagi desfent tot remenant poquet de tant en tant.
Deixem que pugi de temperatura fins a 103/105 ºC o si no tenim termòmetre ens hem de fixar en el següent: la barreja ha de treure una espumeta. Al cap d'uns moments ha de desaparèixer i la barreja començarà a fer un soroll de plop plop (no ho ser descriure millor :P), llavors ja la podem retirar del foc.
La retirem del foc i li posem el suc de llimona i llestos!
Quan es refredi començarà a quallar per la pectina de la fruita.
Si no voleu trobar trossos de fruita, la podeu triturar.




Mermelada de frutos del bosque rápida

Cómo ya sabréis este mes los chicos de Memòries d'una cuinera, Mònica, Judith y Yves, nos han animado a hacer mermelada casera.
Para ser sinceros, tengo que decir que en casa nunca hemos tenido costumbre de comer mermelada. De pequeña recuerdo que en casa de mis abuelos comíamos pan con mantequilla y azúcar o cola cao o nocilla (todavía no conocía la nutella), pero mermelada, nunca. La había probado algunas veces y siempre me parecía muy dulce. Ahora según cómo me sigue pasando pero sí que como con tostadas o galletas de vez en cuando y como sí me encanta es combinada con cosas saladas o bien con pasteles donde la mermelada no predomina como la tarta sacher, al pastel de queso, etc.
Cuando vi el reto me hizo mucha ilusión porque tenía ganas de probar de hacerla con ingredientes poco convencionales y nunca encontraba el momento. Y así lo hice, empecé haciendo mermelada de guisantes. Después de leer el título de la entrada ya habréis deducido que fue un fracaso. La textura estaba bastante bien pero me quedó dulcísima, Arnau la probó y todavía bebe agua... Así que descarté de publicarla. De hecho la tiramos :(.
No desisto y volveré a probar de hacerla, pero como el tiempo se me viene encima, os presento una mermelada que hicimos en pastelería con frambuesas. Yo le he incorporado otros frutos del bosque. La receta es de mermelada rápida y nos recomendaron no conservarla más de 3 meses. En cualquier caso, queda muy buena y es tan fácil y rápida que va muy bien para casos de urgencia.
Espero que os guste!!



Ingredientes:

100 gramos de frambuesas o frutos del bosque congelados
100 gramos de azúcar
10 gramos de zumo de limón

Preparación:

Ponemos a fuego mediano los frutos del bosque y el azúcar.
Dejamos que se vaya mezclando removiendo poquito de vez en cuando.
Dejamos que suba de temperatura hasta 103/105 ºC o si no tenemos termómetro nos tenemos que fijar en lo siguiente: la mezcla tiene que sacar una espumita. Al cabo de unos momentos tiene que desaparecer y la mezcla empezará a hacer un ruido de plop plop (no lo ser describir mejor :P), entonces ya la podemos retirar del fuego.
La retiramos y le ponemos el zumo de limón y listos!
Cuando se enfríe empezará a cuajar por la pectina de la fruta. Si no queréis encontrar trozos de fruta, la podéis triturar.

Melmelada.jpg



I avui com estem en cap de setmana i fa bon temps, em ve de gust compartir amb vosaltres una d'aquelles cançons amb les que et mous sense donarte compte. A l'Arnau i a mi ens recorda a l'escapada a Bilbao que aviat farà un any vam fer. És una cançó de The Penguins Skazz Band, uns nois molt joves que representa un amic de l'Arnau i que vam anar a veure actuar a Getxo. Toquen molt bé i de seguida t'encomanen les ganes de ballar. Amb tots vosaltres, the fisherman!

Y hoy como estamos en fin de semana y hace buen tiempo, me apetece compartir una de esas canciones con las que te mueves sin darte cuenta. A Arnau y a mi nos recuerda mucho a la escaad aa Bilbao que ronto hará un ao hicimos. Es una canción de The enguins Skazz Band, unos chicos muy jóvenes que reresenta un amigo de Arnau y que fuimos a ver actuar en Getxo. Tocan muy bien y enseguida te enganchan las ganas de bailar. Con todos vosotros, the fisherman!


domingo, 15 de mayo de 2011

Receptadel 15/Receta del 15: Beignets de fraise

(si no entendéis el catalán, debajo está la traducción en castellano)

Recordad que tenéis hasta el día 2 de junio para dejarme un comentario en la entrada de cumple blog y entrar en el sorteo!

La recepta del 15: Beignets de fraise


I tornem a ser 15! :) Des de que participo a la recepta del 15 dels Fogons de la Bordeta i Xocolata desfeta tinc la sensació que el temps em passa encara més ràpid del que em semblava abans. Tot i així quan em paro a pensar tot el que he fet en un mes, m’adono he fet moltes coses així que no em puc queixar. El que sí he de començar a plantejar-me és com organitzar millor les coses que vull fer, aquest mes arribo a la recepta del 15 pels pèls. De fet no hi havia ni pensat fins fa uns dies que vaig ser conscient que era aquest diumenge i com per mi és d’assistència obligatòria, he anat una mica estressada. Afortunadament, fullejant el meu nou llibre del mestre pastisser Christophe Felder, vaig trobar una recepta molt curiosa amb maduixes, fàcil, ràpida i bona ara que ja ho puc dir.
No m’allargo més i us deixo amb la recepta. Espero que us agradi!



Ingredients:

Para la masa

100 grams de farina
1 pessic de sal
2 rovells d'ou
1 ou sencer
10 cl de llet sencera
2 clares d'ou
20 grams de sucre blanc

Pel farcit

oli de girasol
maduixes
100 grams de sucre blanc
1 culleradeta de canyella en pols

Preparació

Tamissem la farina en un bol.
Afegim els rovells i l'ou sencer i barragem amb les varetes.
Afegim progressivament la llet fins obtenir una pasta fluida i homogenea.
D'altra banda muntem les clares d'ou afegint el sucre poc a poc.
Incororem les clares a l'anterior barreja.

Escalfem l'oli a 180 ºC.
Punxem les maduixes amb uns palets. Les suquem a la massa prèviament preparada i les posem a fregir.
Les posem sobre un paper absorvent i seguidament abans que es refredin les arrabossem de sucre i canyella.





La receta del 15: Beignets de fraise

Y volvemos a ser 15! :) Desde que participo a la receta del 15 de los Fogons de la Bordeta y Xocolata desfeta tengo la sensación que el tiempo me pasa todavía más rápido de lo que me parecía antes. Aún así cuando me paro a pensar todo el que he hecho en un mes, me doy cuenta que he hecho muchas cosas así que no me puedo quejar. Lo que sí tengo que empezar a plantearme es como organizar mejor las cosas que quiero hacer, este mes llego a la receta del 15 por los pelos. De hecho no había ni pensado hasta hace unos días que fui consciente que era este domingo y como para mí es de asistencia obligatoria, he ido un poco estresada. Afortunadamente, hojeando mi nuevo libro del maestro pastelero Christophe Felder, encontré una receta muy curiosa con fresas, fácil, rápida y buena ahora que ya lo puedo decir.
No me alargo más y os dejo con la receta. Espero que os guste!



Ingredientes:

Para la masa

100 gramos de harina
1 pellizco de sal
2 yemas de huevo
1 huevo entero
10 cl de leche entera
2 claras de huevo
20 gramos de azúcar blanco

Para el relleno

aceite de girasol
fresas
100 gramos de azúcar blanco
1 cucharadita de canela en polvo

Preparación

Tamizamos la harina en un bol.
Añadimos las yemas y el huevo entero y mezclamos con las varillas.
Añadimos progresivamente la leche hasta obtener una pasta fluida y homogenea.
Por otro lado montamos las claras de huevo añadiendo el azúcar poco a poco.
Incorporamos las claras a la anterior mezcla.

Calentamos el aceite a 180 ºC.
Pinchamos las fresas con unos palitos. Las mojamos a la masa previamente preparada y las ponemos a freír.
Las ponemos encima de un papel absorvente y seguidamente antes de que se enfríen las rebozamos de azúcar y canela.

viernes, 13 de mayo de 2011

Cumple blog & Sorteig/Sorteo & Diamants chocolat framboise

(si no entendéis el catalán, debajo encontraréis al traducción en castellano)

Cumple bloc, sorteig i Diamants chocolat framboise de Christophe Felder

Doncs sí, ja fa un any que tinc el bloc! Recordo que quan vaig començar ni tan sols m’atrevia a dir res que no fós la recepta. Em feia molta vergonya que algú em llegís. I tot i que em vaig fer seguidora d’uns quants blocs que anava seguint feia temps per la xarxa, no els vaig comentar res fins força temps després de començar. Encara recordo quan vaig rebre el primer comentari d’algú que no fós familia o amics. Va ser l’Anna de Lovefood, em sembla que tots la coneixeu ja i no caldria que digués que té un bloc amb unes receptes, estilismes i fotografíes magnífiques, però ho dic igualment :P! No sabeu la il·lusió que em va fer.
Després poc a poc vaig començar a moure’m una mica per la xarxa i vaig començar a rebre les visites de blocs que tant admirava i admiro ara com la Gemma de La cuina de casa, la Ivana de My little things, la MªJosé de Dit i Fet, el Martí d'apunts de cuina, la Sònia de l’Exquisit, La Txell i el Kike de la Cuina vermella...

I una mica després, ja no només eren blocs, també vaig començar a conèixer persones, les que hi havia darrera, gent amb qui compartir una afició que encara no havia pogut compartir amb ningú. I encara més enllà de tot això, també he fet amics.

I ara, després d’un any d’entrades, em sento incapaç de nombrar tots els blocs i persones amb les que m’he rigut, he comentat receptes, records i inclús he intercanviat detalls. Sou molts i tots importants, i com m’és humanament impossible dedicar-vos un post a casdacún de vosaltres, us dedico aquest a tots. Moltes gràcies!

I després del sentimentalisme, passo a la part material, el sorteig!! No us puc dir què sortejo perquè encara no ho he pensat i perquè una part del pack el vull comprar a París aprofitant que hi aniré l’últim cap de setmana de maig. Si voleu participar només heu de deixar un comentari en aquest post, teniu temps fins el 2 de juny inclòs. El 3 faré el sorteig i el 4 nombraré el guanyador!

I per acabar, un propòsit i una recepta. El propòsit, cuinar una recepta amb xocolata al mes. Quan vaig iniciar el bloc, la idea era dedicar-li una secció especial a la xocolata, però després de descobrir tantes recepetes bones per la xarxa, em vaig allunyar una mica de l’objectiu i ara és un bloc de tot una mica. Així que perquè la xocolata s’ho mereix, el títol del meu bloc també i la consumeixo freqüentment, li dedicaré una entrada al mes. I tot i que a finals de mes ja sabeu que en faré una per F&F, avui us porto la d’aquest mes per celebrar el meu primer any!




Ingredientes:

210 grams de farina
150 grams de mantega
75 grams de sucre normal
1 cullerada rassa de canyella
1 cullerada plena de cacao en pols

200 grams de sucre morè

Melmelada de gerds
Xocolata fosa 70% cacao

Preparació:

Prescalfem el forn a 180ºC.
Posem en un bol la mantega, la farina tamitzada, el sucre, la canyella i el cacao.
Treballem la massa amb les mans fins que quedo tot ben incorporat.
Fem dos xurros de 2/3 cm de diàmetre i els tallem per la meitat. Els arrebossem desucre morè.
Deixem refredar els 4 xurros a la nevera fins que s'endureixin.
Els treiem i els tallen a rodanxes d'un cm de gruix.
Els posem al forn 15/20 minuts a 180ºC.
Els deixem refredar, posem una mica de melmelada sobre i un gerd amb una mica de xocolata fosa dintre.




Cumple blog, sorteo y Diamants chocolat framboise de Christophe Felder

Pues sí, ya hace un año que tengo el blog! Recuerdo que cuando empecé ni siquiera me atrevía a decir nada que no fuera la receta. Me daba mucha vergüenza que alguien me leyera. Y a pesar de que me hice seguidora de unos cuántos blogs que iba siguiendo hacía tiempos por la red, no les comenté nada hasta bastante tiempo después de empezar. Todavía recuerdo cuando recibí el primer comentario de alguien que no fuera familia o amigos. Fue Anna de Lovefood, me parece que todos la conocéis ya y no haría falta que dijera que tiene un blog con unas recetas, estilismos y fotografias magníficas, pero lo digo igualmente :P! No sabéis la ilusión que me hizo.
Después poco a poco empecé a moverme un poco por la red y empecé a recibir las visitas de blogs que tanto admiraba y admiro ahora como Gemma de La cuina de casa, Ivana de My little things, MªJosé de Dit i Fet, Martí d'apunts de cuina, Sònia de l’Exquisit, Txell y Kike de la Cuina vermella...

Y un poco después, ya no sólo eran blogs, también empecé a conocer personas, las que había detrás, gente con quién compartir una afición que todavía no había podido compartir con nadie. Y todavía más allá de todo esto, también he hecho amigos ;).

Y ahora, después de un año de entradas, me siento incapaz de nombrar todos los blogs y personas con las que me he reído, he comentado recetas, recuerdos e incluso he intercambiado detalles. Sois muchos y todos importantes, y como me es humanamente imposible dedicaros un post a cada uno de vosotros, os dedico este a todos. Muchas gracias!

Y después del sentimentalismo, paso a la parte material, el sorteo!! No os puedo decir qué sorteo porque todavía no lo he pensado y porque una parte del pack lo quiero comprar en París aprovechando que iré el último fin de semana de mayo. Si queréis participar sólo tenéis que dejar un comentario en este post, tenéis tiempo hasta el 2 de junio incluido. El 3 haré el sorteo y el 4 nombraré el ganador!

Y para acabar, un propósito y una receta. El propósito, cocinar una receta con chocolate al mes. Cuando inicié el blog, la idea era dedicarle una sección especial al chocolate, pero después de descubrir tantas recetas buenas por la red, me alejé un poco del objetivo y ahora es un blog de todo un poco. Así que porque el chocolate se lo merece, el título de mi blog también y la consumo frecuentemente, le dedicaré una entrada al mes. Y a pesar de que a finales de mes ya sabéis que haré una por F&F, hoy os traigo la de este mes para celebrar mi primer año!




Ingredientes:

210 gramos de harina
150 gramos de mantequilla
75 gramos de azúcar normal
1 cucharada rasa de canela
1 cucharada llena de cacao en polvo

200 gramos de azúcar moreno

Mermelada de frambuesas
Chocolate fundido 70% cacao

Preparación:

Precalentamos el horno a 180ºC.
Ponemos en un bol la mantequilla, la harina tamizada, el azúcar, la canela y el cacao.
Trabajamos la masa con las manos hasta que quedo todo bien incorporado.
Hacemos dos churros de 2/3 cm de diámetro y los cortamos por la mitad. Los rebozamos de azúcar moreno.
Dejamos enfriar los 4 churros en la nevera hasta que se endurezcan.
Los sacamos y los cortamos a rodajas de un cm de grueso.
Los ponemos al horno 15/20 minutos a 180ºC.
Los dejamos enfriar, ponemos un poco de mermelada encima y una frambuesa con un poco de chocolate fundido dentro.


martes, 3 de mayo de 2011

Sablés de llimona i Whole Kitchen Magazine/Sablés de limón y Whole Kitchen Magazine

(si no entendéis el catalán, debajo tenéis la traducción en castellano)

Sablés de llimona i Whole Kitchen magazine!!

Segurament molts haureu provat les galetes sablés amb diferents receptes, farcits, aromes i formats. La recepta que us presento avui és la segona que fem al curs i en aquest cas té la particularitat de dur un ingredient que em va cridar molt l’atenció: rovell d’ou dur. No se si algú de vosaltres ho haurà tastat mai, jo conscientment segur que no i tampoc recordo haver-ho vist a cap recepta. La textura del rovell d’ou dur dóna un punt diferent a l’acabat de la textura de la sablé molt agradable. Si ho proveu ja em direu què us ha semblat!





Per la massa:

Ingredients:

200 grams de mantega salada pomada
75 grams de mantega normal pomada
250 grams de farina
90 grams de sucre glas
10 grams de rovell d'ou dur passat per un colador (apretem amb els dits)
50 grams de fècula de patata (o almidó de blat si no tenim)

Preparació:

Prescalfem el forn a 160ºC.
Posem la mantega en un bol i amb una llengua de gat barregem fins aconseguir una massa cremosa.
Afegim el sucre (tamissat), el rovell d'ou dur i ho incorporem.
Afegim la farina i la fècula (tamissats). Incorporem tot bé.
Estenem la massa entre dos fulls de guitarra (o film transparent) fins deixar un gruis de 2 mm. Ho congelem.
Un cop congelat, tallem al massa amb un tallador de galetes o aro d'uns 5/6 cm de diàmetre.
Ho posem sobre una safata del forn amb un silpad.
Ho deixem al forn uns 14/15 minuts.

Per la crema de llimona:

Ingredients:

100 grams d’ou
70 grams de mantega desfeta
50 grams de suc de llimona
La ratlladura de pell d'una llimona
100 grams de sucre

Preparació:

Batem el ous en un bol. Afegim el sucre, la ratlladura, el suc i la mantega.
Ho posem a foc suau fins que es desfagi la mantega, després pugem el foc i portem a ebullició. Ho deixem en aquest punt dos minuts. No deixem de batre amb les varetes mentres sigui al foc.
Ho retirem i ho posem en una safata o túper destapat per tallar la cocció. Li posem film transparent per contacte i ho deixem a la nevera.

Per la Glasa:

Ingredients:

150 grams de sucre glaç
50 grams de suc de llimona

Preparció:

Amb unes varetes, barragem el suc amb el sucre.

Muntatge:

Prescalfem el forn a 155ºC.
Girem les galetes sablés un cop refredades i fem parelles. Amb la màniga pastissera plena de crema de llimona, posem una gota generosa a una de les meitats de cada parella de galetes. Les tanquem i posem sobre una reixeta.
Hi aboquem la glassa per sobre. Posem de nou les sablés al forn drant 90 segons o fins que comencin a sortir bombolles.




I un cop més, he tingut la possibilitat de sortit com col·laboradora a Whole Kitchen!! A aquestes alçades suposo que tots coneixeu la revista que Trota i Bea van iniciar el Novembre passat i que mensualment ens porten carragada de fantàstiques propostes, consells i fotografies. Si per alguna extranya raó no és així, no dubteu en donar-li un cop d’ull, és fantástica i cada cop té més seccions interessants!

Moltes gràcies per tot Trota i Bea, sou encantadores i és un plaer col·laborar amb vosaltres!! :)

Espero que us agradin les meves aportacions! Us deixo el link aquí sota i les fotos al final del post!!




Sablés de limón y Whole Kitchen Magazine

Seguramente muchos habréis probado las galletas sablés con diferentes recetas, rellenos, aromas y formatos. La receta que os presento hoy es la segunda que hacemos al curso y en este caso tiene la particularidad de llevar un ingrediente que me llamó mucho la atención: yema de huevo duro. No se si alguien de vosotros lo habrá probado nunca, yo conscientemente seguro que no y tampoco recuerdo haberlo visto en ninguna receta. La textura de la yema de huevo duro da un punto diferente al acabado de la textura del sablé muy agradable. Si lo probáis ya me diréis qué os ha parecido!



Para la masa:

Ingredientes:

200 gramos de mantequilla salada pomada
75 gramos de mantequilla normal pomada
250 gramos de harina
90 gramos de azúcar glas
10 gramos de yema de huevo llevar pasado por un colador (apretamos con los dedos)
50 gramos de fécula de patata (o almidón de trigo si no tenemos)

Preparación:

Precalentamos el horno a 160ºC.
Ponemos la mantequilla en un bol y con una lengua de gato mezclamos hasta conseguir una masa cremosa.
Añadimos el azúcar (tamizado), la yema de huevo duro y lo incorporamos.
Añadimos la harina y la fécula (tamizados). Incorporamos todo bien.
Extendemos la masa entre dos hojas de guitarra (o film transparente) hasta dejar un grosor de 2 mm. Lo congelamos.
Un vez congelado, cortamos la masa con un cortador de galletas o aro de unos 5/6 cm de diámetro.
Lo ponemos sobre una bandeja del horno con un silpad.
Lo dejamos en el horno unos 14/15 minutos.

Para la crema de limón:

Ingredientes:

100 gramos de huevo
70 gramos de mantequilla deshecha
50 gramos de zumo de limón
La ralladura de piel de un limón
100 gramos de azúcar

Preparación:

Batimos el huevos en un bol. Añadimos el azúcar, la ralladura, el zumo y la mantequilla.
Lo ponemos a fuego suave hasta que se deshaga la mantequilla, después subimos el fuego y traemos a ebullición. Lo dejamos en este punto dos minutos. No dejamos de batir con las varillas mientras esté en el fuego.
Lo retiramos y lo ponemos en una bandeja o túper destapado para cortar la cocción. Le ponemos film transparente por contacto y lo dejamos a la nevera.

Por la Glasa:

Ingredientes:

150 gramos de azúcar glas
50 gramos de zumo de limón

Preparción:

Con unas varillas, mezclamos el zumo con el azúcar.

Montaje:

Precalentamos el horno a 155ºC.
Giramos las galletas sablés una vez enfriadas y hacemos parejas. Con la manga pastelera llena de crema de limón, ponemos una gota generosa a una de las mitades de cada pareja de galletas. Las cerramos y ponemos sobre una rejilla.
Vertemos la glasa por encima. Ponemos de nuevo las sablés al horno durante 90 segundos o hasta que empiecen a salir burbujas.


Y una vez más, he tenido la oportunidad de ser colaboradora de la revista Whole Kitchen. A estas alturas supongo que todos conocéis la revista que Trota y Bea iniciaron el Noviembre pasado y que mensualmente nos traen cargada de fantásticas propuestas, consejos y fotografías. Si por alguna extraña razón no es así, no dudéis al darle un vistazo, es fantástica y cada vez viene con más secciones!

Muchas gracias por todo Trota y Bea, sois encantadoras i es un placer colaborar con vosotras!! :)

Espero que os gusten mis aportaciones! Os dejo el link arriba y las fotos aquí debajo!!



lunes, 2 de mayo de 2011

Francesinha: la recepta viatgera/La receta viajera

(si no entendéis el catalán, debajo hay la traducción en castellano)

Francesinha d'Oporto


Fa un parell d’estius l’Arnau i jo vam decidir que per vacances agafariem el cotxe i baixariem cap el sud. La nostra intenció era visitar Granada, Jerez de la Frontera i Cadiz i endinsar-nos a la bella Portugal passant des de la zona de l’albufeira fins a Oporto. I així ho vam fer! Va ser un viatge cansat i molt intens però va valdre la pena. Tot arreu per on vam passar ens va encantar. Granada amb la resplendent alhambra estava preciosa tot i la calor que feia en ple mes d’agost, Jerez tan senyorial i elegant com imaginavem, de Cadiz ens va enamorar l'ambient i el seu peixet fregit! El sud de Portugal va ser el destí de càmping i platgetes i quines platges. Fugint una mica del turisme massiu i aconsellats per un amic de l’Arnau portuguès, vam anar a Carrapateira, us la recomano! Però la ruta seguia i vam anar fins a Lisboa, vam pujar al típic tranvia, vam berenar pasteis do nata de Belem recent fets, vam provar la Ginja i vam sopar un bacalau a bras deliciós tot i que casi que ens agafa un tall de digestió quan vam veure que ens haviem deixat les tarjetes de dèbit/crèdit a l’habitació del B&B i no anavem sobrats de metàl·lic. Vam acabar pagant l’últim euro amb monedes d’un, dos, cins cèntims i alguna de 10 cèntims. Ens van sobrar dos que vam deixar de “propina”...i vam marxar corrents de la vergonya!
I finalment vam arribar al destí final, Oporto. Una ciutat amb un punt decadent que li dóna un encant molt especial. A nosaltres ens va encantar. I allà, a part de provar l’Oporto, menjar bacalà fregit i garrí al mercat, vam menjar el que us presento com a la recepta viatgera del repte dels nois del Taller de Cuina, la francesinha.

La francesinha és un plat típic d'Oporto i es pot fer de moltíssimes maneres. No us espereu res glamurós, podriem dir que és la recepta antiglamour. És un entrepà amb pa de motllo blanc torrat farcit de carn i embotits de diferent tipus, gratinat amb formatge a sobre i mullat amb una salsa de cervesa per sobre. En alguns casos per rematar-ho del tot s’hi posa xoriço o un ou fregit a sobre i patates al voltant del plat. No vull comptar les calories, ni els greixos però segur que és moltíssim. Lucia no deixis de venir a veurem, ho compensaré a les properes receptes, :P
En fi, us presento un plat que si aneu a Oporto i voleu tastar, feu-ho bé i acompanyeu-la amb una Bock ben freda, si us agrada la cervesa, clar.

La recepta que us explico diria que no és la que vam menjar (veure fotos a sota), però és una recepta que m'ha fet molta ilusió cuinar perquè ve directa de la familia d'Oporto d'un company de feina de l'Arnau, el Diogo. Ell molt amablament ens va proporcionar la recepta a part de portar-nos unes Super Bock i uns pasteis do nata boníssims!! Moltes gràcies Diogo!!
La recepta l'escric però podeu veure també la foto del full amb la recepta i esquema de muntatge del plat que la cosina del Diogo i va enviar unes festes!!
Abans però, una petita confessió, he prescindit d'alguns ingredients per fer-la més light.


Ingredients (per dos francesinhas):

4 llesques de pa de motllo torrat
2 trossos grans de pernil dolç
2 trossos de mortadela (jo no en vaig posar)
2 bistecs de vedella passats per la paella
Formatge ratllat
2 trossos de xoriço (jo no en vaig posar)

Muntem l'entrepà posant una llesca de pa torrat. A sobre li posem la mortadela, el bistec i el pernil per aquest ordre. Tapem amb l'altre llesca de pa i hi posem formatge ratllat per sobre.

Per la salsa:

1/2 pot de ketchup (jo en vaig posar menys)
125 grams de margarina (jo li vaig posar 60)
2 cullerades de mostassa picant
1 terró de caldo concentrat de pollastre
1/2 cervesa tirada molt a poc a poc
Un rajolí de brandy

Posem tots els ingredients en un cassó i ho portem a ebullició. Ho deixem una estona fins que redueixi i la salsa s'espesseixi.

Aboquem la salsa sobre l'entrepà i gratinem. Jo primer vaig gratinar i després vaig posar la salsa.


Francesinha de Oporto



Hace un par de veranos Arnau y yo decidimos que por vacaciones cogeríamos el coche y baijariamos hacia el sur. Nuestra intención era visitar Granada, Jerez de la Frontera y Cádiz y adentrarnos en la bella Portugal pasando desde la zona de la albufeira hasta Oporto. Y así lo hicimos! Fue un viaje cansado y muy intenso pero valió la pena. Todo lo que visitamos nos encantó. Granada con la resplendeciente alhambra estaba preciosa a pesar del calor que hacía en pleno mes de agosto, Jerez tan señorial y elegante como imaginávamos, de Cádiz nos enamoró el ambiente y su pescadito frito! El sur de Portugal fue el destino de camping y playas y qué playas. Huyendo un poco del turismo masivo y aconsejados por un amigo de Arnau portugués, fuimos a Carrapateira, os la recomendamos! Pero la ruta seguía y fuimos hasta Lisboa, subimos al típico tranvía, merendamos pasteis don nata de Belem recien hechos, probamos la Ginja y cenamos un bacalau a bras delicioso a pesar de que casi nos coge un corte de digestión cuando vimos que nos habíamos dejado las tarjetas de débito/crédito en la habitación del B&B y no íbamos sobrados de metálico. Acabamos pagando el último euro con monedas de uno, dos, cinco céntimos y alguna de 10 céntimos. Nos sobraron dos que dejamos de “propina”...y nos fuimos casi corriendo de la vergüenza!
Y finalmente llegamos al destino final, Oporto. Una ciudad con un punto decadente que le da un encanto muy especial. A nosotros nos encantó. Y allá, aparte de probar el Oporto, comer bacalao frito y lechón en el mercado, comimos lo que os presento como la receta viajera del reto de los chicos del Taller de Cocina, la francesinha.


La francesinha es un plato típico de Oporto y se puede hacer de muchísimas maneras. No os esperéis nada glamuroso. Es un bocadillo con pan de molde tostado rellenado de carne y embutidos de diferente tipo, gratinado con queso encima y mojado con una salsa de cerveza por encima. En algunos casos para rematarlo del todo se pone chorizo o un huevo freído encima y patatas alrededor del plato. No quiero contar las calorías, ni las grasas pero seguro que son muchísimas. Lucia no dejes de venir a verme, lo compensaré a las próximas recetas, :P

La receta que os traigo diría que no es la que comimos (ver fotos arriba), pero es una receta que me ha hecho mucha ilusión cocinar porque viene directa de la familia de Oporto de un compañero de trabajo de Arnau, Diogo. Él muy amablamente nos proporcionó la receta aparte de traernos unas Super Bock (cerveza portuguesa) y unos pasteis don nata buenísimos!! Muchas gracias Diogo!!
La receta lo escribo pero podéis ver también la foto de la hoja con la receta y esquema de montaje del plato que la prima de Diogo le dió!!
Y antes, una pequeña confesión: yo he quitado algunos ingredientes para hacerla más light.


Ingredientes (para dos francesinhas):

4 rebanadas de pan de molde tostado
2 trozos grandes de jamón dulce
2 trozos de mortadela (yo no puse)
2 bistecs de ternera pasados por la sartén
Queso rallado
2 trozos de chorizo (yo no puse)

Montamos el bocadillo poniendo una rebanada de pan tostado. Encima le ponemos la mortadela, el bistec y el jamón por este orden. Tapamos con el otro rebana de pan y ponemos queso rallado por encima.

Para la salsa:

1/2 bote de ketchup (puse menos)
125 gramos de margarina (yo puse 60)
2 cucharadas de mostaza picante
1 cubito de caldo concentrado de pollo
1/2 cerveza echada muy despacio
Un chorrito de brandy

Ponemos todos los ingredientes en un cazo y lo llevamos a ebullición. Lo dejamos un rato hasta que reduzca y la salsa se espese.

Vertemos la salsa sobre el bocadillo y gratinamos. Yo primero gratiné y después puse la salsa.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails