martes, 31 de mayo de 2011

Film & Food: Chocolat & Pastís de galetes, flam i xocolata/Pastel de galletas, flan y chocolate

Film and Food: pastís de galetes, flam i xocolata per Pilar de Las recetas de Piluka

Avui és el segon dia de publicació de Film & Food i si no falla molta gent de la que inicialment es va apuntar, hem superat de bon tros la participació del primer repte. Encara no em crec la bona acollida que està tenint el bloc, moltes, moltíssimes gràcies a tots per participar amb tantes ganes!

Com molts sabeu, aquest cap de setmana passat (divendres inclòs) vaig estar a París, així que no m’he pogut passar per les vostres cuines. Cosa que em temo que fins després d’estiu tindrà lloc molt cops L. Se m’han ajuntat els casaments de dues de les meves millors amigues, una feina nova algunes tardes, un projecte nou que estic iniciant i les obres a la nova casa on anirem a viure aquest estiu!! Així que és possible que em veieu menys per aquí. Intentaré cumplir els reptes i seguiré 100% amb F&F i intentaré passar-me tant com pugui a les vostres cuines però aquests mesos estaré una mica desconectada, no us oblideu de mi, eh!! :P

Del viatge a París tinc tantes coses per explicar-vos i tantes recomenacions per fer-vos, que li vull dedicar una entrada. Penseu que va ser un viatge exclusivament destinat a la gastronomia i en especial pastisseria guiats pel profe del curs que estic fent, l’Eric. Així que em sembla que la llista de recomanacions us agradarà a molts de vosaltres ;)!

I ara sí, el repte! He de dir que em va agradar molt veure el postre que m’havia tocat. Feia temps que volia provar de fer un pastís com aquell i a part de descobrir què bo que queda, també m’he adonat que és facilíssim. Bé, en realitat sempre es pot fer més complicat si les parts que formen el pastís són fetes casolanes, però jo he optat per la versió més còmode: galetes, nutella, llet, flam i ganache de xoco per decorar són els ingredients necessaris per fer el postre amb xocolata preferit de Pilar de Las recetas de Piluka, un pastís de galetes i xocolata!

Fins abans del repte, no conexia la Pilar. Té un bloc molt bonic amb unes receptes molt bones i el que he vist moltes d'elles sanes!No us perdeu fer una visita!
No se com deu fer ella el pastís, no m’ha semblat veure’l en el seu bloc, però Pilar jo et convido a que el provis amb galetes de canyella com he provat, queden molt bé amb la xocolata! ;)




Ingredients:

Galetes de canyella
Crema de xocolata (en el meu cas nutella)
Flam (en el meu cas prefet)
Llet

Ganache de xocolata (igual quantitat de xocolata que de nata líquida)

Preparació:

Agafem el motllo que volguem utilitzar.
Posem crema de xocolata en una cara de les galetes. Suquem amb llet l'altra cara i fem una base de galetes en el motllo triat.
A sobre aboquem una mica de preparat de flam.
Fem tantes capes com volguem acabant amb una mica de flam.
Ho congelem.
Ho treiem i decorem amb la ganache.



Film and Food: pastís de galetes, flam i xocolata per Pilar de Las recetas de Piluka

Hoy es el segundo día de publicación de Film & Food y si no falla mucha gente de la que inicialmente se apuntó, hemos superado con creces la participación del primer reto. Todavía no me creo la buena acogida que está teniendo el blog, muchas, muchísimas gracias a todos por participar con tantas ganas!
Cómo muchos sabéis, este fin de semana pasado (viernes incluido) estuve en París, así que no me he podido pasar por vuestras cocinas. Cosa que me temo que hasta después de verano tendrá lugar muchas veces. Se me han juntado las bodas de dos de mis mejores amigas, un trabajo nuevo algunas tardes a parte de mi trabajo actual, un proyecto nuevo que estoy iniciando, algunas excursiones y las obras a la nueva casa donde iremos a vivir este verano!! Así que es posible que me veáis menos por aquí. Intentaré cumplir los retos y seguiré 100% con F&F e intentaré pasarme tanto cómo pueda por vuestras cocinas pero estos meses estaré un poco desconectada, no os olvidéis de mí, eh!! :P
Del viaje en París tengo tantas cosas para explicaros y tantas recomendaciones para haceros, que le quiero dedicar una entrada. Pensad que fue un viaje exclusivamente destinado a la gastronomía y en especial pastelería guiados por el profe del curso que estoy haciendo, Eric. Así que me parece que la lista de recomendaciones os gustará a muchos de vosotros ;)!

Y ahora sí, el reto! Tengo que decir que me gustó mucho ver el postre que me había tocado. Hacía tiempo que quería probar de hacer un pastel como aquel y aparte de descubrir qué bueno que queda, también me he dado cuenta que es facilísimo. Bien en realidad siempre se puede hacer más complicado si las partes que forman el pastel son hechas caseras, pero yo he optado por la versión más cómoda: galletas, nutella, leche, flan y ganache de choco para decorar son los ingredientes necesarios para hacer el postre con chocolate preferido de Pilar de las recetas de Piluka, un pastel de galletas, flan y chocolate!

Hasta antes del reto, no conocía a Pilar. Tiene un blog muy bonito con unas recetas muy buenas y por lo u ehe visto, muchas muy sanas! Tenéis que visitarlo!!
No se como debe de hacer ella el pastel, no me ha parecido verlo en su cocina, pero Pilar yo te invito a que lo pruebes con galletas de canela cómo he probado, quedan muy bien con el chocolate! ;)




Ingredientes:

Galletas de canela
Crema de chocolate (en mi caso nutella)
Flan (en mi caso prehecho)
Leche

Ganache de chocolate para decorar (igual cantidad de chocolate que de nata líquida)

Preparación:

Cogemos el molde que queramos usar.
Ponemos crema de chocolate en una cara de las galletas. Mojamos con leche la otra cara y hacemos una base de galletas en el molde escogido.
Encima vertemos un poco de preparado de flan.
Hacemos tantas capas como queramos acabando con un poco de flan.
Lo congelamos.
Lo sacamos y decoramos con la ganache.

58 comentarios:

  1. Oh Alba, quina pinta més bona!!
    Se't trobarà MOLT a faltar per aquí, t'ho asseguro, però com que tots els projectes que expliques semblen magnífics t'esperarem amb els braços oberts!!! :) (i amb ganes de casa nova, eh? jijiji)
    Enhorabona per la gran acollida reina, us ho mereixeu per la feina ben feta!!
    Petonets bruixeta!
    Sandra

    ResponderEliminar
  2. que buena! me encanta esta tarta, seguro que a Pilar también, besotes ;)

    ResponderEliminar
  3. No m'estranya que li agradi a la Pilar. Té un aspecte increïble. Ha de ser boníssim.
    Una abraçada!

    ResponderEliminar
  4. Quin pastís més bó!! Si té galetes i flam ja m'encanta segur!! Té una pinta deliciosa, ara mateix li feia una mossegada per esmorzar!!

    Un petó :)

    ResponderEliminar
  5. Segur, segur que a la Pilar li agrada o millor dit li encantarà aquest pastís de galetes que has preparat, el seu aspecte és fantàstic!!!!!!!!!
    Petonets

    ResponderEliminar
  6. Me alegro de que haya sido un éxito el reto de este mes y que la participación haya sido alta. Felicidades por ello Alba.
    Me gusta esta tarta de chocolate es bastante rápida de preparar y deliciosa.

    Besitos cielo,

    ResponderEliminar
  7. Ara mateix estic fent reverències en aquest pastís, mentre salivejo de ràbia per no tenir-ne un trosset al meu abast.....
    Que bo per favor.... una autèntica delicia. Et prenc la idea del ganache en mini lionesetes pel damunt com a decoració, magnífic!
    ;)

    ResponderEliminar
  8. Por dios, qué ricoooo!
    Recuerdo muchos cumpleaños de pequeña en los que la madre de turno preparaba su versión de pastel de chocolate y galletas; usar flan del que ya viene en sobres es una forma genial de ahorrar tiempo, y queda genial! La decoración lo hace todo aún mejor.

    Qué ganas de ver tus recomendaciones parisinas. Este verano por fin pasaré unos días en París y no conozco nada, así que me vendrá muy bien :)

    Suerte y ánimo con todos tus proyectos!

    Un abrazo

    ResponderEliminar
  9. Buf això ha d´estar de mort!!he de probar això de posar flam en un àstís, t´ha quedat de cine!!!petons

    ResponderEliminar
  10. Acabo de leer en el otro blog el éxito del reto. Felicidades, seguro que va creciendo.
    Me encanta tu tarta, es como la que nos hacía mi abuela cuando eramos pequeños, un clásico delicioso.
    Estoy ansiosa por ver tus recomendciones de París.
    Besos

    ResponderEliminar
  11. Hola guapa, bon dia!
    Guau!!! Això ha d'estar per llepar-se els dits!!
    esperem amb ganes la teva entrada de Paris.
    Petonets

    ResponderEliminar
  12. Com vols q ens oblidem de tu??? pero torna quan acabis totes aquestes coses, eh....

    la teva versio del pastis de galetes es deliciosa, ben complerta! segur q a la Pilar li encanta!

    ResponderEliminar
  13. Qué maravillosa tarta... No hace mucho hemos vuelto de un viaje por París, no tango gastronómico como de celebración del cumple de mi hijo, pero sí que cenamos en Maxim´s, tomamos tropecientas ensaladas y desde luego, Ladurée y la panadería Poilane...
    Qué bien se come en París... ;-)

    ResponderEliminar
  14. Ummmmmmm quines ganes de donar un mos a aquest pastís!!!! mai n´he fet un de galetes i xocolata i penso que t´agafaré l´idea perquè més fàcil impossible...
    I com pots dir que no t´oblidem??? això és impossible...molts d´ànims amb tot el que tens començat i aquí ens tindràs esperant aquest deliciós post sobre el teu viatje a París...
    Petonets!!

    PD M´ha encantat participar en aquesta edició de F&F

    ResponderEliminar
  15. El repte d'aquest mes és molt original i divertit. Segur que la Pilar haurà quedat encantada amb la teva aportació, t'ha quedat sensacional. La foto del tall amb totes les capes és per mossegar la pantalla, je je je....

    ResponderEliminar
  16. Apa quin pastís més bo!!! Jo també fa molt temps que tinc ganes de fer-lo, ja m'has animat, mel guardo perquè el faré no tardant massa, t'ha quedat espectacular!!!

    Petonets bonica!

    ResponderEliminar
  17. Esta es posiblemente una de mis tartas preferidas. Me transporta a la infancia y a tantos cumpleaños celebrados con ella.

    La decoración la hace especial.

    Preciosa.

    Salu2

    ResponderEliminar
  18. Alba, un pastis que evoca els meus records de la infantessa... t'ha quedat espectacular!!!
    Un petonet
    Sònia

    ResponderEliminar
  19. Que delicia Alba , para ser una de las anfitrionas te has lucido, menuda entrada tan apetecible!venga yo pocngo el vino dulce!jejeje
    Un beso Wapísima!

    ResponderEliminar
  20. quina pintassa!!!! m'encanten les "estrelletes" de xocolata de la superfície!!! jo en vull un! mai he fet res similar, així que me l'apunto a pendents!!! petonets guapa

    ResponderEliminar
  21. Havia vist alguna cosa semblant, peró aquesta és un xulada!! Prenc nota pq el tall és brutal.
    Un petó,
    Esther

    ResponderEliminar
  22. M'ha encantat aquesta recepta, queda preciosa.

    petons

    ResponderEliminar
  23. Pero qué rico tiene que estar esto!!! dan ganas de mordisquear la pantalla!!!

    ResponderEliminar
  24. ALBA!!!! No me gusta, me encanta esta receta!!! QUe ilusión me ha hecho ver mi tarta preferida en tu blog... con esas fotos tan divinas!!!
    Yo lo hago con galletas maria, pero vamos... La próxima vez lo haré como tú que me ha encantado.
    De nuevo gracias!!!! CUando lo haga y lo suba a mi blog te aviso, vale????
    Besitos!
    Me encantan vuestras propuestas de cada mes!

    ResponderEliminar
  25. Alba ,
    Fiquei deliciada com as fotos.
    Que combinação fantástica!!!

    Besito
    Rita

    ResponderEliminar
  26. Albita!!!!, te echaba de menos!!, ya suponia que andabas por la dulce Francia!!!...deseo que cuentes todo lo que visteis e hicisteis!!!
    El reto me ha encantado y desde luego ya espero el proximo con emoción...tu pastel es una maravilla y al igual que muchas recetas del reto me lo guardo para probar muy pronto!!!
    Gracias por hacernos disfrutar tanto....y nada!!!, que hagas todo lo que tengas que hacer...pero ven de vez en cuando a verme, ya sabes que te necesito de vez en cuando!! ;)
    Cariños bonita!

    ResponderEliminar
  27. ¡Qué maravilla! Cómo hacer de un clásico de los postres sencillos una maravilla tentadora, me encanta la presentación.
    Un beso.

    ResponderEliminar
  28. ¡qué ilusión, Alba, cuántos proyectos! estoy ansiosa porque nos cuentes de tu viaje "pastelero" a París, no sabes la envidia que me ha dado al leerlo!! Claro, así haces estas tartas....
    Todavía no he participado con ninguna receta, se lo acabo de comentar a Ingrid, pero es que no tengo tiempo de nada y a veces, esto del blog, requiere mucho tiempo, bueno, no me enrollo más, ¡besos!

    ResponderEliminar
  29. Ya decía yo, "y Alba?" y resulta que te estabas poniendo morada por las calles de París!! Très bien, ma belle amie!
    Tu pastel recuerda a las tartas de cumple de cuando éramos pequeñas. Y una receta por sencilla no tiene por qué ser menos buena.
    Preciosa presentación.
    Besitos y más besitos.

    ResponderEliminar
  30. Por fin puedo contestarte! Tu pastel es una maravilla!! Mi madre hace la normal, pero es que de chocolate me flipa!!!

    Muchos besos!!

    ResponderEliminar
  31. Mare meva quina delicia...aixo es mort lenta... pero quin plaer...
    salutacions

    ResponderEliminar
  32. Quina bona pinta amb el toc de glamour de la ganache!! Esperem amb candeletes el reportatge de París!!
    Nosaltre també estem molt embolicats i passem menys pels blogs del que voldríem... però avui publiquem el vostre repte, eh? només falta la foto...
    Petonets!!

    ResponderEliminar
  33. Espectacular la tarta de chocolate y galletas. No podía ser menos viniendo de tu cocina y de una de las anfitrionas del reto.

    Besos y gracias por los retos :D

    * Me tienes intrigadísima con todo lo que nos tienes que contar de Paris. ¡¡Qué emoción!!

    ResponderEliminar
  34. Aquest postre és bestial!!! la proposta de la puiluka t'ha quedat més que xula!!! super ben adaptada!! tot un èxit!!
    Ja espero veure la crònica de París!!! segur que t'ho has passat genial!!!
    I quins projectes!! tot sortirà més que bé ja veuràs! però no marxis molt lluny ehhh que sino et trobarem a faltar massa!!!
    Peotnetsss guapa

    ResponderEliminar
  35. Cuantos proyectos nuevos Alba! Espero que te vaya genial, mucha suerte! La tarta espectacular, me encanta todo, la receta y las fotos. Quiero un trocito!

    ResponderEliminar
  36. Que bonic t'ha quedat aquest pastís. M'agraden molt els pastissos com aquest de galetes, sempre queden molt bons i són molt fàcils de fer. Quan jo era menuda, a un forn del meu poble feien un pastís molt semblant a aquest, però era amb pa de pessic. Tenia molt d'èxit i a casa també el feiem. Un beset.

    ResponderEliminar
  37. Alba mi niña que preciosidad,es espectacular...me ha encanto el reto,he disfrutado muchisimo preparando mi pastel,ya estoy deseando saber de que ira el proximo ^^
    besotes!! ;))

    ResponderEliminar
  38. Ostres, aquest pastís el feia jo de petita! Bé, bastant més rústic: només galetes, flam de Potax i xocolata desfeta (també de sobre). Però què bo que quedava!!!! El teu ha quedat "de diseny", amb aquests floretes tan maques :) M'encanta el toc de les galetes de canyella, jo feia servir maries però crec que la canyella li ha d'anar de perles!
    Moltes gràcies per organitzar el F&F, ja estic esperant el proper repte!

    ResponderEliminar
  39. Jo!! Alba quien agarrara esta tarta en algun cumple de los que me hicieron tarta de galleta y choco.
    Tiene una pinta espectacular.
    Besos Esther

    ResponderEliminar
  40. Espectacular!. Ets una artistassa!

    ResponderEliminar
  41. Un clásico, con el que siempre aciertas, y, encima, mejorado!!!

    ResponderEliminar
  42. Alba sencillamente espectacular, una gran presentación, un fuerte abrazo, Teresa

    ResponderEliminar
  43. T'ha quedat fantàstic!! Ets una artista!!!
    Espero veure ben aviat la crònica gastronòmica de París.
    Molta sort amb aquest nou projecte!
    Petons,
    Paula

    ResponderEliminar
  44. Hola!!! (sembla que no havia quedat gravat el missatge d´abans...)
    Quina bona pinta aquest pastís!!!. m´encanta aixó de "creuar" receptes, a veure si al proper repte que feu puc apuntar-me.....
    Quines ganes que ens expliquis "Paris gastronomic", molta sort amb els teus nous projectes!
    una abraçada

    ResponderEliminar
  45. Me encanta esta tarta! era mi preferida de pequeña y me sigue encantando. La decoración es preciosa! me ha encantado el reto este mes

    ResponderEliminar
  46. A mí no me hubiera importado que me tocara este postre a mí, porque tiene una pinta estupenda.
    Pero no te preocupes, que ya que lo tienes, -¡y de qué manera!-, me lo quedaré un día de estos para hacerlo.
    Eres una artista. Te ha quedado de lujo. Y seguroq ue me gusta mucho. Sobre todo por las galletas de canela,eranmis preferidas de pequeña, me traen muchos recuerdos infantiles y familiares.

    ResponderEliminar
  47. Alba guapa no et preocupis! Perque a mi ja m´està passant, passo molt de tant en tant per les vostres cuines, ara ho tinc molt liat!! Així que et perdonarem! I quan puguis explica de Paris, bandarra!!!! jeje Aquest pastís m´ha portat molts records! La meva mare ho feia mes o menys, evidenment sense aquest top fabulós! Petonets

    ResponderEliminar
  48. ¡Hola Alba! A pesar de ser una de las gestoras del blog Film, food and photography, nunca había venido a verte, y creo que ya iba siendo hora. Ésta es una de las tartas que llevo tiempo detrás de hacerla, pero siempre, siempre se interpone alguna otra receta en el camino, y no será porque ésta no esté rica, que está deliciosa. A ti te ha quedado fantástica, y las fotos, preciosas, tanto como rica seguro está la tarta.

    Besos y feliz día!

    ResponderEliminar
  49. Hola Alba, te vuelvo a comentar (mientras vuelvo a relamerme al ver el pastel) para responderte a lo que me preguntabas en mi blog.
    Sobre el chocolate Frey Crémant que es el que he puesto en la receta del coulant, me temo que sólo lo he visto en Suiza. La última vez que fui me traje un buen cargamento de él, y mi padre que estuvo allí hace poco fue con mi encargo de que trajera por lo menos dos tabletas de 500 gr. La calidad del chocolate negro de Frey es muy buena, aunque este chocolate no está hecho específicamente para cocinar con él, me gusta usarlo para postres especiales. No sé si Frey comercializa algún producto en España... ojalá lo hiciera!
    El Valrhona es buenísimo pero es verdad, es muy caro! A ver cuándo mejora el mercado del chocolate en España sin tener que dejarnos medio riñón en su compra ;)

    Un abrazo

    ResponderEliminar
  50. Alba, guapa, ya había visto la foto en Film & Food y quedé encantada! Ahora que me leo la receta, es que lo tengo que probar! Me alegra que hayas pasado unos lindos días en París, ya sabes que estamos esperando tu post acerca del viaje tambien!
    Besitos!

    ResponderEliminar
  51. el bazar de los sabores1 de junio de 2011, 18:39

    Alba imposible olvidarse del camino a este precioso destino.
    La tarta magnífica y queda precioso ponerle el chocolate con la manga haciendo la figurita.Yo preparo una casi, casi igual y estoy de acuerdo que las napolitanas le dan un toque especial a las demás galletas
    Bsotes

    ResponderEliminar
  52. Uau Alba!! T'ha quedat PERFECTE!!! M'encanta!
    Petons!
    PD: Ja ens explicaràs de París! ;)

    ResponderEliminar
  53. quina delicia!! depen l'ordinador no em deixa possar comentaris! snif!
    petonets

    ResponderEliminar
  54. Alba, cariñito... oh là là, la nena ha estado en Paris... qué envidia, guapa!!! Y por lo que veo has vuelto con mucha fuerza porque este simple pastel de galleta, del de toda la vida, en tus manos se ha convertido en toda una obra de arte.... Felicidades, guapísima.
    Me habéis dado mucha envidia, a ver si puedo y al próximo reto me apunto.
    Un besazo enorme, ma chère!!

    ResponderEliminar
  55. Me alegro de que te haya gustado, la verdad es que me ha ayudado a darme cuenta de habilidades culinarias que creía inexistentes, como el amasado...

    Me encanta tu pastel, no sólo tiene que estar buenísimo, es que lo has decorado como en las pastelerías, queda divino, y si no fuéramos tan golosas, nos daría pena meterle mano para comérnoslo... Un besote.

    ResponderEliminar
  56. Pero qué tarta más deliciosa, una pinta que para qué!!!

    Besosss

    ResponderEliminar
  57. Thanks for the gοod ωriteup. It if tгuth be told used to be a аmusement aсcount it.
    Glanсe соmplex to morе delіverеd agreeablе from
    you! Вy the ωay, hoω could we keep in touсh?


    Fееl fгee tо suгf to my
    web blog; payday loans

    ResponderEliminar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails